دیرالزور

دولت سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا در خصوص جنایات آمریکا در سوریه تحقیقات مستقل به عمل آید.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص کشتار ۶۲ تن در بمباران هواپیماهای آمریکایی در سوریه شد.

جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش (به فرماندهی آمریکا) پنجشنبه و جمعه هفته گذشته دو مسجد در شهر «السوسه» واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه (که تحت اشغال داعش است) را هدف قرار دادند که طی آن ۶۵ نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی در دیرالزور

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در نامه وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواسته شده است تا به مسئولیت خود عمل کرده و تحقیقات مستقل و شفافی در خصوص این‌گونه «جنایات» انجام داده و عاملان آن را مجازات کند.

پیش از این «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را به ارتکاب جنایات ضد بشری در استان دیرالزور با استفاده از بمب‌های ممنوعه متهم کرده بود.

دولت سوریه پیش از این بارها در نامه‌ها و موضع‌گیری‌های رسمی زبان به انتقاد از حملات هواپیماهای آمریکایی علیه شهروندان یا نظامیان ارتش سوریه به خصوص در استان دیرالزور و رقه کرده است.

هفته گذشته «آنا نایستات» معاون مدیر سازمان عفو بین‌الملل در خصوص کشتار غیر نظامیان در استان رقه گفت که سازمان عفو بین‌الملل معتقد است، کشتار در شهر رقه نتیجه حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش است و سازمان اسناد این کشتار را به ائتلاف داده اما آن‌ها فقط به کشتار ۷۷ نفر اعتراف کرده‌اند.

او از ائتلاف آمریکایی خواست تا در خصوص کشتار غیر نظامیان دست به تحقیقات و مجازات عاملین بزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس