کد خبر 904589
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
بن سلمان و کوشنر

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، ولی‌عهد عربستان سعودی 8 روز بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقچی» با داماد رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفته و درباره علت عصبانیت دونالد ترامپ درباره این پرونده سوال کرده است.

به گزارش مشرق، آنطور که منابع مطلع به روزنامه آمریکایی خبر دادند، دهم اکتبر و با گذشت هشت روز از ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، ولی‌عهد عربستان سعودی با «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا درباره این موضوع تماس تلفنی برقرار کرد.

 روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «ولی‌عهد محمد (بن سلمان) دهم اکتبر هشت روز بعد از آنکه آقای خاشقچی مفقود شده بود، با جرد کوشنر مشاور و داماد رئیس‌جمهور ترامپ تلفنی گفت‌وگو کرده بود».

بیشتر بخوانید:

ادعای نماینده کنگره آمریکا درباره نقش کوشنر در قتل خاشقچی

انتشار خبر گفت‌وگوی  بن سلمان با کوشنر در حالی صورت گرفته که اخیرا «یواکین کاسترو» نماینده کنگره آمریکا با انتقاد از روابط نزدیک این دو نفر گفته بود احتمالا کوشنر اطلاعاتی را در اختیار سران سعودی گذاشته است که به قتل «جمال خاشقچی» منتهی شده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «ولی‌عهد عربستان سعودی) به زبان انگلیسی (از کوشنر) سوال کرد: چرا اینقدر عصبانیت؟».

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، داماد ترامپ به همراه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به محمد بن سلمان تاکید کردند که او باید سریعا جزئیات ناپدید شدن خاشقچی را مشخص کند.

انتشار گزارش این روزنامه در شرایطی صورت گرفته که عربستان سعودی بعد از ۱۸ روز ابراز بی اطلاعی درباره سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد، بامداد روز شنبه بالاخره به قتل او در کنسولگری ریاض در استانبول اذعان کرد.

تغییر روایت‌های مقام‌های عربستان سعودی درباره نحوه قتل خاشقچی با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده و این موضوع حتی سبب شده که ترامپ به رغم حمایت اولیه از روایت ریاض، مجبور به تغییر نظر و انتقاد از «فریبکاری» عربستان سعودی درباره قتل این روزنامه‌نگار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس