فیسبوک نمایه

فیس‌بوک ماه پیش نیز به دلیل فروش اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون نفر از کاربرانش به یکی از موسسات کمپین ترامپ، حیثیت رسانه‌ای‌اش به شدت زیر علامت سؤال رفت.

به گزارش مشرق، روز جمعه، ۴ آبان (۲۶ اکتبر) آنچه از سوی شبکه فیس‌بوک، «اتاق‌جنگ» خوانده شده و گفته می‌شود چندی پیش برای مبارزه با تلاش برخی کاربران برای اثرگذاری بر دیگران و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست ایجاد شد، تازه‌ترین کشف خود را معرفی کرد: بستن ده‌ها حساب کاربری که به ایران متصل بوده‌اند!


سه ماه پیش و در ماه اوت (مرداد) نیز شبکه‌های مجازی توئیتر و فیس بوک، صدها صفحه کاربری مرتبط با ایران و روسیه را با ادعای نشر اخبار جعلی بستند!


این درحالی است که چندی پیش شبکه‌های تلویزیونی الجزیره و کانال چهار انگلیس اعلام کردند با حضور گروهی از اعضای گروهک‌های تروریستی و ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی مانند گوگل و همین فیس‌بوک، روزانه صدها خبر جعلی علیه ایران در این شبکه‌های مجازی انتشار می‌یابد اما هیچگاه مدیران این شبکه‌ها متعرض آنها نشدند. همچنین گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش یا جبهه النصره، از همین شبکه‌ها برای اعمال تروریستی و ضدبشری خود بهره می‌گیرند. ولی این دسته از شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی مجازی به جای جلوگیری از نشر خیل اخبار جعلی علیه ایران و مردمش، این کشور را متهم کرده که ده‌ها اکانت مجازی ایجاد کرده و به نشر اکاذیب مشغول هستند!


فیس‌بوک ماه پیش نیز به دلیل فروش اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون نفر از کاربرانش به یکی از موسسات کمپین ترامپ، حیثیت رسانه‌ای‌اش به شدت زیر علامت سؤال رفت و مورد مواخذه برخی مراکز رسمی سیاسی در غرب قرار گرفت.


اما نکته قابل توجه دیگر در این خبر، ایجاد «اتاق جنگ» در شبکه‌ای مانند فیس‌بوک است که از اصلی‌ترین سردمداران جریان رسانه‌ای مجازی در غرب به شمار آمده و از مدعیان درجه اول جریان باز اطلاعات محسوب می‌شود! آنچه که بارها و بارها توسط دلسوزان انقلاب و ایران به خصوص مقام معظم رهبری گوشزد شده و وضعیت امروز در دنیا، یک شرایط جنگ رسانه‌ای اعلام گردیده اما متاسفانه برخی شیفتگان غرب و وادادگان سیاسی که همواره گوش به زنگ این گونه رسانه‌ها بوده و برای گوشه‌چشمی از آنها، از نوک پا تا فرق سرشان ذوق کرده‌اند، این هشدارها را توهم دانسته و هواداران خویش را به شنیدن و دیدن بی‌چون و چرای آنها دعوت نموده‌اند. اینک رسانه‌های مجازی همچون فیس‌بوک به طور علنی اعلام می‌کنند که برای تقابل با فعالیت‌های اینترنتی ایران، اتاق جنگ تشکیل داده‌اند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس