کد خبر 903631
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
تحریم نمایه

آمریکا یقین دارد که با تحریم ها نمی تواند ایران را از پا درآورد اما امیدوار است با به اشتباه انداختن ایران، کاری کند که ایرانی ها از درون، خود را تحریم کنند.

به گزارش مشرق،‌ محمد ایمانی از فعالین رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

کانال تلگرامی "رسد" که توجیهات وزارت خارجه را بازتاب می دهد، مدعی شد " ارائه مهلت چهار ماهه به ایران برای استانداردسازی قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم توسطFATF، تلاش های آمریکا و متحدانش برای فعال کردن مجدد اقدامات مقابله ای علیه تهران را ناکام گذاشت. مهلت چهار ماهه، مخالفت نمادین با تحریم های یک جانبه و نشانگر شکست آمریکا در اجماع سازی علیه ایران و حتی انزوای این کشور است".

این ادعا در حالی صورت می گیرد که FATF دستیار کمکی و پوششی آمریکا برای بستن راه های دور زدن تحریم ها و ترغیب ایران به خودزنی و خودتحریمی به شمار می رود. رئیس این کمیته نیز آمریکایی است. در واقع دولت آمریکا به مرگ می گیرد تا با ایجاد خطای محاسباتی، ایران را به تب و افتادن در دام حریف ترغیب کند.


همین امروز نیکی هیلی گفت: در راستای سیاست #مرد_دیوانه، همواره ترامپ را تند مزاج، ترسناک و غیر قابل پیش بینی به تصویر می‌کشیدم. همین چین را واداشت تحریم‌ علیه کره شمالی را در شورای امنیت بپذیرد". آمریکا و FATF یک نقش واحد را با دو قیافه به اجرا می گذارند.
 

آمریکا یقین دارد که با تحریم ها نمی تواند ایران را از پا درآورد اما امیدوار است با به اشتباه انداختن ایران، کاری کند که ایرانی ها از درون، خود را تحریم کنند، و اطلاعات مالی محرمانه بانک ها و صرافی ها -بلکه همه تراکنش های مالی- را به واسطه FATF ، به آمریکا بدهند که گرای دقیق تری برای تحریم و فشار داشته باشد.
 

ابلاغ مشکوک و خائنانه یک بخشنامهبه برخی بانکها با موضوع "لزوم رعایت فهرست تحریم های آمریکا و عدم همکاری با افراد و نهادهای تحریم شده"(!)، سند گویای عملیات فریب و تشویق به خودزنی است. کسانی که چنین بخشنامه هایی را سال 95 و 96 صادر کردند، حق ندارند ادعا کنند مقابل آمریکا هستند یا آمریکا را منزوی کرده و پیروز شده اند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس