آپاچی

قطر به منظور خرید بالگردهای آپاچی برای استفاده در نیروی هوایی ارتش این کشور، خط تولید اختصاصی این بالگردها را در آمریکا افتتاح کرد.

به گزارش مشرق، خلبان غانم بن شاهین الغانم رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر در جریان بازدید از شرکت 'بوینگ' در شهر 'میسا' در ایالت 'آریزونای' آمریکا، خط تولید بالگرد آپاچی برای قطر را افتتاح کرد.
قطر و آمریکا در ژوئیه ( تیر ماه) 2014 نیز قرارداد خرید بالگرد نظامی نوع آپاچی را با آمریکا امضا کرده بود.

یک مقام نظامی قطر چندی پیش اعلام کرد که این کشور در سال 2019 میلادی 24 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی  را از آمریکا تحویل می گیرد.سرهنگ ستاد 'غانم الشهوانی' در گفت وگو با مجله نظامی 'الطلائع' چاپ دوحه، افزود: با تحویل این بالگردها قطر بعد از آمریکا دومین کشوری خواهد بود که این نوع بالگرد را در اختیار خواهد داشت.

وی گفت: قرارداد خرید این بالگردها در سال 2014 به امضا رسیده و شامل خرید 24 فروند بالگرد؛ تجهیزات مربوطه، به همراه آموزش فنی خدمه و تاسیسات از جمله شبیه سازها است.سرهنگ قطری با بیان اینکه طبق قرارداد امکان خرید 24 فروند دیگر از این نوع بالگرد از آمریکا وجود دارد، این امر را نشانه وجود روابط راهبردی میان دوحه و واشنگتن دانست.

برخی منابع خبری ارزش این قرارداد را حدود 700 میلیون دلار برآورد کردند.به گفته الشهوانی، خرید این بالگردها در راستای توسعه و بازسازی نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی قطر در تمامی زمینه های فنی، زیربنایی، تسلیحاتی و نیروی انسانی است.

قطر از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96)، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده که مهمترین آن خرید 12 فروند جنگنده 'رافائل' از فرانسه و 490 خودروی زرهی از شرکت 'نکستر' این کشور به ارزش حدود 10 میلیارد یورو است.این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ 2.5 میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی 'اس – 400 ' از روسیه را هم آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس