استان غزنی.jpg

شبه نظامیان طالبان توانستند با حمله به مواضع ارتش افغانستان، چند شهرستان را در استان های «کندوز و پکتیکا» تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، نیروهای طالبان در ادامه عملیات های خود علیه نیروهای افغان، حملات گسترده و سنگینی را در استان «پکتیکا» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان، مواضع نیروهای ارتش را در شهرستان «خوشامند» در استان «پکتیکا» در جنوب شرق افغانستان (نقاط مرزی مشترک با پاکستان) هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای طالبان پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند شهرستان «خوشامند» را از کنترل نیروهای ارتش افغانستان خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

از شهرستان «دره صوف سمنگان» خبر می رسد، نیروهای طالبان حملات غافلگیرانه ای و ناگهانی را علیه نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و شهرک «توغسن» و منطقه «زیرکی» را به تصرف درآوردند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در استان «پکتیکا» کشته و زخمی شدند؛ شماری دیگری از نیروهای افغان در جریان تصرف مناطق توسط نیروهای طالبان اسیر شدند.

گفته شده، اعزام نکردن نیروهای کمکی و ارسال نشدن تجهیزات نظامی به مناطق درگیری توسط  دولت افغانستان منجر شده تا نیروهای طالبان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و برخی مناطق را به تصرف خود در بیاورند.

نقشه میدانی افغانستان

در حال حاضر، ۱۵ درصد از مساحت استان «پکتیکا» شامل شهرستان های «خوشامند، شرن، گیان و بخش شمالی گومل» در کنترل نیروهای طالبان است؛ حدود ۵ درصد از خاک استان  از جمله شهرستان «اومنه» در کنترل نیروهای ارتش افغانستان است؛ در سایر مناطق هم درگیری میان طرفین ادامه دارد.

از استان «کندوز» در شمال شرق افغانستان و مناطق هم مرز با تاجیکستان خبر می رسد، نیروهای طالبان در حملات شبانه موفق شدند پاسگاه «پوسه بلول» را در مسیر «ارچی - شهروان» به کنترل درآورند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ارتش افغانستان در این حملات کشته و زخمی شدند؛ شبه نظامیان طالبان در این حملات تمامی سلاح ها و مهمات های پاسگاه «پوسه بلول» را به غنیمت بگیرند.

استان کندز ۷ شهرستان به نام های «امام‌صاحب، چهاردره، خان‌آباد، دشت اَرچی، علی‌آباد، قلعهٔ ذال، قُندوز دارد؛ شهرستان های «چهاردره، دشت ارچی» در کنترل شبه نظامیان طالبان است؛ در سایر مناطق درگیری میان نیروهای ارتش افغانستان و طالبان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    17 37
    زنده باد طالبان... مرگ بر دولت دست نشانده افغانستان
    • جواد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      27 13
      بی شعور... زنده باد مردم با صفای افغانستان...
    • آرمانی FR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      18 12
      ترجمه‌ی حرف این داداش بیشعور ما این میشه: زنده باد تروریست افراطگرا - مرگ بر دولت قانونی افغانستان. اگر شعورت به اندازه ارزن بود این حرف رو نمیزدی.
    • US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      4 0
      همون برنامه سوریه داره تو افغانستان اجرا میشه
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    14 18
    تنها گروه در افغانستان که اسمش تروریستیه داعشه . طالبان و دولت افغانستان هر 2 افغانستانی و هر 2برای کسب منافع و حکمرانی با هم جنگ می کنند اهداف طالبان با اسلام رادیکال (و نه سلفی تکفیری یعنی طالبان هیچ کاری با مردم افغان ، شیعیان و همسایه ها خصوصا ایرانی ها ندارد حمله به کنسولگری ایران هم کار آی اس آی بوده) و مخالفت با حضور غربی ها تیک می خوره و اهداف دولت افغانستان با تمایلات غربی و حفظ آمریکا و ناتو در خاکش ؛ واقع بین باشیم اسلام رادیکال خیلی بهتر از حکومتی با تمایلات غربی و میزبان پایگاه های غربه ، دولت افغانستان به عنوان مسئول رسمی اگر فکر مردمش ، جان سربازانش و پیشرفت و آبادانی مملکتشه باید 2طرفه با طالبان بر سر میز مذاکره بشیند و آشتی ملی ترتیب دهد البته اگر بتواند دستورات آمریکایی را ندیده بگیرد .
  • عباس IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    13 1
    قابل توجه عاشقان آمریکا افغانستان در گیر نا امنی گسترده و بمب گذاری ها و .... با حضور آمریکایی ها و اروپایی ها
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    7 7
    باز سیل افغانیا روانه ی ایران میشه. آخرشم ایران باید بره طالبان رو مثل داعش نابود کنه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    11 3
    این امریکا پس اونجا داره چیکارمیکنه نکنه همه تریاکی شدن حال جنگیدن ندارن
    • AT ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      6 0
      اتفاقا آمریکا درست همان سالی به افغانستان حمله کرد که طالبان تولید تریاک را غدقن کرد و تولید هرویین دنیا هم 90 درصد کاهش یافت. آمریکا خوذش بزرگترین حامی کشت خشخاش است.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    7 1
    دولت افغانستان با این وضعیت محکوم به سقوط است
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    6 3
    من کاری ندارم ولی انصافا در دوران حکمرانی طالبان در افغانستان امنیت برقرار شده بود. همه چیز سرجایش بود. این قدر این حکومت خوب کار کرده بود که یکی از امامان جمعه شهر تهران که هنوز هم امامت جمعه را بر عهده دارند در دهه 1370 از امنیت آن در نماز جمعه تهران صحبت کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس