شمال غرب سوریه1.jpg

با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در اجرای توافق به دست آمده، برخی گروه‌های تروریستی وابسته به هیات تحریر الشام ( جبهه النصره) همچنان کارشکنی می‌کنند و حاضر به تخلیه مناطق تحت اشغال نیستند.

به گزارش مشرق، اواخر شهریورماه امسال، روسای جمهور ترکیه و روسیه به توافقی مشترک درباره سرنوشت شمال سوریه دست یافتند که بر مبنای آن یک منطقه غیرنظامی عاری از گروه های تروریستی در عمق ۱۵ تا ۲۵ کیلومتری استان های حلب، حماه، لاذقیه و ادلب ایجاد شد.

براساس این توافق، تعدادی زیادی از گروه های تروریستی، تجهیزات سنگین نظامی خود را از محدوده خط تماس با ارتش سوریه خارج و به سمت مرکز استان ادلب عقب نشینی کردند تا روند تشکیل منطقه غیر نظامی عاری از سلاح در شمال سوریه به خوبی پیش  رود.

با اجرایی شدن توافق  آنکارا - مسکو، مناطق مهمی از جمله شهرهای «خان طومان، العیس، جسر الشغور، خان شیخون، مورک، سراقب، ارتفاعات کبانی، دشت الغاب و...» در استان های حلب، حماه، لاذقیه و ادلب از اشغال گروه های تروریستی خارج و به منطقه غیر نظامی عاری از سلاح تبدیل شد.

عقب نشینی ۱۵ تا ۲۵ کیلومتری گروه های تروریستی در امتدادهای استان های حلب، ادلب، حماه و لاذقیه در حالی صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه با همراه تجهیزات سنگین نظامی در منطقه حضور دارند.

با وجود پیشرفت های صورت گرفته در اجرای توافق به دست آمده، برخی گروه های تروریستی وابسته به هیات تحریر الشام (جبهه النصره) همچنان کارشکنی می کنند و حاضر به تخلیه مناطق تحت اشغال نیستند.

به گفته منابع میدانی، تروریست هایی که در مناطق اشغالی مقاومت می کنند توافق به دست آمده میان روسای جمهور ترکیه و روسیه را قبول ندارند و روزهای گذشته تحرکات مشکوکی از سوی آنان صورت گرفته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات تحرکات مشکوک گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت:

عناصر تروریستی هیات تحریر الشام مقادیر زیادی از گاز کلر و سارین را از شهرک «معره مصرین» در استان ادلب خارج کرده اند.

این منبع میدانی افزود: تروریست های هیات تحریر الشام این محموله مواد شیمیایی را با پوشش خودروهای حمل لبنیات به سمت شهر جسرالشغور در جنوب غرب استان ادلب انتقال دادند.

وی با بیان این که  عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها هم در جریان انتقال مواد شیمیایی حضور داشتند، گفت: صدها تن از عناصر تروریستی حزب الترکستانی هم مسولیت اسکورت این محموله را برعهده داشتند.

این منبع میدانی تصریح کرد: با توجه به این که گروه تروریستی هیات تحریر الشام توافق میان دولت های ترکیه و روسیه را نپذیرفته و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای تروریست ها و دولت ترکیه از لبریز شدن صبر دولت سوریه در خصوص کامل نشدن منطقه غیر نظامی عاری از گروه های تروریستی آگاه شده اند، درصدد هستند با اجرای سناریوی دورغین حمله شیمیایی به  دمشق فشار بیاورند.

به گزارش مشرق، حامیان تروریست ها تلاش می کنند تا این حملات شیمیایی را به دولت سوریه نسبت دهند تا از عملیات نیروهای ارتش این کشور برای پاکسازی مناطق اشغالی در محور شمالی جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    21 18
    طبیعیه، به این ترتیب توجه جهانیان از قتل خاشقجی و فشار بر بن سلمان به این سو جلب شده و آمریکا و اروپاییان هم به سوریه حمله کرده تا میلیاردها دلاری که اردوغان نپذیرفت به جیب آنها سرازیر بشه.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    25 4
    مشخص بود که نمیشه به تروریستها اعتماد کرد! وحشیهای تکفیری النصره و عرتش عازاد مگر آدمن که بشه بهشون اعتماد کرد؟ از کسانی که سر بچه رو می بُرَّن انتظار داری به توافق پایبند باشن؟ راه مبارزه با گرگ و سگ وحشی فقط به درک فرستادنشه نه مماشات!
  • حسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    22 6
    شاید هم تروریست های حامی عربستان و غرب میخوان یک سناریوی ساختگی حمله شیمیایی با کشته سازی انسان های بی گناه در ادلب راه بیندازن تا هواس رسانه ها رو از روی قتل خاشقچی بردارن .
  • طاهروند IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    12 3
    اگرپشتیبانان تحریرالشام چه پیداوچه پنهان نخواهندنقطه پایانی برجنگ هفت ساله درسوریه گذاشته شود تاریخ بارهابه ماآموخته جنگ میتواند ناگهان بعد جهانی خودرااینبار با دخالت ودرگیری مستقیم آمریکا وترکیه وروسیه وعربستان آشکارکند . اگرترکیه فکرمیکند امتیازاتی دیگر درکشورسوریه بدست میاورد بدون شک ممکن است دچارچنان خسرانی شودکه درتاریخ بیسابقه باشد . اکراد همیشه خواهندبودوبوده اند تروریستهاهستند که مزدوسلاحشان وجمع زیادی ازآنهاوارداتی هستند . اگرسرنگونی یک هواپیمای روس توسط ترکیه وتوسط ویابه عاملیت رژیم صهیونیستی واکنش سخت روسیه رادرپی داشت پس خطای دوم میتواند باعث جنگ بزرگتری شود . ترکیه میتواند طمع خودرا درمان وقدم مهمی درپایان جنگ بردارد می ماندآمریکاکه دراین شرایط بیشتربه فکرخروج آبرومندانه ازسوریه است . اماشخصا معتقدم درذهن اردوغان آنچه میگذرد طولانی کردن جنگ وپیداکردن راهی برای کنارآمدن باآمریکاست بااینکه میداند اگرسال اول خطانمیکرد اکنون این همه گرفتاری نداشت . اماسوریه وجبهه مقاومت نباید منتظر اردوغان بمانند سوریه کشوری مستقل است که میخواهدبر سرزمین خودحاکمیت داشته باشد امادیگران جزازراه نقشه وحیله دلیلی برای مواجه شدن باحاکمیت سوریه ندارند . سوریه هروز قویترمیشود واین روندادامه خواهدداشت شایددیرنباشد آتش افروزان آرزوکنند به قبل ازبحران برگردند بخصوص ترکیه ورژیم صهیونیستی که ازهمان دست که دادندخواهندگرفت !
  • رحمن IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    1 2
    راه مبارزه با تروریستها در گیری مستقیم نیست بلکه باید قبل از حمله مستقیم باید نیروهای ویژه مستمر.توانایی ها و توطئه ها را هدف قرار دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس