کد خبر 903246
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
تیم تحقیق ترکیه

رسانه‌های ترکیه لحظاتی پیش اعلام کردند که تیم حقیقت‌یاب این کشور برای بازرسی از خانه سرکنسول سعودی در شهر استانبول، وارد این خانه شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه از قصد تیم حقیقت‌یاب ترکیه برای ورود به خانه «محمد العتیبی»، سرکنسول سعودی در شهر استانبول خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه چهارشنبه اعلام کرد که این تیم به خانه العتیبی رسیده و قصد ورود به آن جهت انجام تحقیقات و بازرسی دارد.

بیشتر بخوانید:

کنسول عربستان در استانبول برکنار شد

گاردین: زمان کنار گذاشتن بن‌سلمان است

قصابی «خاشقچی» با چاشنی موسیقی

شبکه الجزیره قطر نیز اعلام کرد که دقایقی پیش این تیم وارد خانه محمد العتیبی، فرد متهم به قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار و منتقد دولت سعودی شد.

دیروز سه‌شنبه رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که العتیبی این کشور را به مقصد عربستان سعودی ترک کرده است.

از ابتدای انتشار اخبار مبنی بر کشته شدن خاشقچی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول، برخی منابع آگاه ترکیه‌ به رسانه‌ها گفته‌ بودند که احتمال می‌رود جسد این روزنامه‌نگار منتقد سعودی در منزل العتیبی باشد و بازرسی از این محل می‌تواند به پرونده ناپدید شده خاشقچی کمک کند.

دولت و دادستانی ترکیه بارها از سودی‌ها خواسته بودند که در این پرونده همکاری کامل داشته باشند و اجازه ورود به خانه سرکنسول سعودی را صادر کنند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه خود شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که سعودی‌ها همچنان اجازه ورود به خانه العتیبی را به تیم حقیقت‌یاب نداده‌اند.

منابع الجزیره مدعی شده‌اند که خاشقچی در اتاق سرکنسول سعودی و با حضور وی کشته و بعد از آن جسد این روزنامه‌نگار قطعه قطعه شده است.

«مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که طرف سعودی به بهانه اینکه در منزل سرکنسول خانواده هست، اجازه بازرسی ساختمان خانه را نداده است.

او همچنین ابراز امیدواری کرده است که امروز عملیات بازرسی از منزل سرکنسول سعودی عربستان انجام شود. 

جمال خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر ماه) برای انجام کارهای مربوط به ازدواج خود با «خدیجه چنگیز» وارد کنسولگری سعودی در شهر استانبول شد و بعد از آن کاملا ناپدید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس