کد خبر 904771
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
الحاجی گرو

سابقه نداشته بازیکنی با رقم الحاجی گرو به استقلال ملحق شود. البته افزایش بی‌سابقه دستمزد او رابطه مستقیم با گرانی ارز دارد.

به گزارش مشرق، فشار بیرونی روی الحاجی گرو یک چیز است و فشار داخلی درون تیم‎، یک چیز دیگر. الحاجی گرو نه روی سکوها بازیکن محبوبی است و نه داخل تیم. او بی‌شک گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال است چراکه امسال بین ۴۰۰ تا ۴۳۰ هزار دلار از باشگاه استقلال دریافت خواهد کرد. نیومایر ارزان‌تر از این بازیکن تمام شده، به همین دلیل الحاجی در صدر گران‌ها تکیه زده است.

گران‌ترین؟
اگر به تاریخچه باشگاه استقلال نگاهی بیندازید، سابقه نداشته بازیکنی با رقم الحاجی به استقلال ملحق شود. البته افزایش بی‌سابقه دستمزد او رابطه مستقیم با گرانی ارز دارد. مثلاً اگر او سال گذشته به استقلال می‌آمد، قطعاً نمی‌توانست لقب گران‌ترین را مال خود کند ولی، چون چند ماه دیرتر آمد، توانسته این عنوان را به دست بیاورد.


اگر کف پولی که استقلال خرج جذب این بازیکن خواهد کرد را ۴۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم با دلار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی، رقم قرارداد او حدود ۵/۵ میلیارد تومان می‌رسد! حالا سرچ کنید و ببینید آیا بازیکنی در تاریخ باشگاه استقلال پیدا می‌کنید که به اندازه او پول گرفته باشد یا نه؟ در گذشته بازیکنانی، چون نکونام و آندو به استقلال ملحق شدند که همواره درباره رقم قراردادشان بحث بود. وقتی نکو به استقلال آمد می‌گفتند او بالای سه میلیارد برای استقلال آب خورده است. درباره آندو هم می‌گفتند دو میلیارد روی دست باشگاه هزینه گذاشته است. بعدها می‌گفتند رحمتی قرارداد ۱/۵ میلیاردی با باشگاه بسته و یا رقم قرارداد خسرو به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون رسیده است. هر سال درباره رقم‌ها بحث بود ولی کسی به خاطر ندارد که بازیکنی برای استقلال ۵/۵ میلیارد تومان برای هر فصل آب خورده باشد. حتی داریوش شجاعیان هم که به عنوان بازیکنی کارآمد و ملی‌پوش به استقلال ملحق شد، در سال اول با وجود پول رضایتنامه‌اش نزدیک ۳ میلیارد تومان آب خورد. تازه همه این بازیکنان در سال‌های مختلفی که برای استقلال بازی کردند، به هر حال عملکرد قابل توجهی هم داشتند، مثلاً اگر باشگاه سال گذشته ۵ میلیارد هم به مامه تیام می‌داد، کسی انتقاد نمی‌کرد، چون به هر حال عملکردش در زمین بازی فوق العاده بود. اگر امسال الحاجی گرو هم برای استقلال بازی خوبی انجام می‌داد، قطعاً کسی انتقاد نمی‌کرد ولی حالا که او چیزی در حد فاجعه بوده، می‌توان انتقادات را توجیه کرد.


زندگی بد گرو
بازیکنان استقلال هم این روزها نمی‌گویند، چون دلار گران شده قیمت گرو بالا رفته بلکه می‌گویند چرا مثلاً ما فلان قدر می‌گیریم و او ۵/۵ میلیارد تومان؟! تازه می‌گویند این تمام دستمزدی نیست که گرو می‌تواند بگیرد بلکه بابت گل‌ها و پاس گل‌ها هم درآمد خواهد داشت. می‌توانید پاداش‌های کلی و خرج زندگی گرو را هم به این هزینه‌ها اضافه کنید. برای او در تهران خانه گرفته‌اند و به هر حال خرج خورد و خوراکش هم هست. این یعنی رقمی که استقلال در پایان فصل برای او هزینه خواهد کرد، بالاتر هم می‌رود. بازیکنان استقلال که از جزئیات قرارداد گرو باخبر هستند، این روزها او را مثل یک نورچشمی نگاه می‌‎کنند و به همین خاطر رابطه خوشی با گرو ندارند. در تمرینات کسی این بازیکن را تحویل نمی‌گیرد، در خارج از تمرین هم کسی با او رفت و آمد ندارد و در کل شدیداً به مشکل خورده است. او حتی این مسائل را با وینفرد شفر هم در میان گذاشته، اما نتیجه‌ای نگرفته است. اوضاع داخل تیم شدیداً علیه الحاجی است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس