کد خبر 906608
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
13970730000262_Test_PhotoL.jpg

بیش از یک میلیون نفر در انگلستان طومار روزنامه ایندیپندنت برای برگزاری همه‌پرسی دوم جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را امضا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایندیپندنت» با راه‌اندازی طوماری در اعتراض به روند «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، از مردم انگلستان خواسته است آخرین نظر خود درباره برگزاری همه‌پرسی دیگر«برگزیت» علام کنند که این طومار تا کنون بیش از یک میلیون امضا داشته است. 

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد، تا شنبه شب یک میلیون نفر با امضای این طومار خواستار داشتن حق رای جدید در مسئله برگزیت  شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

خبرهای ضد و نقیض از حصول توافق برگزیت

ترزا می نخست وزیر انگلیس برگزاری همه‌پرسی جدید را بارها رد کرده است اما مسئله ا ین است که وی هنوز طرحی مناسب که تایید پارلمان را داشته باشد، ارائه نکرده است. 

تنها یک هفته پیش از این بود که ۷۰۰ هزار نفر از مردم انگلستان با حضور در خیابان‌های لندن خواستار رای دوباره در موضوع برگزیت شدند.

روزنامه ایندیپندنت ماه جولای گذشته این طومار اعتراضی را به راه انداخته بود و اکنون بعد از گذشته سه ماه یک میلیون نفر ان را امضا کرده‌اند. 

در طومار اعتراضی آمده است، مردم انگلستان از هر دو طرف یعنی موافقان و مخالفان برگزیت ایمان خود را به فرآیند کنونی از دست داده‌اند بنابراین مردم نباید از شرکت داشتن در تصمیم نهایی محروم باشند. 

مردم انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد اما تا کنون با گذشت یک سال و نیم از مذاکرات میان لندن و بروکسل پیشرفت چندانی نداشته است. 

این احتمال وجود دارد که انگلستان بدون حصول توافق برگزیت از اتحادیه اروپا جدا شود. دو طرف در مسئله مرز ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت هنوز به توافق نرسیده‌اند و ترس از بازگشت تنش در این منطقه وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس