عبدالناصر همتی نمایه

رییس کل بانک مرکزی درباره راه اندازی کانال مالی اروپا با ایران توضیح داد.

به گزارش مشرق، در پی اعلام راه اندازی نمادین کانال مالی و ساز و کار اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت پول اقلام صادراتی ایران قبل از ۱۳ آبان، عبدالناصر همتی از طریق انتشار متنی در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد:  جزئیات کانال مالی اروپا برای انجام تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا در نشست هفته گذشته در بروکسل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


ایجاد کانال مالی بر این درک مشترک مبتنی است که شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی و اروپایی علی رغم خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام تمایل به برقراری و تداوم روابط تجاری با یکدیگر دارند. در این راستا به منظور رفع مشکلات مربوط به انجام پرداخت های مالی، ایجاد کانال مالی اروپا در دستور کار طرفین قرار گرفته است.

کانال مزبور این امکان را برای صادر کنندگان اروپایی و ایرانی فراهم خواهد کرد که ارز حاصل از صادرات خود را دریافت نمایند و کارکرد نوعی پیمان پولی دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا را ایفا خواهد کرد. هر دو طرف بر تسریع در عملیاتی شدن این فرایند تاکید دارند. انتظار می رود بزودی جزئیات و نحوه استفاده از کانال مزبور نهایی شده و به اطلاع عموم هموطنان و فعالان اقتصادی رسانده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مجدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    4 0
    ۱- اروپایی ها دولت روحانی رو سر کار گذاشتن و هدف مشترک شون با آمریکا اینه که ایران همزمان هم محدود باشه و هم تحریم (یعنی دقیقا همین وضعیتی که الان هست!) ۲- دشمن می خواد که ایران تحت فشار مجبور به پذیرش مذاکرات جدید(هسته ای، موشکی و منطقه ای) بشه و تن به خفت و ذلت بیشتری از برجام هسته ای بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس