وزیر دفاع روسیه

وزیر دفاع روسیه گفت گروه تروریستی داعش در سوریه با حمایت مسکو شکست خورده و اکنون بخش قابل توجهی از اراضی سوریه آزاد شده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز شنبه از کشته شدن هزاران  تروریست در سوریه از معارضان و نیروهای داعشی در طول سه سالی که دولت این کشور از دمشق حمایت کرده‌ است، خبر داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه به نقل از وی و به این منظور منتشر کرده، آمده است: «با عملیات‌ها نظامی، در مجموع بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ شورشی کشته شده‌اند ضمن اینکه هزار و ۴۱۱ منطقه یا شهرک هم به همراه ۹۵ درصد از خاک سوریه آزاد شده‌ است. بیشتر شورشیان از بین رفته‌اند.»  شویگو همچنین گفت: «داعش در سوریه با حمایت روسیه شکست خورد.»

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: سوریه به‌دنبال نابودی تروریسم است

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که  شهرک‌های اصلی هم‌اکنون آزاد و ارتباطات اصلی هم قطع  شده‌اند ضمن اینکه نظامیان سوری کنترل مناطقی را در دست دارند که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت در آن ساکن هستند.

روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ در حمایت از دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حملاتی را در سوریه صورت داده است. نیروی هوایی روسیه بیش از ۴۰ هزار عملیات  صورت داده‌ است و حدود ۱۲۰ هزار زیرساخت‌های تروریست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس