کد خبر 904883
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
بن سلمان و منوچین

"استیون منوچین" وزیر خزانه داری آمریکا که به عربستان سفر کرده است، با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، منوچین که پس از ماجرای جنجالی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی اعلام کرده بود در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت نخواهد کرد، روز دوشنبه به ریاض سفر کرده و با بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

به گزارش رویترز، منوچین پیش از این، توضیحات عربستان درباره مرگ خاشقجی را به عنوان "گام نخست خوب اما ناکافی" توصیف کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بن سلمان از القحطانی خواسته تا قتل خاشقچی را بر عهده بگیرد

طبق اعلام تلویزیون دولتی عربستان، منوچین و بن سلمان در دیدار خود بر اهمیت شراکت راهبردی میان واشنگتن و ریاض تاکید کرده و درباره وضعیت آینده همکاری ها با توجه به سند چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان گفتگو کرده اند.

منوچین روز یکشنبه اعلام کرد که در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض –موسوم به داووس صحرا- شرکت نخواهد کرد و سفر او به عربستان صرفا برای رایزنی درباره مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با نفوذ نظامی و سیاسی ایران انجام می شود.

در حالی که منوچین در ریاض به سر می برد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که با بن سلمان صحبت کرده ولی از توضیحات او درباره کشته شدن خاشقجی قانع نشده است.

ترامپ با اشاره به اذعان عربستان مبنی بر اینکه تحقیقات سعودی ها درباره قتل خاشقجی ممکن است تا یک ماه طول بکشد، گفت این زمانی بسیاری طولانی خواهد بود و معتقد است که "خیلی زود" مسائل بیشتری درباره این پرونده روشن خواهد شد.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

عربستان سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کرد که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله کشته شده است.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که "تیم ترور" عربستان سعودی این روزنامه نگار نگون بخت را شکنجه، انگشتان وی را قطع، و بدن وی را قطعه قطعه کرده اند.

سعودی ها قتل وی را یک عمل خودسرانه و ناشی از اشتباه در بازجویی عنوان کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس