» سرکنسول عربستان سعودی در استانبول

یک وبگاه ترکیه‌ای به نقل از منابع مطلع مدعی شد که سرکنسول عربستان سعودی در استانبول، پس از خروج از ترکیه اکنون در حالت نیمه بازداشت قرار داشته و رژیم سعودی به زودی او را از میان برمی‌دارد.

به گزارش مشرق، در حالی خروج ناگهانی «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان سعودی در استانبول از ترکیه، افکار عمومی در این کشور را خشمگین کرده، گفته می‌شود احتمال دارد وی به زودی سر به نیست شود.

وبگاه شبکه «هابرترک» طی یادداشتی به قلم «فاتح آلتایلی» کارشناس و تحلیلگر ارشد امنیتی-سیاسی درباره خروج سرکنسول سعودی از ترکیه نوشت که العتیبی اکنون در ریاض در وضعیت «شبه بازداشت» قرار دارد.

هابرترک با بیان اینکه سرکنسول سعودی با لبی خندان و دست تکان دادن، ترکیه را ترک کرد و همین امر موجب خشم عمومی شده، نوشت: «ولی او اکنون با پای خود به زندانی نیمه باز (در ریاض) وارد شده است».

نویسنده این یادداشت به نقل از منابع خود می‌گوید که رژیم سعودی از بیم درز اطلاعات و یا اعتراف برخی جزئیات درباره مفقود شدن «جمال خاشقی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری استانبول، قصد دارد به زودی العتیبی را سر به نیست کند.

این در حالی است که روزنامه «ینی شفق» امروز (پنجشنبه) در خبری اختصاص اعلام کرد یکی از اعضای تیم 15 نفره سعودی و مظنون به قتل خاشقچی، در تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، آنقدر به تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول اصرار کرد تا ریاض راضی شد. رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور شامگاه گذشته برای دومین‌بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    7 0
    نه تنها سرکنسول بلکه تمام شاهدین عینی بزودی از بین خواهند رفت .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    5 0
    برای اینکه بن سلمان به دردسر نیفته اعلام میکنند که این نفرات سرخود این کار را انجام داده و بعد همه رو سربه نیست میکنند جلادان سعودی توی خون دست و پا میزنند
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    2 0
    قیافه این سر کنسوله داره از ترس زهره می ترکونه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 0
    خوب کشتن یک شاهزاده همیشه کار خطرناکی است حتی این دستور از سوی پادشاه باشد
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 0
    باید در این فرصت ایران و گروههای حقوق بشری علیه جنایت در یمن نیز راهپیمایی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس