نتانیاهو در عمان

خبرگزاری انگلیسی سفر مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه را اقدامی دیپلماتیک برای مواجهه با ایران و کسب وجهه سیاسی داخلی برای سران این رژیم برشمرد.

به گزارش مشرق، سفر برخی مقام‌های مقام ارشد رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه در روزهای گذشته از جمله سفر وزیر ورزش این رژیم به ابوظبی  و دیدار از مسجد اعظم  این شهر  واکنش‌هایی را در محافل رسانه‌ای به همراه داشت به طوری‌که یک خبرگزاری انگلیسی دوشنبه بعدازظهر در این زمینه نوشت: سفر یکی از وزرای کابینه (رژیم) اسرائیل به مسجد اعظم ابوظبی به تحرکات دیپلماتیک تل‌آویو در سطح کشورهای منطقه که آن‌ها را متحدان طبیعی خود علیه قدرت نفوذ منطقه‌ای ایران می‌بیند، شتاب بیشتری می‌دهد. 

بیشتر بخوانید:

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در عمان+فیلم

پخش سرود رژیم صهیونیستی برای اولین بار در امارات!

خبرگزاری «رویترز» در این گزارش به سفر «میری رگو» وزیر ورزش رژیم صهیونیستی همراه یک تیم جودو برای شرکت در مسابقاتی در امارات متحده عربی  و حضور وی در «مسجد شیخ زائد» در ابوظبی پرداخت.

میری رگو، در صفحه فیسبوک در این زمینه نوشته است: «خوشحالم اولین مقام ارشد اسرائیلی هستم که توانستم دفتر یادبود این مسجد را امضاء کنم.»

رویترز، سپس با اشاره به نواخته شدن سرود اسرائیل در ابوظبی نوشت، حضور میری رگو در این رویداد و پیروزی تیم جودوی اسرائیل در منطقه‌ای که متحدان احتمالی تل‌آویو سال‌ها تمایلی به افشای تماس‌های مخفی خود با اسرائیلی‌ها نداشتند، دستاوردی ورزشی و دیپلماتیک است.  

 به نوشته رویترز، قرار است که «ایوب کارا» وزیر ارتباطات اسرائیل نیز روز دوشنبه در نمایشگاه بین المللی (ITU) در دبی حاضر شود.

 این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز جمعه گذشته اعلام کرد از سفری غیر منتظره از عمان بازگشته و اولین رهبر اسرائیل است که از این کشور بعد از ۲۲ سال دیدار کرد. تل آویو تنها با اردن و مصر روابط دیپلماتیک دارد.

وی حتی در مناسبت‌هایی به لزوم روابط گرم‌تر با کشورهای عرب خلیج فارس اشاره کرده بود.

نتانیاهو نیز هفته گذشته در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که به خاطر ترس از تهدید هسته‌ای از جانب ایران، تل‌آویو و دیگر کشورهای عرب از هر زمان دیگری نزدیکتر هستند.

رویترز اقدام‌های دیپلماتیک تل‌آویو در روزهای گذشته و در سطح منطقه را تلاشی برای افزایش وجهه سیاسی نتانیاهو در داخل سرزمین‌های اشغالی  توصیف کرد.  

بر این اساس ،میری رو، وزیر ورزش رژیم صهیونیستی نیز در صفحه فیسبوک خود فیلمی از این سفر منتشر ساخته که حضور «محمد بن ثعلوب الدرعی» رئیس فدراسیون جودوی امارات و  یکی از مسئولان مسجد اعظم در ابوظبی را نشان می‌دهد. این در حالی است که دفتر مطبوعاتی دولت امارات  اعلام کرده که هویت این دو نفر را تایید نمی‌کند.

وزیر ورزش رژیم صهیونیستی که پیشتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بود، در این فیلم و درحالی که با زبان عبری درحال نگارش در دفتر یادبود مسجد اعظم در ابوظبی است، مدعی شد: «ماهیت این پیام برادری و صلح است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس