مرز عراق.jpg

عناصر تروریستی داعش در یک حمله غافلگیرکننده علیه شبه نظامیان دموکراتیک موفق شدند بخش وسیعی از مناطق شرق فرات را تحت اشغال خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور حاکیست، درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و گفت: تروریست های داعش، ۴۰ روز پس از شروع عملیات شبه نظامیان کُرد از لاک دفاعی خارج شدند و در میدان نبرد جولان می دهند.

این منبع میدانی با بیان این که پیشروی تروریست های داعش در یک هفته گذشته به لطف شرایط بد آب و هوا (گرد و خاک شدید) امکان پذیر شد، افزود: شبه نظامیان کُرد تمامی مناطقی که از شروع عملیات ( ۲۰ شهریوماه ۹۷) به تصرف درآورده بودند را از دست دادند.

وی گفت: عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات در حالی در پنجاهمین روز به شکست نزدیک می شود که تروریست های داعش توانستند شهرک های راهبردی «باغور فوقانی، السوسه، البحر و...» را دوباره اشغال کنند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای شبه نظامی کُرد در ۴۰ روز نخست عملیات، مساحت تحت اشغال داعش را در نوار ساحلی شرق رود فرات از ۱۱۱ کیلومتر مربع به حدود ۹۰ کیلومتر مربع کاهش دادند اما تروریست های داعش موفق شدند تحولات را ۱۸۰ درجه تغییر دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در ۷۲ ساعت گذشته چند عملیات دیگر را پشت سرهم علیه نیروهای شبه نظامی کُرد در شرق رود فرات انجام دادند و چند منطقه دیگر را به اشغال درآوردند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش پس از درگیری های سنگین چندین ساعته موفق شدند خود را به نزدیکی شهرک بسیار مهم «باغور تحتانی» برسانند؛ در صورتی که نیروهای شبه نظامی کُرد از این شهرک عقب نشینی کنند، تروریست های داعش دوباره به مرزهای مشترک عراق و سوریه می رسند.

رصد های میدانی نشان می دهد، تروریست های داعش در تلاش هستند تا مواضع خود را در مناطق تازه اشغال شده تثبیت کنند و در ادامه خود را از محور شرقی در جنوب استان دیرالزور به مرزهای عراق برسانند.

با نزدیک شدن تروریست های داعش به مرزهای عراق، فرماندهان بسیج مردمی چند گروه دیگر از نیروهای کمکی خود را به حومه شمالی گذرگاه القائم اعزام کردند تا مواضع را در مرزهای مشترک با سوریه چند برابر تقویت کنند و از ورود تروریست ها به خاک خود جلوگیری به عمل آورند؛ چند گروه از نیروهای ارتش عراق و یگان های توپخانه و موشکی به مناطق مرزی اعزام شده اند.

به گفته منابع میدانی، چند میدان مهم نفتی از جمله «الکشمه و الکشمه جنوبی» دوباره به اشغال تروریست های داعش درآمده است؛ گفته شده اگر پیشروی تروریست های داعش به همین شکل ادامه یاید، میادین نفتی دیگری از جمله «شعیطات، یونس، الشدیها، التنک، القهار ۲ و...» از تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد خارج می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    25 42
    باشه فهمیدیم خوشحال شدین
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
      44 10
      هرکس دوست آمریکاست، دشمن ماست
    • US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
      29 18
      بایدم خوشحال باشیم چون یه ذره داعش خطرش خیلی کمتره تا از کردها که بلای سوریه خواهند شد
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    66 23
    خاک بر سر گروه کردهای دمکرات به پشتیبانی امریکا...
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
      11 18
      اینطوری نگو مشرق ناراحت میشه
  • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    30 9
    یعنی دوباره حرامیان وهابی عرض اندام میکنند؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    58 25
    کردهای سوریه و عراق بدون امریکا هیچی نیستن :)
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
      15 23
      حزب الله و حوثیا هم بدون ایران هیچی نیستن. دلیل نمیشه ازشون حمایت نکنیم
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    49 12
    مشرق چقدر ساده ای!این همش سیاه بازیه!نیروی های به اصطلاح دمکراتیک عامل امریکا در سوریه هستند و خوب میدانند اگر داعشی نباشد و امریکا سوریه را ترک کند پروژه تجزیه شرق سوریه بی معنی خواهد شد و سناریو تشکیل کردستان بزرگ متوقف خواهد شد.
  • محمد کاظم IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    11 3
    بعداز هلی برن فرماندهان داعش از میدان محاصره ارتش سوریه وانتقال آنها به پایگاه «التنف» با هماهنگی وپشتیبانی نیمه کاره آمریکاییها کردها حمله می کنند موفقیتهایی نسبی به دست می آورند ،استخوان لای زخم میماند. دست سوریه کوتاه می شود وحالا نوبت جولان داعش است ورسیدن به مرز عراق وتصرف چاههای نفتی و....آن هم در آستانه حوادث ادلب، کری خوانی ترکها برای منبج، همه برای این است۱_ داعش تمام نشده !! کم رنگ کردن پیروزیهای جبهه مقاومت، روسیه و...۲_ حضور آمریکا توجیه پذیر وبلکه ضروری می شود۳_ تاثیرگذاری در مذاکرات به جهت اخذ امتیازات از روسیه وسوریه در مرز های مشترک با اسراییل مثل حضور نیروهای بیطرف، گشت زنی ، تضمین جهت عدم حضور سوریه و...مهمتر از همه قطع دروازه ومسیر ایران، عراق و...تا قنیطره ،جولان ومرز.۴_ کنترل واستفاده از برگه کردها جهت فشار همزمان بر اردغان وسوریه وزنده نگاهداشتن رؤیای کردستان مستقل، ۵_ به هم زدن آرامش وصف بندی میدان نبرد، ۶_ تحت الشعاع قراردادن رسوایی سعودی ، زمینه سازی عملیاتهای جبهه النصره در ادلب وحتی شیمیایی در مناطق خط تماس با سوریه در غرب ادلب، حشد در عراق باید صددرصد آماده باش باشد به جهت تحرکات داخل ومرز، سوریه باید جبهه جدیدی در مقابل داعش جهت عملیات هماهنگ با عراق بگشاید
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    3 23
    این نبردها مشخص کردند نیروهایی که ایدئولوژیک می جنگند پیروز می شوند. به عنوان یک بی طرف داعشی ها برای عقیده خویش می جنگند و مدعی هستند که عقیده اش برتر از سایرین است و نیروهای قسد در قابل پول می جنگند. پس طبیعی است که شکست می خورند. نیروهای داعش پس از شکست های سنگین از نیروهای ارتش عربی سوریه و نیروهای هم پیمان با ارتش عربی سوریه و نیروهای پشتیبانی کننده خودشان را بازسازی کرده اند و خوب هم بازسازی کردند. از طرفی با توجه به قضیه خاشقچی و فشارهایی که بر روی قطب اصلی پشتیبانی کننده نیروهای سلفی جهادی منطقه - یعنی سعودی ها- وجود دارد؛ به منظور کاهش این فشارها، قطعا روند پیروزی های داعش شدت خواهد گرفت. حملات نیروههای داعش علیه نیروهای طرفدار امریکا در منطقه شدت خواهد گرفت. در کنار آن نیم نگاهی هم به نیروهای محور مقاومت دارند ولی به صورت جدی نخواهد بود. اینجا است که جبهه مقاومت باید از این فرصت طلائی بهره ببرد و شرق فرات را آزاد کند.
  • احمدی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    4 12
    داعش پیشرفت می کند واز انزوا خارج میگردد باز ایران باید میدان داری کند وشهید تقدیم نماید ولی موقع چیدن غنائم ایران را در مذاکرات راه نمی دهند . کدامیک از دوسردار جنگ(سلیمانی ) ودیپلماتیک(ظریف) توانسته اند تاثیر گذار باشند .دوباره گزیده نشویم و...
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    17 41
    ایران نباید کمک کنه خون جوانان ما را بر باد ندهید بگذارید کردهای آن سو بفهمند تا حالا کی برایشان پیروزی می آورد ایران یا امریکا
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
      7 8
      ههههههه اوسکول
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    36 23
    ترکیه بی شرف به شمال سوریه حمله کرد و باعث شد کردها نیروهای خودشونو به شمال انتقال بدن ،همین امر باعث قدرت گرفتن دوباره داعش شد. ترکیه و داعش یکی هستند ولی ابلهان نمیدانند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    5 0
    اسد باید بر روی جوانان سور تکیه کند نه بر روی روسیه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    8 0
    همه اش فیلمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس