قایق تندرو سپاه

شبکه ان بی سی آمریکایی ویدئویی از رویارویی و نزدیک شدن قایق تندروی ایرانی به ناو این کشور در خلیج فارس منتشر کرد.

به گزارش مشرق، شبکه ان بی سی آمریکا تصاویری اختصاصی از رویارویی قایقهای تندروی ایرانی با ناو اسکس آمریکا که روز جمعه چهارم آبان در آبهای خلیج فارس رخ داده منتشر کرد.

در گزارش این ویدئو آمده است؛ یک قایق مسلح تندروی ایرانی ناو آمریکایی اسکس را در خلیج فارس مورد اذیت قرار می‌دهد، مثل اینکه دوستان(ایرانی) تصمیم گرفته‌اند با ما بازی کنند. ناو آمریکایی یک جنگنده را برای نظارت بر اوضاع در آسمان منطقه محل برخورد به پرواز در می آورد. 

این گزارش در ادامه می‌گوید، در حالیکه «جوزف ووتل»،  فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا در روی عرشه این ناو حضور داشته و در حال تماشای اوضاع بوده است، قایق ایرانی تا 300 یاردی ناو آمریکایی نزدیک شده است. 

با این حال مقام‌های آمریکایی رفتار قایق‌های تندروی ایرانی را «ایمن و حرفه‌ای» توصیف کردند.

ژنرال ووتل در این ویدئو میگوید که آنها(ایرانیها) داشتند تلاش می‌کردند تا بفهمند ما چه کاری داریم انجام می‌دهیم، تلاش می‌کردند بفهمند چه اتفاقی آنجا درحال رخ دادن است. آنها تلاش می‌کردند (ما را) شناسایی کنند. 

دستیابی نیروهای مسلح به نسل جدید پیشرانه‌های نظامی/ شناورهای تندرو سپاه با موتور جت به تنگه هرمز می‌آیند

در این ویدئو دیده میشود که ووتل و دیگر پرسنل ناو آمریکایی به همراه گروه خبری خود، هنگامی که شش قایق ایرانی به اسکس نزدیک شده و یکی از آنها در مسیر کشتی قرار گرفت از عرشه کشتی در حال تماشا هستند. 

ژنرال ووتل درحال بازگشت از بازدید از یک پایگاه غیرقانونی نظامی این کشور در خاک سوریه بود که به ادعای مقامات آمریکایی در حال مبارزه با نیروهای داعش در این کشور هستند. 

این رسانه نوشته یکی از ملوان‌های ایرانی در تماس رادیویی درباره اینکه کشتی متعلق به کدام کشور است پرسید. بعد از مشخص شدن اینکه ناو مورد نظر متعلق به آمریکا است قایق‌های ایرانی به مانوردهی در اطراف کشتی‌های آمریکا ادامه دادند.

شبکه ان بی سی در گزارش خود می‌گوید که ایران با این اقدام پیامی به آمریکا و کشتیهایش ارسال کرد که آنها کوچک اما سریع و مسلح هستند.

 رویارویی قایق‌های ایران با ناوهای آمریکا در آب‌های خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که اغلب خبرساز شده و مورد توجه ویژه رسانه‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد. مقام‌های آمریکایی از رفتار قایق‌های ایرانی انتقاد کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مقام‌های آمریکا تأکید کرده نیروهای مرزبانی دریایی ایران در حال انجام وظیفه در نزدیکی سواحل خود هستند و واشنگتن بایستی دلیل فعالیت خود هزاران مایل دورتر از مرزهایش در قلمرو دریایی ایران را توضیح دهد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در واکنش به لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی در همین باره در توئیترش نوشت: «خبر فوری: نیروی دریایی ما در خلیج فارس است، نه در خلیج مکزیک. سوال این است، نیروی دریایی ایالات متحده ۷۵۰۰ مایل دورتر از کشورش چه می‌کند؟»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    46 26
    بااین پیروزی دیگه مشکلات حل شد
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      100 5
      با این پیروزی فهمیدیم مشکل ما درونی است و دشمن کاره ای نیست .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      25 72
      مشکلات تا شیاطینی مثل امریکا باشند حل نخواهد شد بعد از انهم امتحانات و ابتلائات خداوند دنیا ذاتش مشکل است انشاءالله در بهشت بدون مشکل زندگی خواهید کرد
  • مهدی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    52 20
    گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز ...
  • اميد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    74 36
    بايد بار ديگر گريه اونهارو در آورد. بسيار گستاخ و حرومزاده هستند. شياطين ترسو!!!
  • محسن GR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    74 2
    بازم امریکایی ها از اسم پرشن گلف استفاده میکنند مثل خیلی از برادران همسفره ما خلیج عرب بلغور نمیکنند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    45 8
    ای کاش مثل مرزداران غیور و بی ادعا در همه ی عرصه های کشور از اقتصاد گرفته تا مجلس و .... داشتیم پاک ترین انسانها سپر بلای یه مشت دزد و رانت خوار شدن .
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
      3 1
      آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس