کد خبر 906942
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
تیراندازی ارتش نیجریه به شیعیان

نظامیان ارتش نیجریه با حمله به شیعیان شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی در شهر «ابوجا»، تعدادی از شرکت‌کنندگان را زخمی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیروهای ارتش نیجریه بار دیگر به سمت تظاهرات‌کنندگان شیعه در ابوجا پایتخت این کشور حمله و اقدام به تیراندازی کردند.

پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه با یورش و تیراندازی به سمت تجمع عزاداران برای بزرگداشت اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) چندین نفر را زخمی کردند.

 فعالان نیجریه‌ای این اقدام «وحشیانه» ارتش نیجریه را که منجر به زخمی شدن تعدادی از شیعیان شده است، محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

در حمله روز شنبه گذشته نیروهای ارتش نیجریه به شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی در نزدیکی ابوجا پایتخت این کشور ۱۰ نفر شهید شده بودند و سخنگوی «جنبش اسلامی» نیجریه نیز آن را تایید کرد.

 اولین بار در اربعین سال ۱۳۹۴ بود که نظامیان نیجریه‌ای با یورش به شیعیان مظلوم نیجریه صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی رهبر «جنبش اسلامی» این کشور را به شهادت رسانده بودند.

شهدا از اعضای جنبش اسلامی نیجریه بودند که دولت این کشور فعالیت آن را ممنوع اعلام کرده و نیروهای امنیتی در چهار سال گذشته به شدت آنها را سرکوب کرده‌اند.

راهپیمایی مسالمت‌آمیز هیات‌های عزاداری به مناسبت اربعین حسینی (ع) یکی از مراسم‌هایی است که هر ساله در تعدادی از شهرهای نیجریه برگزار می‌شود. ماه گذشته نیز در ایام عاشورای حسینی (ع) حمله نیروهای ارتش به تجمع عاشورایی در شهر «زاریا» باعث شهادت یک زن شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    6 0
    بارالها دستان تعدی به محبان و شیعیان امام حسین علیه السلام را قطع فرما عاجلا و خ.ار و ذلیل دنیا و آخرتشان گردان و شیعیان را حاکمیت تام مرحمت فرما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس