پرسپولیس السد

پرسپولیس با تساوی یک بر یک در ورزشگاه آزادی جواز صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد قطر در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان سرخپوشان با تساوی ۱-۱ و برتری ۲-۱ در مجموع دو دیدار اولین صعود خود را به فینال لیگ قهرمانان جشن گرفتند.

برای دیدن خلاصه دیدار پرسپولیس و السد قطر اینجا کلیک کنید

حاشیه های این دیدار را در ادامه بخوانید:

* همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد استقبال از این بازی به‌شکل قابل توجهی بوده و از صبح امروز هواداران زیادی دسته به دسته در حال رفتن به ورزشگاه بودند. در حالی که داخل ورزشگاه نشان می‌دهد که سکوهای زیادی به‌تسخیر هواداران در آمده اما بیرون از ورزشگاه نیز هواداران زیادی حضور دارند که قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

* با توجه به شرایط موجود بعید به‌نظر می‌رسد که هواداران بتوانند همگی وارد ورزشگاه شوند و پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر پشت درهای بسته بمانند.

* هواداران پرسپولیس با حرارت خاصی درباره بازی صحبت می‌کنند و هر کدام به پیش‌بینی نتیجه می‌پردازند.

* یکی از نکات قابل توجه در بیرون از ورزشگاه، فروش مواد غذایی با قیمت‌های دوبرابر است و هوادارانی که از شهرستان‌ها خودشان را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند با همین قیمت مواد غذایی را خریداری می‌کنند.

* شماری از افراد بیرون ورزشگاه مقابل چشمان مأموران اقدام به فروش بلیت می‌کنند و با قیمت‌های سرسام‌آور ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی آن را به مردم می‌فروشند.

*‌ ترافیک شدیدی در سمت در غربی ورزشگاه به‌وجود آمده است و به‌دلیل پر بودن ظرفیت پارکینگ‌ها بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای خود را بیرون از ورزشگاه پارک کرده‌اند.

* برخی افراد با خودروهای باری به‌همراه خانواده‌های خود مشغول پخت‌وپز مواد غذایی هستند تا آن را به تماشاگران بفروشند.

* تونل ورزشگاه آزادی طبق تغییرات اعلام‌شده AFC مورد بازسازی قرار گرفته و پوستر بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال کشورمان در ورزشگاه نصب شده است.

* در حالی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود که ظرفیت این ورزشگاه سه ساعت مانده به آغاز بازی تکمیل شد.

* هواداران پرسپولیس با اجرای طرح موزاییکی به بشار رسن بازیکن تیم خود برای از دست دادن مادرش همدردی کردند.

* حدود ۵۰۰۰ هوادار بیرون استادیوم آزادی هستند و با تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی پشت در ماندند.

* مدیرعامل پرسپولیس درباره وضعیت هوادارانی که نتوانستند به داخل ورزشگاه بیایند و پشت درب‌های ورزشگاه آزادی ماندند، توضیح داد: یگان ویژه تمهیداتی در نظر گرفتند که اگر ظرفیت ورزشگاه جا داشته باشد، درب‌های آزادی را باز کنند تا تماشاگران به داخل ورزشگاه بیایند.

* با توجه به ازدحام جمعیت در جایگاه بلیت‌فروشی و ایست بازرسی توسط نیروهای انتظامی، تعدادی از هواداران با هم درگیر شدند و یک هوادار پرسپولیس از ناحیه قلب دچار مشکل شد تا به سمت اورژانس برود.

* بعضی از هواداران هم با نیروی انتظامی درگیر شدند و خواستار ورود به سکوها بودند.

* ورودی بعضی از سکوها با توجه به اینکه ظرفیت آنها تکمیل شده است بسته شده و بسیاری از هوادارانی که بلیت دارند نتوانستند در طبقه پایین مستقر شوند و به سمت طبقه دوم حرکت کردند.

* ازدحام زیادی مقابل ورودی‌های سکوها همچنان وجود دارد و هواداران پرسپولیس خواستار ورود به سکوهای طبقه پایین هستند اما با ممانعت حراست و نیروی انتظامی مواجه شدند.

* از نکات قابل توجه می‌توان به این نکته اشاره کرد که بعضی از هواداران بدون بلیت وارد مجموعه ورزشی آزادی شدند و توانستند گیت بلیت‌فروشی را رد کنند و به سمت طبقه دوم حرکت کردند.

نمایی از رختکن پرسپولیس پیش از شروع دیدار مقابل السد

* شاهین ایزدیار که در مسابقات پاراآسیایی ۶ مدال طلا کسب کرده بود، در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد. 

* حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به همراه ابوالفضل روغنی از اعضای هیأت مدیره این باشگاه در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند.

* داوران ازبکستانی بازی امروز در ساعت ۱۶ وارد ورزشگاه آزادی شدند.

* به دلیل تکمیل شدن ظرفیت ورزشگاه، برخی از هواداران در طبقه دوم به صورت ایستاده آماده تماشای بازی بودند. 

* هدایت‌الله ممبینی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و صادق درودگر به همراه حیدر بهاروند به ورزشگاه آزادی آمدند. 

* در ورزشگاه آزادی از سوی رادیو ورزشگاه موسیقی‌هایی برای تماشاگران پخش شد.

* با وجود تکمیل شدن سکوهای ورزشگاه، اما کماکان تعداد زیادی از هواداران در بیرون از ورزشگاه حضور دارند و در تلاش هستند تا وارد استادیوم شوند. 

* چند نفر از عوامل و تدارکات حاضر در ورزشکاه لباس آبی بر تن داشتند که این موضوع باعث حساسیت هواداران و شعار آنها علیه استقلال شد.

* بسیاری از هواداران پرسپولیس پس از پر شدن ورزشگاه، در حال بازگشت به سوی خانه‌های خود هستند.

* به خاطر حضور هواداران پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی، مسئولان ورزشگاه در تدارک تهیه مانیتور در بیرون از ورزشگاه هستند تا هواداران از این طریق، بازی را تماشا کنند.

* چند تن از هوادار پرسپولیس به خاطر ازدحام شدید دچار مشکل تنفسی و قلبی شدند که اورژانس حاضر در ورزشگاه آنها را به بیمارستان منتقل کرد.

* محمد نصرتی بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس به دلیل شلوغی بیش از حد اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکرد.

* بعد از اینکه در به روی تعدادی از هواداران بیرون مانده باز شد دیگر راهروهای سکوها هم جای سوزن انداختن نداشت و این مسئله با اعتراض نمایندگان AFC مواجه شد. گویا حمیدرضا گرشاسبی به گفته خودش خواهان ورود هواداران بیرون مانده به داخل شده بود.

* ازدحام شدید هوادران پرسپولیس پشت درهای بسته باعث شد تا به یکباره با هجوم هواداران به داخل ورزشگاه کنترل از دست مأموران انتظامی هم خارج شود.

براساس تصمیم برانکو بازیکنان زیر از ابتدا در ترکیب سرخپوشان به میدان خواهند رفت:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، بشار رسن، احمد نوراللهی، گادوین منشا و علی علیپور.

فریرا سرمربی پرتغالی تیم السد قطر ترکیب این تیم مقابل پرسپولیس را به شرح زیر انتخاب کرد:

مشعل برشام، حمید اسماعیل، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، ژاوی، گابی، جونگ وو یانگ، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح و اکرم عفیف

*بازیکنان دو تیم برای آشنایی با جو ورزشگاه و گرم کردن قبل از بازی لحظاتی را به انجام تمرینات پرداختند.

دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شده است.

*دقایق حساس مسابقه

دقیقه ۲: احمد نوراللهی روی اشتباه بازیکنان السد در دفع توپ، پشت محوطه جریمه توپ را در اختیار گرفت و اقدام به شوتزنی کرد. شوت نوراللهی راهی به دروازه نداشت و از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۳: عبدالکریم حسن روی پاس اکرم عفیف در موقعیت شوتزنی قرار گرفت که علیرضا بیرانوند موفق شد شوت زمینی این بازیکن را مهار کند.

دقیقه ۵: پرتاب اوت بلند برای پرسپولیسی‌ها در محوطه جریمه به علی علیپور رسید. ضربه مهاجم پرسپولیس با برخورد به مدافع السد مانع از رسیدن توپ به دروازه شد، اما این بازیکن سراسیمه توپ را به کرنر فرستاد تا در ادامه منشا نتواند از توپ برگشتی بهره ببرد.

دقیقه ۱۴: کرنر به دست آمده برای پرسپولیس توسط احمد نوراللهی به شکلی خطرناک روی دروازه السد ارسال شد. با این حال ضربه سر گادوین منشا دقت لازم را نداشت تا باعث باز شدن دروازه مشعل برشام شود.

دقیقه ۱۷: بغداد بونجاح روی پاسی که بین مدافعان پرسپولیس ارسال شد و روی تعلل خط دفاعی به راحتی دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد.

دقیقه ۲۴: اوت بلند برای پرسپولیس بازهم می‌توانست روی دروازه السد خطرساز شود که این بار مدافعان السد توپ را دفع کردند. روی توپ برگشتی شایان مصلح از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۳۱: ارسال خطرناک پدرو روی دروازه پرسپولیس با قطع توپ توسط بغداد بونجاح در محوطه جریمه همراه بود. اتفاقی که می‌توانست برای پرسپولیس خطرساز شود، اما در نهایت این موقعیت السدی‌ها در یک رفت و برگشت از دست رفت.

دقیقه ۳۸: حرکت انفرادی سیامک نعمتی در عرض زمین السد، موقعیت شوتزنی را برای گادوین منشا فراهم کرد. پاس نعمتی به منشا رسید و مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس هم ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد، اما مشعل موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۴۴: سیامک نعمتی از راهی دور اقدام به شوتزنی کرد که توپ از کنار دروازه السد به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: روی تعلل مدافعان پرسپولیس توپ به پشت آنها رفت که اکرم عفیف در موقعیتی خوب می‌توانست برای بار دورم دروازه پرسپولیس را باز کند، اما خروج به موقع علیرضا بیرانوند مانع از این کار شد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۶: ارسال زیبای و بیرون پای بشار رسن را مدافعان السد دور کردند.

دقیقه ۴۹: ارسال گادوین منشا را سیامک نعمتی به زیبایی وارد دروازه السد کرد تا پرسپولیس گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه ۵۱: شوت کم جان و زمینی اکرم عفیف از جناح راست را علیرضا بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۵: یک، دو زیبای منشا و علیپور در داخل محوطه جریمه  توپ را در روی خط شش قدم به علیپور رساند که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان السد به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۶: شوت از راه دور منشا به صورت خطرناک از کنار دروازه السد به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: حرکت انفرادی احمد نوراللهی و شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه حریف به صورت خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۷۱: سانتر حسن الهیدوس از سمت راست دفاع پرسپولیس پشت مدافعان به بونجاح رسید که ضربه این بازیکن از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: جونگ وو یونگ از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه روانه اوت شد.

در پایان این دیدار پرسپولیس با نتیجه تساوی ۱ بر ۱ برابر السد قطر و با توجه به پیروزی یک بر صفر در بازی رفت جواز صعود به مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • آنتی ایرانی CA ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    من که طرفدار السدم و امیدوارم حداقل 10 تا به ایران بزنه .
    • سید IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      58 2
      شتررررر در خواب بیند......
    • جاسم الجبیر US ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      3 69
      السد چکارش میکنه؟ سوراخ سوراخش میکنه. شما تروریستارو چه به فوتبال.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      7 515
      مراقب ip باش پيدات كنيم ...
    • جاسم الجبیر US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      4 33
      گوووووووووول گوووووووووووووووووووول ای اولیش! تا یازدهمی درخدمتتون هستیم.
    • آنتی ایرانی CA ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      2 39
      ای تازه دس گرمی بود. خودتونو برای درهم کوبیده شدن طوفانی آماده کنید. عبرت بگیرید برای درگیری نظامی.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      38 1
      خاک بر سر وطن فروش بی غیرتت
    • آنتی ایرانی CA ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      1 49
      دلخوش نباشید این گلم گل نبود از سر حقه بازی زدید. زمان صدام هم میخواستید صدام سرنگون کنید ولی صدام عزیز شیمیایی زد و ورق برگشت.
    • بیا بگیرش خخخ SG ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      23 0
      18:23 فعلا منفی ها رو جمع کن بعد بیا دنبالش خخخ .
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      19 1
      اره تو که راس میگی کیسه کیسه کیسه کیسه کیسه کیسه آقا درست شد شیش تا ایوووولاااا
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      17 0
      شما برو بگیر بخواب و دهنت روببند آنتی ایرانی لجن
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      10 0
      شتر در خواب بیند .........
    • حامد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      2 0
      خاک تو سرت !
  • جاسم US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    6 43
    به قول استقلالی های کیسه کش: لنگیا! لنگیا! خخخ. دودورودودودو السد دودورودودودو السد . . .
  • US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    50 5
    متاسفم واسه اون بی غیرتایی که حاضرن پرسپولیس ببازه فقط چون استقلال صعود نکرده!
    • 1 IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      0 0
      اشتباه منفی دادم
  • دکتر IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    29 1
    یا زهرا س حقیقتا معجزه شد واقعا هیچ کس در فوتبال ایران فکر نمی کرد این تیم بعد رفتن امیری طارمی محرمی فرشاد و ادامه محرومیت برای استفاده از بازیکنان جدید بتونه چنین کاری کنه...
  • حسین IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    33 1
    بچه ها الان که رفتیم فینال دماغ کی میسوزه . بله درست گفتید اون بی غیرت های موجود در کانادا .
  • احمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    32 0
    پرسپولیس برد استقلال تبریک گفت استقلال میبرد پرسپولیس تبریک میگوید اینجاایران است صدای فینال ! تبریک به هموطنان
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    22 0
    ای جان... کجا رفت اونی که میگفت اسد میبره!
  • مسعود IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    29 0
    دورود بر ایران وایرانی.. مرگ بر وطن فروش ،برو خفه شو جاسم الجبیر الاغ
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    5 21
    حماقت محض یعنی وقت گذاشتن برای دیدن چیزی که هیچ سودی برای تو نداره نه دنیا براتون داره نه آخرت کمی به خودتون بیاین مرگ نزدیکه و سفر مهمی رو پیش رو داریم ...
    • اخرتی DE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      10 1
      اخوی جان توکه فکر اخرتی و خیلی جانماز اب میکشی خودت برا چی وقت گذاشتی و نگاه کردی و دیگرونو نصیحت میکنی ؟؟ نکنه اخرت تو یه اخرت دیگه اس ما اونجا نمیریم ؟؟؟ رتب خورده منع رتب نکند عزیزجان
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      1 0
      حالا که مرگ نزدیکه شما هک نان و اب نخور جانم
    • CA ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      1 1
      مزخرف نباف. یعنی تو دیقه دیقه زندگیت مشغول کار و عبادتی؟
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      2 0
      فکر کنم شماها نفوذی باشید از عمد همچین.کامنتایی میزارید که دین رو تخریب کنید
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      0 0
      الان شما تمام وقتت در راه اخرت صرف میشه؟
  • یوسف نارونی IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    15 0
    کجا رفت اونی که میگفت اسد میبره!
  • محمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    12 0
    عالی بوددددد عالیییییی
  • نصیر IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    3 0
    تبریک میگم اما مشابه همین شور و شور وقتی پرسپولیس دو بار به فینال جام در جام آسیا رفت و یک بار با برد الهلال قهرمان شد تکرار شد خدا کنه دوباره دست به حذف تاریخ تیم پرسپولیس با اسم با معنیش که نشان از هویت چند هزار ساله یک ملت هست نزنن بحرحال هیچ ظلمی بزرگتر تر از کنار گذاشتن این انرژی ها شور و عشق های یک ملت یک نسل و این همه خاطره نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس