سردار یعقوب سلیمانی

دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج گفت: تمهیدات و اقدامات لازم برای ارائه خدمات به زائران در مسیر راهپیمائی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) انجام شده است.

به گزارش مشرق، سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج به تشریح جزئیات خدمت‌رسانی این قرارگاه به زائران اربعین حسینی(ع) پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه اربعین سپاه و بسیج در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین از چند ماه گذشته با نگاه به پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد، تمهیدات و اقدامات لازم برای ارائه خدمات به زائران در مسیر راهپیمائی اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، را انجام داده است، در همین راستا قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در استان خوزستان و ایلام با مسئولیت فرماندهان سپاه استانها تشکیل شده که اقدامات لازم در خصوص خدمـت‌رسانی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

اقدامات دستگاه قضا در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

آخرین وضعیت پارکینگ‌های مرزها برای زوار اربعین

وی ادامه داد: ستاد اربعین سپاه و بسیج از اول آبان ماه راهیان نور دانش‌آموزی و عمومی را متوقف کرده و تمامی ظرفیت‌های ترابری شامل ۶۵۰ دستگاه اتوبوس، ۲ رام قطاری که از تهران به خوزستان می‌آید بسترها و زیرساخت‌های اسکان در شهرها و استان‌های مسیر ورودی به مرزها و تمامی ظرفیت‌هایی که مربوط به خادمان شهدا هستند را در خدمت به اربعین حسینی و سایر دستگاه‌ها و مردم قرار داد.

دبیر قرارگاه اربعین سپاه و بسیج با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای زائران غیرایرانی در مبادی مرزی ایران، گفت: قریب به چهار سال است که ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه ایران شامل پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شده است که با محوریت قرارگاه اربعین سپاه و بسیج کار استقبال و تکریم زائران غیر ایرانی را برعهده دارند.

وی افزود: این ستاد وظیفه استقبال، اسکان، اقدامات فرهنگی و تغذیه زائران غیر ایرانی را که از ۶ مرز زمینی در استانهای مختلف مانند گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی وارد کشور می‌شوند را انجام می‌دهد و عزیزان اهل‌سنت و تشیع و عشایر همه با هم با عشق و علاقه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های بسیار خوب این ستاد مردمی آمار ورود زائران غیرایرانی نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته و امسال به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران خدمت‌رسانی می‌شود. همچنین در مرز شلمچه ستاد استقبال از زائران غیرایرانی نیز فراهم شده و موکب مختص زائران غیرایرانی برپا شده و خدمات مختص زائران غیرایرانی با آداب و رسوم آنها ارائه می‌شود. همچنین مترجم هایی برای کمک به آنها مدنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات این قرارگاه در کشور عراق، گفت: با اقداماتی که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در کشور عراق انجام داده در شهرهای نجف، کربلا و سامرا روزانه به بیش از ۱۱۰ هزار نفر ارائه خدمت می‌شود.

دبیر قرارگاه اربعین سپاه و بسیج افزود: همچنین ۱۲ اکیپ بهداری سپاه با مشارکت هلال احمر در طول مسیر برپا شده و اقدامات درمانی را به زائران ارائه می‌کنند. همچنین ۱۸۰ تریلر از مجموع ترابری سپاه اقلام و نیازمندی‌های موکب‌ها در عراق را به‌عهده دارد و ۲۰۰ تریلر نیز در مرز مهران و شهر کوت عراق مستقر هستند تا در صورت نیاز زائران اربعین را حمل‌ونقل کنند. 

وی افزود: در موضوع فرهنگی نیز پشتیبانی از مؤسسات فرهنگی، دستگاه‌ها را در عراق ساماندهی کرده‌ایم، ظرفیت پمپ‌بنزین سیار ایجادشده و نانوایی‌های نیز فعالیت دارند.

سردار سلیمانی در پایان تصریح کرد: بر مبنای تمهیدات اندیشیده شده روزانه اسکان ما در عراق به‌طور ۱۲ شبانه‌روز برنامه‌ریزی‌شده و یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار نفر است، امسال نیز هماهنگی و هم‌افزایی با این نگاه که همه خادمان زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم نسبت به سال گذشته برجستگی‌های خودش را دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 6
    وظیفه سپاه این نیست .....وظیفه سپاه اینکه ظهر عاشورا با 1000 جنگنده دیوار صوتی را روی شهر کربلا بشکنه(ما بالاخره اومدیم .....) .....
  • GB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    انشالا برای سال اینده صفر تا صد زیارت اربعین و املم حسین ع و سایر مکانها در عراق و حضرت زینب س و سایر مکانها در سوریه .امام رضا ع و حضرت معصومه و شاه چراغ و آستانه در شیراز و سایر مکانهای زیارتی را از صفر تا صد طریقه های رسیدن .و نیازهای طول سفر و نکات امنیتی و مکانهای خوب استراحت و .....را به صورت کتابچه و همینطور سی دی و وبسایت با امکان دانلود و ....درست کنید تا مسافران و زایران با خیال راحت تر و فراق بال بیشتری به این امور پسندیده بپردازند .اگر همه چیز را تعریف کنید و همه چیز سر جایش باشد .و گرفتن ویزای اربعین از سه ماه بعد از اربعین سال گذشته شروع و تا دو هفته ( حتی یکماه ) قبل اربعین باشه هم تداخل و شلوغی نمیشه و هم از لحاظ امکانات و موارد امنیتی هم بهتر هست .تعداد زایران و مسافران را هم تا بعد از ایام اعلام نکنید چون باعث حسادت و خرابکاری میشود .بنظر من میتوانیم سیستم حج را برای سفرهای زیارتی به عراق و سوریه و ایران را در یک پکیج بگنجانیم .یک پکیج یکماهه که از امام رضا شروع و به قم و شیراز و بعد به کربلا و نجف و حرم حضرت زینب در سوریه ( در صورت امنیت ختم شود و قطعه ایران سفرهای هوایی از شیراز به فرودگاهی مثلا در 50کیلومتری کربلا و از انجا پیاده یا با اتوبوس به کربلا .با هواپیما به نجف و بعد با هواپیما به سوریه ( البته اگر سه دولت بخواهند قطار برای این مدل سفرها بهترین گزینه هست .قطارهای زیارتی از مشهد به قم و شیراز و کربلا و نجف و سوریه .مسافرت با این قطار هم فقط با گذرنامه و نوعی ویزای زیارتی که فقط برای این قطار و مسیر اعتبار دارد و اقامت در هر شهر هم دو روز و در کربلا که به اربعین بخورد 5روز .مشافران خارجی هم حتی میتوانند از اول دهه عاشورا به شهرهای مشهد و قم و یا شیراز بروند و در هتل اقامت کنند تا به این قطار بپیوندند ... این کار باعث نطم و کارایی سیستم و البته ارز اوری برای ایران میشود .حتی باعث میشود عراقیها و سوریها و پاکستانیها و سایر شیعیان به این مسیر در شهرهای ایران بیایند و باعث رونق کسب و کار و البته ارز اوری شوند .و.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس