کد خبر 902396
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
امباپه

آمار گلزنی کیلیان ام‌باپه قبل از رسیدن به ۲۰ سالگی حیرت آور است.

به گزارش مشرق، کیلیان ام‌باپه به تازگی در فهرست نامزدهای توپ طلای فرانس فوتبال و جایزه جدید کوپا (بهترین بازیکن جوان سال) قرار گرفته است. او تنها بازیکنی است که برای دریافت هر دو جایزه نامزد شده و به احتمال فراوان جایزه کوپا را از آن خود خواهد کرد.

آمار گلزنی ام‌باپه با بزرگان دنیای فوتبال رقابت می‌کند. او تاکنون ۶۴ گل در بازی های رسمی فرانسه و تیم های باشگاهی اش (بدون در نظر گرفتن ۴ گل در بازی های دوستانه) به ثمر رسانده و این در حالی است که ام‌باپه روز ۲۰ دسامبر (حدود دو ماه و نیم دیگر) تولد ۲۰ سالگی اش را جشن خواهد گرفت. 

در ادامه نگاهی به برخی از مهاجمان بزرگ دنیای فوتبال و حتی مهاجمانی که در جوانی شهرت یافته اند، می‌اندازیم و می‌بینیم این بازیکنان در هنگام رسیدن به ۲۰ سالگی، چند گل در مسابقات رسمی زده بودند. مقایسه این آمار با گل های ام‌باپه حتما شما را شگفت زده می‌کند.

تیری آنری- ۱۱ گل

آنری احتمالا آخرین مهاجم بزرگ فوتبال فرانسه قبل از ام‌باپه بوده است. او در ۲۰ سالگی هنوز هم یک وینگر بود و در آن سال ها کسی از وینگر انتظار گلزنی نداشت. تا دوران تحول آنری توسط آرسن ونگر هم هنوز چند سالی باقی مانده بود.

کریستیانو رونالدو- ۲۰ گل

الگوی فوتبالی ام‌باپه در فصل منتهی به ۲۰ سالگی اش در حال معرفی خود به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار به دنیای فوتبال بود. او با منچستریونایتد قهرمان چام حذفی شده و با پرتغال به فینال یورو ۲۰۰۴ رسیده بود. با این حال، رونالدو یک وینگر پرنوسان بود و همیشه درباره موقعیت شناسی وی بحث می‌شد. آمار ۲۰ گل او نشان می‌دهد که رونالدو در آن سال ها گلزن موفقی نبوده است.

لیونل مسی- ۲۷ گل

بهترین بازیکن جهان در آن روزها بازیکنی مستعد مصدومیت شناخته می‌شد. همه می‌دانست مسی چه بازیکن خوبی خواهد شد. او هت‌تریک در مقابل رئال مادرید و آن گل جادویی مقابل ختافه را در همان دوران ثبت کرده بود اما رسیدن وی به سطح لازم آمادگی همیشه یک دغدغه بود. در بارسلونای ساخته شده پیرامون رونالدینیو، نبوغ مسی به دقایقی کوتاه محدود می‌شد و ۲۷ گل او موید همین موضوع است.

آلکساندر پاتو- ۳۹ گل

شاید مانند دیگر اسامی این لیست به یک اسطوزه تبدیل نشده باشد، اما این دورنما برای پاتوی ۲۰ ساله قابل تصور بود. او در فینال جام باشگاه های جهان ۲۰۰۶ و در ۱۶ سالگی نفس بارسلونا را گرفت و در ادامه به میلان پیوست. ۳۹ گل او برای تیم های ملی و باشگاهی نشان می‌داد که او احتمالا فوق ستاره بعدی دنیای فوتبال است. اما افسوس که مصدومیت ها و البته بی انضباطی فیزیکی پاتو نگذاشت سطح وی پیشرفت چندانی داشته باشد.

وین رونی- ۴۳ گل

اگر در فرهنگ لغت کلمه نیروی طبیعت را جستجو کنید، احتمالا با تصویری از جوانی وین رونی مواجه خواهید شد. او فیزیکی مانند مایک تایسون داشت اما در عین حال در کار با توپ به ظرافت یک بالرین بود. یک هت‌تریک در همان اولین حضور در لیگ قهرمانان نشان داد باید انتظار اتفاقات بیشتری را از طرف رونی داشت. اما سرآلکس فرگوسن از روحیه از خودگذشتگی رونی بر علیه خودش و در جهت منافع تیم بهره برد. 

سرخیو آگوئرو- ۴۴ گل

آگوئرو فوتبال خود را در آرژانتین در حالی که تنها ۱۵ سال داشت، آغاز کرد و از همان ابتدا مشخص بود که چه بازیکن ویژه ای است. در هنگام ۲۰ ساله شدن، آگوئرو اولین فصل حضور خود در اتلتیکو مادرید را به بهترین شکل ممکن و با ۲۷ گل زده به پایان برده بود و در آستانه قهرمانی المپیک قرار داشت. آمار گل های آگوئرو به اندازه ام‌باپه نیست اما او هم به همین اندازه وحشت را به جان حریفان می‌انداخت.

نیمار- ۴۸ گل

ام‌باپه هم اکنون عملکرد نیمار در پاریسن‌ژرمن را زیر سایه خود برده (و البته خود نیمار هم به این قضیه کمک کرده) اما دستاوردهای دو بازیکن تا ۲۰ سالگی کاملا قابل رقابت با یکدیگر هستند. از نیمار ۲۰ ساله به عنوان ناجی فوتبال برزیل یاد می‌شد و او در همان برزیل و سانتوس را به پیش می‌برد. (نیمار با سانتوس به قهرمانی کوپا لیبرتادورس هم دست یافت.) البته نیمار درگیری های مختلفی را هم از سر گذراند اما با این حال او منبع غیرقابل کنترل تکنیک و نبوغ بود. تنها نکته مایوس کننده درباره نیمار آن است که او در حال حاضر شباهت بسیاری به بازیکن ۲۰ ساله آن روزها دارد.

مایکل اوون- ۴۸ گل

در هنگام رسیدن به ۲۰ سالگی، اوون دو فصل کامل را به همراه لیورپول پشت سر گذاشته بود (با ۴۶ گل در ۸۴ مسابقه) و با گل حیرت انگیز خود به آرژانتین، جام جهانی ۱۹۹۸ را به تب و تاب انداخت. اوون بخش زیادی از ۱۹ سالگی خود را به دلیل مصدومیت همسترینگ-که بعدها برای او به یک مصدومیت عادی تبدیل شد-از دست داد وگرنه تعداد گل های اوون از این هم بیشتر می‌شد. اوون اندکی بعد از ۲۲ سالگی توپ طلا را هم از آن خود کرد؛ اتفاقی که رخ دادن آن برای ام‌باپه در سال ۲۰۲۰-سال برگزاری یورو-اصلا شگفت آور نخواهد بود.

رائول- ۵۹ گل

سخت است بازیکنی تا قبل از رسیدن به ۲۰ سالگی بیش از ۱۰۰ بازی برای رئال انجام داده و ۲ لالیگا را فتح کرده باشد، اما به اندازه این دستاوردها مورد توجه جهانی قرار نگرفته باشد. این دقیقا اتفاقی بود که برای رائول گونزالس رخ داد. رائول در ۲۰ سالگی هم یک اسطوره زنده محسوب می‌شد اما دستاوردهای بعدی او به همراه رئال، نام رائول گونزالس را در تاریخ جاودانه کرد.

رونالدو- ۹۲ گل

تنها بازیکن حاضر در این لیست که تعداد گل هایش قبل از ۲۰ سالگی بیشتر از ام‌باپه بوده، پدیده دنیای فوتبال یعنی رونالدو است. این بازیکن تا قبل از آن که لیگامنتش در دوران حضور در اینتر پودر شود، به معنای واقعی یک ابر انسان بود. رونالدو در زمان ۲۰ سالگی یک جام جهانی را برده بود و به تازگی، یک فصل حیرت انگیز را به همراه بارسلونا کلید زده بود. فصلی که در نهایت با زدن ۴۷ گل در ۴۹ بازی برای پدیده همراه بود. توصیف رونالدو حقیقتا دشوار است. ام‌باپه در سرعت و تکنیک شبیه به رونالدو است اما احتمالا در فیزیک و قدرت، چند گامی با او فاصله دارد. ام‌باپه تا روز ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ فرصت دارد فاصله ۲۸گله خود با رونالدوی برزیلی را جبران کند. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس