کد خبر 903244
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کلاه سفیدها

تعداد قابل توجهی از نیروهای موسوم به کلاه سفید در سوریه، به کشورهای غربی مهاجرت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، برخی اعضای گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه که مدعی کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه می‌باشند، به کشورهای غربی مهاجرت کردند.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت شمال سوریه یک ماه پس از توافق اردوغان و پوتین

آن گونه که آناتولی به نقل از وزارت خارجه اردن گزارش داده تعداد ۲۷۹ نفر از اعضای گروه کلاه سفیدها پس از ترک سوریه و استقرار در اردن طی چند ماه گذشته، حال این کشور را به مقصد کشورهای غربی ترک کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه اردن از ماه جولای تا کنون حداقل ۴۲۲ نفر از کلاه سفیدها توانسته‌اند در کشورهای غربی ساکن شوند و برخی دیگر از اعضای باقی مانده از این گروه نیز طی دو هفته آتی اردن را به مقصد کشورهای غربی ترک خواهند کرد.

در این بیانیه اعلام نشده که این افراد در کدام کشورهای غربی اسکان خواهند یافت.

گروه موسوم به کلاه سفیدها با ادعای کمک بشردوستانه در سوریه از سال ۲۰۱۳ و متشکل از  ۲۹۷۹ نفر تشکیل شد، هرچند دولت سوریه و همچنین روسیه از دست داشتن این گروه در برخی صحنه‌سازی‌ها در مورد حمله شیمیایی و همکاری این گروه با گروه تروریستی جبهه النصره خبر داده‌اند.

بودجه این گروه فعال در سوریه به‌صورت سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است و آمریکا رسما اوایل تیر ماه گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ با پرداخت ۶.۶ میلیون دلار به کلاه سفیدها در سوریه موافقت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس