کد خبر 904933
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
هورالعظیم

یک تمدن تاریخی و یک زیستگاه ارزشمند، در سایه سوء مدیریت یا بهتر بگویم سوء استفاده مسئولان از اختیاراتشان در حال نابودی است و البته تبدیل شدن به کانون اصلی گردوغبار.

به گزارش مشرق، امیر سرخه، فعال محیط زیست خورستان، با اشاره به تصاویری که حکایت از نابودی تالاب هورالعظیم دارد، نسبت به گسترش فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در این زیستگاه نیمه‌جان هشدار داد.

سرخه گفت: بیش از سه سال می‌گذرد از زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اهداف تبلیغاتی دولت، با وارد کردن فاضلاب و پساب نیشکر به تالاب خشکیده هورالعظیم کوشید احیای این تالاب را جزو دستاوردهای خود معرفی کند. اما متاسفانه این فریبکاری نه تنها کمکی به احیای تالاب نکرد بلکه با وارد کرد انواع سموم و آلودگی‌ها، ریشه بی‌رمق حیات را در رگ‌های این تالاب خشکاند و به مرگ بسیاری از زیستمندان تالاب انجامید.

بیشتر بخوانید:

حریق هورالعظیم به بخش ایران سرایت کرد +عکس

وی ادامه می‌دهد: حالا که با ورود این آلاینده‌های مهلک، بسیاری از زیستمدان از منطقه حذف شده و یا در حال از بین رفتن هستند، این تالاب خشکیده، به بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های نفتی تبدیل شده. شرکت‌هایی که در این گنداب خشکیده، جاده‌ها و خاکریزها و تاسیسات خود را گسترش می‌دهند و منطقه را در آستانه تبدیل شدن به یک شهرک صنعتی قرار داده‌اند.

این فعال محیط زیست، تصاویری را که روز گذشته از تالاب هورالعظیم گرفته شده در اختیار ما گذاشته و می‌گوید: یک تمدن تاریخی و یک زیستگاه ارزشمند، در سایه سوء مدیریت یا بهتر بگویم سوء استفاده مسئولان از اختیاراتشان در حال نابودی است و البته تبدیل شدن به کانون اصلی گردوغبار.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    2 0
    قبلا بود هورالعظیم ، حالا شد قیرالعظیم . آخه سیاه شده عین قیر
  • رحمن IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    3 2
    حور العظیم وابسته به دو رود دجله و فرات است که ترکیه با بستن سد عملا مانع رسیدن آب به عراق شده و دیگر اینکه شده لانه عوامل داعش در منطقه عراق و ایران.از لحاظ شرعی هم اینکه نباریدن باران حکم فساد و زورگویی حاکمان بر ملتهایشان است
    • ali IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      1 0
      دوست عزیز ، ایران با احداث داک و جاده و ... هور را به دو بخش ایرانی و عراقی تقسیم کرده و با احداث سد روی کرخه و بهره برداری از اندک آب مانده کرخه در کشاورزی از ورود آب به بخش ایرانی جلوگیری می کند ، لذا نه حق آبه هور رعایت می شود و نه باقیمانده آب رودخانه برای کشاورزی مردم کافی است ، دولت هم بخش ایرانی هور را نابود کرده هم کشاورزی را ،
  • سید رضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 1
    تا محیط زیست دست افساد طلبان است ، اوضاع همین است !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس