یمن

یگان موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک جدید به سوی مقر نظامیان سودانی در ساحل غربی شلیک کرد.

به گزارش مشرق، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک به سوی یک مقر تازه‌ تأسیس نظامیان سودانی در ساحل غربی خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که این موشک بالستیک جدید، با دقت بالا به هدف مورد نظر اصابت کرد و خسارات زیادی به صفوف نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی وارد کرد. 

بیشتر بخوانید:

هلاکت شمار زیادی از نظامیان سودانی در یمن

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که به زودی درباره جزئیات این موشک جدید اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

عربستان به همراه چند کشور دیگر از فروردین سال 94، تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، را آغاز کرد. این تجاوز نظامی تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌ خود نرسیده و تنها سبب ویرانی کشور یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، برای مقابله با تداوم این تجاوز، توانمندی‌های نظامی خود به ویژه در دو بخش موشکی و پهپادی را ارتقا داده‌ و به وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، سال 2018، سال موشکهای بالستیک یمن خواهد بود.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس