آیت الله علم الهدی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: بعد از ۵ سال یک آقایی از مسئولان بگوید اختیار تغییر منشی هم نداشتم، اگر اختیار نداشتید چرا ماندید و مانع را برای مردم عنوان نکردید؟

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود و در مباحث انتهایی این موضوع به تفسیر آیات سوره مبارکه ناس پرداختیم و نجات از وساوس شیطان در این قالب مطرح شد. مقصود «من الجنه و الناس» چیست و سه تفسیر در این زمینه ارائه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: تفسیر نخست این است که خناس در سینه مردم وسوسه می‌کند و این ناس، مقصود از جن و انسان است یعنی ناس بر اجنه و انسان به صورت مشترک اطلاق می‌شود؛ البته آیاتی نیز در قرآن است که این تفسیر را تائید کرده که جن  تعبیر به ناس شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شیطان در گمراه‌سازی تنها سوژه‌اش انسان نیست و مومنان را نیز وسوسه می‌کند. ابتدا حالت نسیان بر انسان عارض می‌شود و سپس انسان فراموشکار را انسان وسوسه می‌کند و این ناس به معنای فراموشی است. وظیفه عمده شیطان، ایجاد حالت نسیان در انسان است که هم خودش و هم خدا را فراموش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره روز هفدهم صفر و سالروز شهادت جانگذار امام هشتم(ع) براساس برخی روایات گفت: بین 17 ماه صفر که به روایتی شهادت ایشان است و انتهای ماه صفر که به روایت دیگر شهادت است، این 12 تا 13 روز عزای خراسان و عزای مردم این سرزمین به‌خاطر مظلومیت جانگذار ولی‌نعمت‌شان است.

بیشتر بخوانید:

علم‌الهدی: اجازه نمی‌دهم با "هویت مشهد" بازی کنند

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه براساس این روایت، امشب شب شهادت امام رضا(ع) است، گفت: امام هشتم(ع) خط امامت را از دسیسه شیطانی مامون نجات دادند که شرحش مفصل است؛ نکته دوم اینکه از زمان حضرت علی(ع) موجودیت اندیشه شیعه و موجودیت اجتماعی شیعه توسط امام رضا(ع) رقم خورد و تا قبل از این شیعه یک اندیشه قطعی نبود و موجودیت اجتماعی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: وجود اجتماعی شیعه به‌عنوان یک جریان توحیدی ناب به‌وسیله امام هشتم(ع) تثبیت شد؛ امام رضا(ع) آغازگر حیات اجتماعی شیعه بود و وجود اجتماعی شیعه را تثبیت کردند و از آن روز جریان شیعه توسعه یافت و امروز این جریان در راهپیمایی 20 میلیونی اربعین تجلی پیدا می‌کند. این راهپیمایی یک دیپلماسی عمومی بی‌نظیر است، در این دیپلماسی خود ملت‌ها ایفای نقش می‌کنند.

امام‌جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی ما در سوریه و یمن برقرار است و مظهر عمومی دیپلماسی شیعه نیز راهپیمایی اربعین است، تصریح کرد: شیعیان در اینجا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و این دیپلماسی روی کره زمین بی‌نظیر است؛ مسئله تنها دیپلماسی عمومی شیعه نیست و به دیپلماسی عمومی محبان اهل‌بیت‌(ع) رسیده و اهل‌سنت نیز در این راهپیمایی حاضر هستند.

وی تصریح کرد: همه دیپلماسی‌ها متکی به یک جریان هماهنگ وحدت سیاسی و جغرافیایی و یا فرهنگی است، اما دیپلماسی عمومی شیعه در راهپیمایی اربعین، "میلیونی" است و این جمعیت میلیونی دارای دل‌های به‌هم گره‌خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: مهم این است که در این دیپلماسی عمومی رهبری فکری با انقلاب اسلامی است؛ بیزاری از قدرت‌های جهانی و وابستگی به قدرت ضداستکباری انقلاب اسلامی ویژگی این راهپیمایی میلیونی اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: چرا انقلاب ما توانست این کار را بکند و از همه ملل و کشورها در این راهپیمایی شرکت می‌کند اما زائر آفریقایی و آسیایی و اروپایی نیز دم از انقلاب ایران می‌زند؟ این به‌خاطر وابستگی مردم ما به انقلاب ‌است؛ شما مردم به این انقلاب وابسته‌اید و این سبب شده این عظمت در یک دیپلماسی عمومی جهان تشیع برای رهبری فکری این دیپلماسی ایجاد شود و آن چیزی که مهم است تداوم این وابستگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج خود فرمودند مسائل نظام باید شفاف باشد و این به‌خاطر دو چیز است؛ یکی اینکه این مهم اعتماد مردم را جلب می‌کند. مردم وقتی ببینند همه راست می‌گویند و از تمام واقعیات کشور سخن گفته می‌شود، اعتماد می‌کنند و وابسته به انقلاب می‌شوند؛ وقتی همه‌چیز شفاف باشد مردم اعتماد می‌کنند.

وی گفت: همه قدرت نظام ما به‌دلیل وابستگی مردم است و این مهم صرفاً با شفافیت ادامه پیدا می‌کند. مشکلات را با مردم مطرح کنید و راستش را بگوئید. بعد از 5 سال یک آقایی از مسئولان بگوید اختیار تغییر منشی هم نداشتم و این روراستی نیست. شما 5 سال است برنامه‌ریز و سیاست‌گذارید و اگر اختیار انتخاب منشی نداشتی چرا ماندی؟ مانع را برای مردم چرا عنوان نکردید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: امروز همه‌چیز در کشور موجود است؛ شما طلا و ارز را جلودار سبد مردم قرار دادید. حالا که طلا و ارز در حال بازگشت قیمت است، فشار معیشتی همچنان باقی است؛ روراست با مردم صحبت کنید و بگوئید مشکل چیست؛ مردم نیز با شما همراه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس