جاکارتا

باید کاری کرد تا زندگی با همین لذت‌های حداقلی و دم دستی هم که شده، بگذرد؛ اتفاقی که روزانه در جاکارتا برای بسیاری تکرار می‌شود.

مشرق- وقتی در خیابان ها و کوچه های جاکارتا قدم می زنی، در کنار برج ها و فروشگاه های بزرگی که مرکز برندها و مارک های مشهورست، به وفور چهار چرخ هایی را می بینی که غذاهایی ارزان را به مردم می فروشند. در واقع، غذای غالب مردم جاکارتا در همین چهار چرخ ها به فروش می رسد و رستوران های زنجیره ای و لوکس متعلق به طبقات ثروتمند و توریست های خارجی است که راهی این دیار می شوند. معمولا هم چندین چهار چرخ در کنار هم هستند تا مجموعه ای از چند غذا و نوشیدنی های مختلف را به فروش برسانند و اصطلاحا، جنسشان جور باشد!

"کنار خیابان با بوی متعفن فاضلاب و گاهی نیز صدای سازی ناکوک، زندگی باید کرد و البته، خوش بود". نمایی جالب از زندگی روزانه بخشی از مردم جاکارتا

همانطور که در نوشتار اول هم گفتیم، این منظر نه در لایه های پنهان که در پوسته بیرونی شهر قرار گرفت. البته، در برخی اماکن علائمی را می بینی که حضور و فعالیت چهار چرخ ها را ممنوع کرده؛ اما به راحتی در تمام شهر با این منظره مواجه می شوید که غذاهای بومی که عمدتا نیز تند هستند، به فروش می رسند. در طول روز و تا پاسی از شب نیز شاهد فعالیت این غذافروشی های سیار و ارزان قیمت هستیم که میزبان افراد مختلف هستند. گاها چاشنی هایی مانند نواختن موسیقی زنده نیز وجود دارد که سعی می کند این مدل غذا خوردن را جذاب کند. باید کاری کرد تا این زندگی با همین لذت های حداقلی و دم دستی هم که شده، بگذرد؛ اتفاقی که روزانه در جاکارتا برای بسیاری تکرار می شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    13 11
    از این هفت میلیارد جمعیت جهان ، اکثرشان زندگی شان همینه . فقر و بهداشت پایین و امکانات زندگی بسیار کم . فقط اقلیتی هستند که رفاه بیشتری نسبت به ایرانیها دارند .
    • DE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      8 4
      بله البته دومین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان باید وضعی اینچنین داشته باشند!
    • حمید ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      7 2
      خطاب به 9:52، مگه ایران از نفت چقدر درآمد داره که کل نیازهای هشتاد و دو میلیون ایرانی را برآورده کنه؟!!!!! در ضمن ایران از نظر وسعت هم پانزدهمین کشور دنیاست وجزو چهناورترین کشورهای دنیا محسوب می شود، از طرفی همه مردم ایران که در یک سطح نیستند، بعضی زندگی لاکچری دارند، بسیاری جزو طبقه متوسط روبه بالا و یا رو به پایین هستند و برخی هم فقیر یا بسیار فقیر هستند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      4 0
      البته ما دارنده دومین ذخایر نفت و گاز هستیم اما در اسراف منابع هم در رتبه های اول جهانی هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس