خاشقچی

دو منبع ترکیه‌ای می‌گویند که پلیس این کشور فایل صوتی کشته شدن روزنامه‌نگار معارض سعودی را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، با افزایش جنجال‌ها حول پرونده مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، اکنون ابعاد بیشتری از آن در حال رو شدن است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع ترکیه‌ای، پلیس ترکیه یک فایل صوتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد خاشقچی در کنسولگری سعودی‌ها در استانبول کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

نشست مسئولان ترکیه ای و سعودی درباره خاشقجی

پاکسازی کنسولگری سعودی پیش از بازدید ترکیه +فیلم

نیروهای امنیتی و مقامات پلیس ترکیه قرار است عصر امروز (دوشنبه) در جریان تحقیقات حول پرونده خاشقچی، کنسولگری ریاض در استانبول را تفتیش کنند.

شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد: «کارشناسانی از دایره جنایی و مبارزه با تروریسم در هیأت بازرسی ترکیه برای بازرسی و تحقیق در کنسولگری عربستان حضور خواهند داشت. همه تجهیزات و مواد ضروری برای تحقیقات در کنسولگری به کار گرفته خواهد شد».

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. (+) چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، خواستار تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول شده است. (+) اردوغان نیز با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری (+) روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

یک تحلیلگر ارشد و ستون‌نویس این روزنامه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابعاد و عواقب جنایت احتمالی سعودی‌ها علیه روزنامه‌نگار معارض خود در کنسولگری استانبول گفت. (+) نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه از قصد خود برای حفاری مکان‌هایی در استانبول که احتمال می‌دهند بقایای جسد خاشقچی در آنجا پراکنده و دفن شده است، خبر دادند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس