نوری المالکی

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با مسئول میز ایران و عراق در وزارت خارجه آمریکا، بر مخالفت دوباره خود با تحریم ایران تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «اندرو پیک» مسئول میز ایران و عراق در وزارت خارجه آمریکا و «داگلاس سیلیمان» سفیر آمریکا در عراق، ظهر امروز (سه‌شنبه) با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

تکمیل زنجیره موفقیت‌های دیپلماسی ایران در عراق

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، طبق بیانیه صادره از جانب دفتر المالکی، در این دیدار چشم‌انداز روابط بین دو کشور و راههای توسعه آن و همچنین آخرین تحولات منطقه و عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نخست‌وزیر اسبق عراق در این دیدار با تأکید بر اینکه «ثبات و امنیت منطقه وابسته به ثبات عراق است»؛ از اهمیت حمایت از دولت آتی و موفقیتش در تحقق خواسته‌های مردم عراق سخن گفت.

رئیس ائتلاف دولت قانون، افزود: عراق تلاش دارد با تمامی کشورهای جهان ارتباط داشته باشد و سیاست محوربندی را رد می‌کند و منفعت عراق در این است که محلی برای نزدیکی نظرات مختلف باشد.

مالکی همچون گذشته بر مخالفت خود با تحریم ایران تأکید کرد و گفت: عراق با تحریم ایران یا هر دولت دیگری مخالف است؛ چرا که زیان و ضرر آن در درجه اول به مردم از تمام طبقات اجتماعی بر می‌گردد.

وی در ۸ آگوست گذشته نیز تحریم‌های آمریکا علیه ایران را «نقض آشکار» قوانین بین‌المللی دانست و از دولت عراق خواست تا در این تحریم‌ها مشارکت نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    47 0
    وجدانا کسی مخالفت نکنه ببینیم شیطان بزرگ وشیطانکهای خارجی وداخلیش چه غلطی میخوان بکنن که تاحالا نکردن؟؟؟!!!
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      1 0
      آره والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس