خبر ویژه

در حالی که برخی محافل تحریف‌گر داخلی مایلند دولت آمریکا را مخالف همکاری ایران با FATF نشان دهند، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار اجرای سریع‌تر تعهدات ایران نسبت به FATF شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو لیبرتی اروپا، معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی از تروریسم گفت: از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

شروط FATF برای ایران


گروه اقدام مالی (FATF) تا فوریه ۲۰۱۹ به ایران مهلت داده است تا اصلاحات لازم را برای رسیدن به استانداردها اعمال کند و در غیر این صورت تحریم‌های بیشتری را متحمل خواهد شد.


مارشال بلینگزلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی تروریسم که ریاست نشست اخیر FATF   را برعهده داشت در این مورد گفت: ما از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی را که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود اجرا کند.


وی افزود: در این راستا ما انتظار داریم ایران تمام این اقدامات و قوانین را تا ماه فوریه رعایت کند. اگر تا ماه فوریه ایران به این شکل عمل نکرده باشد، ما قدم‌های بعدی را برخواهیم داشت.


بلینگزلی گفت گروه اقدام تاکنون موضعش این بوده است که تصمیم قبلی خود مبتنی بر در لیست سیاه قرار دادن ایران را به تعویق بیندازد.


یادآور می‌شود کمیته FATF ساخته و پرداخته دولت آمریکاست و به این رژیم اجازه می‌دهد از طریق جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و نیز مطالبه تحریم‌های نهادهای مورد هدف خود، ابراز کُند و ناکارآمدی تحریم را از طریق تحمیل «خودتحریمی»، بُرنده و موثر کند.


یادآور می‌شود روز جمعه بلافاصله پس از اعلام تمدید تعلیق اقدامات احتیاطی FATF علیه ایران، بلافاصله برخی سایت‌ها و رسانه‌ها هماهنگ با دولت و وزارت خارجه مدعی شدند ایران به موفقیتی تازه دست یافته و آمریکا و اسرائیل و عربستان ناکام مانده‌اند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    4 0
    در شرایط جنگ اقتصادی تنها ذینفع اجرای مقررات FATF در ایران امریکاست این کشور برای بالا بردن دقت و کارایی تحریم ها به اجرای استانداردها FATF نیاز دارد.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 5
    سلام خسته نباشید بهتر است ایران با لحاظ کردن منافعش وارد مذاکره با امریکا شود
  • سربدار IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 0
    مارشال بیلینگزلی دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزلنه داری آمریکا و رئیس FATF در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکاصراحتاً اذعان کرده است که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم پیشتر هم خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری امریکا گفته بود برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت تر کردن شزایط برای این کشور به حضور کامل FATFنیاز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس