کد خبر 906946
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
بشار الجعفری نمایه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت در حال حاضر شاهد بازگشت هزاران سوری آواره از خارج کشور به داخل هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، بشار الجعفری در نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه در حال سخنرانی است.

بشار الجعفری با غیرقانونی خواندن حضور نظامیان بیگانه از جمله آمریکایی‌ها در خاک سوریه که بدون اجازه دولت این کشور حضور دارند، تاکید کرد به مبارزه با ترویسم تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه از لوث تروریسم ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا شرق سوریه را با «فسفر سفید» بمباران کرد

الجعفری گفت برخی کشورهای غربی همچنان به سیاسی کردن فعالیت‌های انسانی در سوریه در راستای خدمت به طرح‌های سیاسی خود و نیز سنگ‌اندازی در این زمینه ادامه می‌دهند.

الجعفری افزود نشست امروز(امشب) شورای امنیت با تجاوز جنگنده‌های موسوم به  ائتلاف بین المللی غیرقانونی به شهر هجین در حومه دیرالزور همزمان بود که از بمب فسفور سفید که ممنوعه است، استفاده کردند و منجر به کشتار تمام اعضای یک خانواده شد، نشست سه روز پیش شورای امنیت هم با تجاوز جنایتکارانه تروریستی گروه‌های تروریستی در ادلب به شهر حلب و شلیک ۴۰ موشک از سوی آنها همزمان بود که ده‌ها غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

الجعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت دولت سوریه به نقش مهمی که کشورهای عضو به سازمان ملل متحد  واگذار کرده، ایمان دارد و همچنان بر این نقش برای کمک به سوری‌ها که از جنگ تروریستی متاثر شده‌اند، تکیه می‌کند به شرطی که این نقش به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

وی خواستار بررسی شفاف و واقع‌بینانه و حرفه‌ای درباره تعدیل سازوکار ارائه گزارش‌های ویژه آنچه وضع انسانی در سوریه خوانده می‌شود، شد.

الجعفری  خاطر نشان کرد به لطف دستاوردهای ارتش و در سایه فعالیت دولت سوریه، شرایط برای بازگشت مهاجران به میهنشان فراهم شده است.

وی از اقدام تهیه کنندگان گزارش مربوط به سوریه با رویکردهای جانبدارانه برخی کشورهای غربی ابراز تاسف کرد و گفت ناکارامدی و بی‌نتیجه بودن طریق رساندن کمک‌ها به غیرنظامیانی که مستحق دریافت آن باشند، ثابت شده حتی به نوعی این کمک‌ها به صورت غیرمستقیم از تروریست‌هایی حمایت می‌کند که بر این کمک‌ها سیطره پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد سوری‌ها که آخرین فصل از بحران را می‌نویسند، مصمم برای برچیدن آثار این جنگ تروریستی و بازسازی کشورشان به دست خود و با تمام کادرها و تجارب خود هستند.

الجعفری همچنین خاطر نشان کرد ادلب یک شهر سوری است و هیچ طرفی دلسوزتر از دولت سوریه نسبت به زندگی غیرنظامیان در آن نیست که گروه‌های تروریستی از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند.

الجعفری در پایان تاکید کرد سوریه همچنان به مبارزه با تروریسم تا آزادسازی آخرین وجب از خاک خود چه از لوث تروریسم یا حضور نظامی خارجی غیرقانونی درخاک خود ادامه خواهد داد.

افشاگری نماینده سوریه در نشست شورای امنیت

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم در این نشست از اقدام گروه تروریستی جبهه النصره و کلاه‌سفیدها در انتقال مواد شیمیایی به داخل ادلب خبر داد.

ولادیمیر ساورونکف تاکید کرد عناصر جبهه النصره و سازمان کلاه سفیدها مواد سمی را از داخل منطقه خلع سلاح به ادلب منتقل کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس