شریعتمداری نمایه

وزیر صنعت در مکاتبه‌ای با رئیس سازمان حمایت دستور مختومه شدن پرونده تخلفات فولادسازان و تولیدکنندگان سایر فلزات غیر آهنی در اسرع وقت را صادر کرده است.

سرویس اقتصاد مشرق - منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن در نامه‌ای عجیب به وزیر صنعت خواستار عودت پرونده‌های تعزیراتی شرکت دولتی ذوب‌آهن شد.

یزدی زاده در این نامه که در مورخ ۱۱ مهرماه به وزیر صنعت نوشته به صورت واضح تاکید کرده که این شرکت به جهت عدم رعایت مصوبه دولت درباره ممنوعیت افزایش بیش از ده درصد و یا عدم عرضه به میزان کافی محصولات تولیدی (ابلاغیه ریاست جمهوری به شماره ۹۷۰۰۸۴۵۴ مورخه ۳۱ خرداد ۹۷) با برخورد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مواجه شده که برای ذوب‌آهن پرونده تعزیراتی تشکیل داده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن در نامه خود به وزیر صنعت، خبر داده که پیگیری‌ها و حتی دستور کتبی معاون امور معادن و صنایع معدنی برای رفع مشکل ایجادشده توسط سازمان حمایت مبتنی بر عودت پرونده‌های یادشده و منتفی نمودن ادعای تخلف قضایی، ابلاغی در این باره از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام نشده است و کماکان پرونده از طریق سازمان مذکور در جریان قرار دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن از وزیر صنعت خواسته که به سازمان حمایت دستور دهد پرونده تخلف این شرکت را مختومه کند.

 به دنبال این نامه‌نگاری، وزیر صنعت در مکاتبه‌ای با رئیس سازمان حمایت دستور مختومه شدن پرونده تخلفات فولادسازان و تولیدکنندگان سایر فلزات غیر آهنی در اسرع وقت را صادر کرده است.

این در حالی است که به گفته کارشناسان در صورت ارسال پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی، طبق قانون هیچ مقامی نمی‌تواند از روند رسیدگی به تخلفات در این سازمان جلوگیری نماید.

 درصورتی‌که مجموعه‌ای تخلف کرده و پرونده به تعزیرات ارسال‌شده باشد، علی‌القاعده وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند جریان رسیدگی به تخلفات را متوقف کند، مگر اینکه وزارت صمت شاکی آن مجموعه بوده باشد و بخواهد از شکایت خود صرف‌نظر کند؛ بر این اساس امکان توقف رسیدگی به پرونده تخلفات فولادسازان وجود ندارد و سازمان تعزیرات حکومتی باید پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود را بر اساس قانون رسیدگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علیرضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 1
    ترویج بی قانونی و جلوگیری از برقراری عدالت و از طرفی استفاده از قدرت برای زیر پا گذاشتن قانون و لاپوشانی جرم انجام شده و مانع بررسی و رسیدگی به تخلفات نزدیکان و اطرافیان شدن بدون داشتن اختیارات و صلاحیت برای ورود به موضوع در دولت اعتدال به دفعات مشاهده شده و کاملا عادی و طبیعی میباشد.چنان که انگار این دولت فراتر از قانون بوده و دارای اختیارات بدون حد و اندازه میباشند.به همین علت وضع موجود بسیار ناخوشایند و بی برنامه و کوهی از مشکلات گریبان گیر اکثریت جامعه و به خصوص قشر اسیب پذیر شده.متاسفانه هیچ نشانه ای از اصلاح وضع موجود و پرهیز از پایمال کردن قانون در این دولت مشاهده نمیشود.دولتی که وزیر ان سعی در تبرئه ی متخلف و مانع مجازات و عدالت و اجرای قانون میشود چه گونه میخواهد به مردم خدمت کرده و در مسیر پیشرفت و ترقی کشور گام بردارد.این یکی از بیشمار موارد ناامید کننده ی دلسوزان و عاشقان وطن میباشد.قحطی وجدان و شرافت در دولت بیداد میکند و تیشه به ریشه ی سرزرمین عزیزمان میزند.با تشکر از مشرق.خواهشا منتشر کنید.
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    21 0
    خدایا به ما آن قدر قدرت ده تا بر نفس سرکش خود غلبه کنیم و آن قدر بینش ده تا طاغوت درونی خود را بشناسیم و سرسختانه علیه آن مبارزه نماییم
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    12 0
    خدایا ما را از گرداب خودخواهی و گردباد مصلحت طلبی و از طوفان های هوی و هوس نجات ده و به ما قدرت ایثار عطا کن
  • آرش IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    14 0
    خدایا بگذار فقیری بی نیاز باشم که جاذبه های مادی زندگی مرا از زیبایی و عظمت تو غافل نگرداند
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    24 0
    خدایا در لحظات سخت امتحان نور ایمان را بر قلب ما بتاب و ما را از لغزش نگاه دار
  • DE ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    3 0
    پروردگارا تو خودت مستقیما پرونده تعزیراتی ذوب آهن را ذوب و محو بگردان تا ذوب آهن مجبور نباشد از طریق وزیر فشار بیاورد.
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    5 0
    بی قانونی است که پدر ملت و مملکت را دراورده اگر جایی قانون اجرا شد شک کنید
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبا دیگران را متهم میکنند که تصمیم احساسی میگرند ولی خودشون در صدر این اتهام قرار دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس