کد خبر 906476
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
شورای شهر تهران

رئیس کمیته نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: منطقه ۱۷ را می‌توان خرمشهری در دل تهران دانست چرا که بیشترین شهید و بیشترین محرومیت را دارد.

به گزارش مشرق، مجید فراهانی در جریان نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن  تشکر از توضیحات سیدحسن رسولی، خزانه دار شورا در خصوص مسائل منطقه 17 اظهار کرد:  چقدر خوب است که اینگونه گزارش‌ها از زبان شورایاران مناطق عنوان می‌شد تا  22 منطقه به صورت مرتب با حضور در صحن علنی، مشکلات مناطق را گزارش دهند.

وی افزود: 3 ماه گذشته در جلسه‌ای در منطقه 17 حضور پیدا کردم، شورایاران منطقه 17 از پیگیرترین و سالمترین شورایاران بودند؛ به همین علت ضمن تذکری از هیات رئیسه درخواست دارم تا برنامه‌ای تنظیم کنند و دبیر شورایاران مناطق در صحن علنی گزارشی ارائه دهند.

فراهانی با اشاره به شرایط منطقه 17 و تذکر به فرماندار تهران تصریح کرد: جلسه شورای اداری منطقه 17 حدود 9 ماه گذشته در فرمانداری تهران تشکیل شد و در آن جلسه نمایندگان نیروی انتظامی، آبفا، برق منطقه‌ای، شهردار منطقه 17، منتخب شورایاران، برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان راه آهن حضور داشتند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی اضافه کرد: نکات مهمی در خصوص منطقه 17 در آن جلسه مطرح و صورت جلسه‌ای تنظیم شد که متأسفانه تاکنون موارد طرح شده به سرانجام نرسیده است. منطقه 17 از حیث داشتن شهدا بیش از 4 هزار شهید دارد و از سویی نماد محرومیت در کل تهران مطرح است و همچنین این منطقه در میان 22 منطقه شهرداری تهران، از حیث نبود زیرساخت‌ها محروم‌ترین منطقه تهران است.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: به همین دلیل می‌توان ادعا کرد منطقه 17، خرمشهری در دل تهران است. چرا که بیشترین شهید ولی بیشترین محرومیت را دارد و از حیث وضعیت ریزدانگی بافت فرسوده، از حیث سرانه‌های خدماتی شرایط موجود حق مردم منطقه نیست چرا که شاهد کمترین سرانه‌ها هستیم.

ادامه رکورد تورمی بازار مسکن تهران

فراهانی ادامه داد: برنامه شورای پنجم اولویت توسعه مناطق محروم بوده و باید به نحوی باشد که در عمل مناطق محروم به خصوص منطقه 17، توسعه پیدا کند؛ در این راستا از فرماندار، شهردار منطقه و سایر متولیان امر درخواست دارم مصوبات شورای اداری ‌این منطقه خاک نخورد و پیگیری شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت با تأکید بر عمده مشکلات منطقه 17  گفت: از مهمترین مشکلات منطقه که بحث راه‌آهن است؛ انتظار می‌رود موضوع را پیگیری و دنبال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    5 0
    محرومترین ولنجکه. مغازه خلیلی توش کمه اون چندتایی هم که هستن خیلی گرون میفروشن
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    9 6
    محرومترین منطقه تهران...محله ایه که پرچم عزای امام حسین(علیه السلام)اونجا برافراشته نیست...
  • ناصرمعروف خانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 0
    مابچه های منطقه ۱۷ محروم نیستیم بلکه ثروتمند ترین هستیم باوجود ۴۰۰۰شهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس