آرسنال

تیم فوتبال آرسنال را به همان اندازه در کنار نام آرسن ونگر تویف و معنا می کردند که منچستریونایتد را در کنار نام سر آلکس فرگوسن.

سرویس ورزش مشرق - ونگر سالهای سال در کنار این تیم ماند و تقریبا همه دنیای فوتبال به این حقیقت رضایت داده بود که آرسنال مدیون ونگر است و این مربی در تولید ستاره و فروش ابرستاره‌ها با قیمت بالا به تیم های دیگر یک هنرمند تمام عیار و یک استاد برجسته است اما این برای هواداران آرسنال کافی نبود، اسلحه خانه لندن هیچ خروجی روی تابلوی نتایج نداشت که نداشت و قهرمانی‌های گاه و بیگاه در جام حذفی یا برخی چهارجانبه‌ها دردی از دردهای هواداران غمگین آرسنال دوا نمی‌کرد.

تیم ریشه‌دار و قدیمی آرسنال شایستگی بیشتر از اینها را در خود می‌دید اما متاسفانه در پس یک اعتماد طولانی مدت به مرد فرانسوی هیچ خروجی قابل توجهی رویت نمی‌شد.

ماجرا بر همین منوال پیش می‎‌رفت که بالاخره آرسن پیر، رضایت داد و جایگاه مهم و افسانه ای خود را به اونای امری، مرد موفق فوتبال باشگاهی در جهان واگذار کرد. امری البته تا حدودی پس از شلوغی‌های روزهای اول، هواداران را ناامید کرد اما مسلم است که در پی بیش از یک دهه تحمل و صبوری برای آرسن ونگر، حداقل یک فصل صبوری برای امری، طبیعی و قابل درک است.

تفنگداران لندن از ابتدای این فصل بارها به صورت رسمی اعلام کردند که هدفی جز قهرمانی در لیگ برتر و اروپا ندارند و این بار هرگز برای تفریح و وقت گذرانی وارد زمین نخواهند شد، نه ستاره می پرورند و نه ستاره می فروشند، آنها این بار فقط به قهرمانی آرسنال فکر می کنند و مردی که این قول و وعده علنی را با صدای بلند فریاد زده، یک سرپرست کاربلد و با تجربه است که در کارنامه کاری خود رنگ آبی و اناری مشخصی را حک کرده و نامش رائول سانلهی است. مردی که سالها در بارسلونا در سمتهای مختلفی همچون سرپرست تیم، ریاست بخش ورزشی و مدیر فنی حضور داشته و معمولا در مشاوره اقتصادی، مشاوره فنی و تاکتیکی برای هر مربی یک نعمت بزرگ محسوب می شود.

وینای ونکاتشام مرد هندی تبار انگلیسی که سابقه فعالیت رسمی در هیات مدیره کمیته ملی المپیک بریتانیا را نیز دارد، زیر دست رائول سانلهی فعالیت دارد و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد تزریق فوتبال آغشته به مکتب کاتالونیا در تیم آرسنال خواهیم بود. بیهوده نیست که خرید حداقل 6 ستاره جوان فوتبال هلند در فهرست قطعی سانلهی قرار گرفته و او به خوبی از پشت پرده فوتبال کاتالونیا یعنی مکتب نارنجی رنگ آژاکس با خبر است.

یک جراحی عمیق و خطرناک اما پرفایده که گویا ارزش تن دادن به این خطر را دارد و قرار است از آرسنال یک ابر تیم و یک مدعی جدی برای قهرمانی یا شخصیت اروپایی بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس