کد خبر 906649
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
العبادی نمایه

حیدر العبادی با توجه به پایان یافتن دوران نخست وزیری خود بیانیه‌ای صادر و در عین حال از نخست وزیر جدید عراق حمایت کرد.

به گزارش مشرق، حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق امروز در بیانیه‌ای خطاب به ملت عراق پایان ماموریت خود به عنوان نخست وزیر را اعلام کرد.

وی در این بیانیه آورده است با پایان یافتن دوران دولتم و تحویل این امانت به دولت جدید برای اداره کشور مطابق با قواعد و قوانین چرخش مسالمت‌آمیز قدرت و انتقال صحیح اداره امور از تلاش بی وفقه ملت عراق و جهاد در راه حفظ امنیت و وحدت و سعادت این کشور تشکر می‌کنم .

بیشتر بخوانید:

العبادی: در تشکیل دولت دخالت نخواهم کرد

العبادی همچنین گفته است از ملت عراق به خاطر کوتاهی غیر عمدی خود و هرگونه قصور و کوتاهی به سبب امکانات و شرایط موجود عذرخواهی می کنم. البته هرآنچه در توان داشتم در اصلاح امور تلاش کردم.

العبادی افزود: من از آغاز مسؤولیت خود در سال ۲۰۱۴ با چالش های بزرگی روبرو بودم که نزدیک بود عراق و موجودیت آن را متزلزل کند به طوری که بسیاری بر فروپاشی ما به سبب تروریسم داعشی ، اوضاع نابسامان مالی ، نیز سیل آوارگان و از هم گسستگی دولت شرط بندی کرده بودند.

بر اساس گزارش السومریه،‌ وی در ادامه گفت:  من بر خود لازم می دانم تا از مقام مرجعیت والا مقام، فداکاری ارتش، نیروهای ضد تروریسم، پلیس فدرال،مبارزان حشد شعبی، نیروهای پیشمرگ، عشایر و تمام دوستان و همپیمانان منطقه ای و بین المللی که از ما در جنگ با تروریسم داعشی حمایت کردند، تشکر کنم.

العبادی با اشاره به اینکه چهار سال گذشته فقط سال های آزادی و حفظ وحدت کشور نبود، بلکه سال های ارتقای اصلاح اقتصادی، بخش های انرژی ، مدیریت و رشد و توسعه پایدار هم بود.

العبادی افزود: حمایت خود را از دولت جدید اعلام کردم و با اخلاص کامل در چارچوب معیارهای ملی، اصلاح، بازسازی و اراده آزاد ملی از آن پشتیبانی خواهم کرد.

وی در ادامه گفت: من در حالی جایگاه ریاست دولت را ترک می کنم که بر ادامه کار سیاسی از طریق پروژه النصر(اشاره به ائتلافی که با عنوان النصر تشکیل داده است) به عنوان طرح سیاسی ملی که تمام گروه ها و نخبگان و نهادهای جامعه مدنی را در خود جمع کرده، تاکید کنم.

العبادی در پایان اظهار داشت: بار دیگر به ملت عراق درود می‌فرستم و از آنها عذرخواهی می‌کنم و افتخارم این است که وابسته و متعلق به این ملت بوده و  به ادامه کار با آنها تمایل شدید دارم و در حالی که پایگاه رسمی مسئولیت من  تغییر کرده است، اما همچنان تمایل دارم تا جایگاه سیاسی خود را به عنوان خدمتگذار  ملت حفظ کنم.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس