اخبارویژه

اگر به سیاق حکم صادره برای حسن عباسی، قرار باشد برای آقای روحانی نیز حکم قضایی صادر شود، این حکم باید چند سال باشد؟!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

توهین و تهمت‌های دولت به منتقدان چند سال حکم دارد؟!


دکتر حسن عباسی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه اما به اتهام توهین به روحانی و یکی از وزرا به 7 ماه حبس محکوم شد. وکیل حسن عباسی از ابلاغ این حکم قطعی به عباسی خبر داد.


سال 1395 دفتر ریاست جمهوری تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرد.


وی از اتهام نشر اکاذیب برائت گرفت اما در اتهام توهین مجرم شناخته شد.


ظاهرا اتهام نشر اکاذیب که عباسی از آن تبرئه شده مربوط به خبر دیدار روحانی با یکی از مقامات صهیونیستی در سالهای دور است.


محکومیت حسن عباسی به اتهام اهانت در حالی است که آقای روحانی ظرف چند سال گذشته، بارها و بارها منتقدان خود را که در میان آنها صاحب‌نظران و متخصصان رشته‌های مختلف هم فراوان دیده می‌شوند و نقدهای کارشناسی دارند، مورد اهانت و اتهام و افترا قرار داده که خطاب‌هایی نظیر «مزدور، جیب‌بر، بی‌دین، بزدل، مفسد، متوهم، بی‌شناسنامه، کاسب تحریم، کودک، عصر حجری و...» از آن جمله است و پرسش این است که اگر به سیاق حکم صادره برای حسن عباسی، قرار باشد برای آقای روحانی نیز حکم قضایی صادر شود، این حکم باید چند سال باشد؟!



وقتی رئیس کمیسیون مجلس به جاده خاکی مذاکره می‌زند


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید جریانی مخالف تحریم‌های بی‌محابای ترامپ علیه ایران راه افتاده و باید با این جریان وارد مذاکره و لابیگری شویم.


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر جریانی در آمریکا به راه افتاده که مخالف سیاست تحریم‌های بی‌محابای ترامپ علیه ایران است. بخشی از این جریان نظرات متفاوت دو مؤسسه مالی و پولی بزرگ آمریکا یعنی سیتی گروپ و جی‌پی‌مورگان است که رسماً اعلام کردند با سیاست ترامپ مخالف هستند و معتقدند که ایران باید بتواند از دسترسی‌های پولی و مالی سوئیفت برخوردار شود.


وی خاطرنشان کرد: البته این اتفاق با رأی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه همراه شد که این رأی شامل حوزه‌هایی مربوط به حقوق انسانی از جمله تهدید جان مردم، صنعت هوانوردی و دسترسی اضطراری بانکی، دارویی و کشاورزی است.


وی با اشاره به معافیت برخی کشورها در خرید نفت از ایران و همکاری مشترک گازی میان انگلیس و جمهوری اسلامی یادآور شد: این عوامل نشان می‌دهد که جریان تحریم محدود ایران تا حدی در مقابل تحریم همه‌جانبه ترامپ تقویت شده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: تحلیل فضای رسانه‌ای، مشورت‌دهنده‌های فکری و اتاق‌های فکر آمریکا نشان می‌دهد در حال حاضر در این کشور به صورت جدی این بحث مطرح است که رویکرد ایرانی‌ها در حال نتیجه‌گیری از رویکرد مشارکت‌جویانه خودشان است.


فلاحت‌پیشه با بیان این که زمانی که ایران برجام را پاره نکرد، آمریکایی‌ها تلاش کردند این اقدام را بعنوان نقطه ضعف کشورمان نشان دهند تأکید کرد: شکست سیاست آمریکا در محاکمه ایران در شورای امنیت و به تبع آن کنار رفتن نیکی‌هیلی، یکی از بازتاب‌های این موضوع بود.


فلاحت‌پیشه با بیان این که جریانی در آمریکا معتقد است که سیاست ترامپ ایالات متحده را سمت انزوا پیش می‌برد گفت: بنابراین با این شرایط، نباید کانال دیپلماسی با آمریکا بسته شود زیرا آمریکا ترامپ نیست.


این نماینده مجلس تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد فضای دیپلماتیک تازه‌ای برای تنش‌زدایی با آمریکا فراهم شده است.


اظهارات آقای فلاحت‌پیشه از چند جهت مخدوش است؛ جدای از اینکه رهبر معظم انقلاب هر نوع مذاکره جدید با آمریکایی‌ها را بی‌فایده و ممنوع اعلام کرده‌اند و طبعاً رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید این رهنمود صریح را بداند و مراعات کند.


اولاً سیتی گروپ و جی‌مورگان و قبیل آنها ظرف 5 سال گذشته که دولتین اوباما و ترامپ در حال تشدید تحریم‌ها بودند، کجا بوده‌اند تا در عمل اعتراض کنند؟! وقتی وزیر خارجه می‌گوید نتوانستیم در 20 ماهه پس از اجرای برجام (به خاطر ابقای تحریم‌ها) حتی یک حساب بانکی در انگلیس افتتاح کنیم، ادعای حمایت از دسترسی‌های پولی و مالی ایران کدام مابه ازای واقعی دارد؟ آیا جز این است که در همان زمان اجرای برجام، برخی سفارتخانه‌های خارجی (نظیر کره جنوبی) با چمدان، حقوق کارمندان خود را منتقل کرده‌اند و ما نیز در دسترسی‌های مشابه، مشکل اساسی داشته‌ایم؟ با این وصف، القای دوگانگی در آمریکا برسر تحریم‌های ضد ایرانی برای چیست؟


ثانیاً جای سؤال است، برجام کدام ایراد بزرگ را داشت که وزارتخارجه به جای شکایت براساس آن، به شکایت طبق معاهده مودت 1955 مبادرت کرد اما همان شکایت نیز - غیر از محکومیت لفظی آمریکا در لاهه، کمترین تأثیر ضد تحریمی نداشت؟!


ثالثاً معافیت برخی کشورها از تحریم خرید نفت ایران، موقتی است و در دولت اوباما نیز سابقه داشته است. در این فرآیند به کشورها اجازه می‌دهند در یک پروسه زمانی مشخص، خرید خود از ایران را کاهش دهد یا به صفر برساند. بنابراین، این اتفاق، ربطی به جریان ضد تحریمی مورد ادعای آقای فلاحت‌پیشه در آمریکا ندارد.


رابعاً اروپایی‌ها بیشتر مشغول وقت‌کشی و سردواندن هستند و به موازات تعارفات بی‌فایده و کلی‌گویی، شرکت‌های آنها از کشور خارج شده‌اند.


خامساً دولت بدعهد آمریکا باید با شکایت دولت و وزارت خارجه، در شورای امنیت سازمان ملل (به عنوان ناقض قطعنامه 2231 و برجام الصاقی به آن) مؤاخذه و محاکمه می‌شد و عجیب است که آقای نماینده، به خاطر اینکه آمریکا نتوانسته ما را محاکمه کند، هیجان‌زده است!!


سادساً ایفای بازی دوگانه پلیس خوب و پلیس بد، شگرد همیشگی آمریکایی‌هاست. با همین شگرد بود که امثال جان‌کری، آقای ظریف و تیمش را تشویق کردند کمترین اعتراض عملی به نقض برجام انجام ندهد و به شکل یکطرفه به انجام تعهدات برجامی ادامه دهد.


گفتنی است دموکرات‌های آمریکا بیشترین اقدامات خصمانه تحریمی و غیرتحریمی را علیه ملت ایران مرتکب شده‌اند که تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده، خرابکاری ویروسی و ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله آنهاست. دولت اوباما پس از برجام نیز بارها به پیمان‌شکنی پرداخت و این واقعیت در آخرین اظهارات وزیرخارجه در مجلس (در جریان بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون CFT) درباره هر دو دولت اوباما و ترامپ مورد تصریح قرار گرفت. بنابراین روشن نیست چرا نماینده مجلسی که به روال همه کشورهای دنیا باید نسبت به دولت و وزارت خارجه کمتر محافظه‌کار و مطالبه‌گرتر باشد، نسخه مشکوک انفعال و ارتباط با شروع‌کنندگان نقض‌عهد در برجام را می‌پیچد؟ آیا نمایندگان کنگره آمریکا (دموکرات و جمهوری‌خواه) نیز این گونه عمل می‌کنند؟ یادآور می‌شود دولت اوباما با اجرای قانون ممنوعیت ویزا برای اتباع 38 کشور (در صورت سفر به ایران) آغاز کننده اعمال محدودیت‌های اقتصادی و تحریمی علیه کشورمان در پسابرجام بود.


شایان ذکر است نمایندگان و سناتورهای کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در هنگام رأی‌گیری و تصمیم‌گیری علیه ایران، بارها با اتفاق نظر کامل و همسویی مشترک رأی داده‌اند. اما با این وجود به نظر می‌رسد جریان نفوذ و دستکاری در محاسبات، آدرس غلط به برخی نماینده‌ها برای زمزمه مذاکره مجدد در کشورمان می‌دهد که سزاوار رصد و پیگیری است.



وعده پاسخگویی و گزارش 100 روزه به فراموشخانه دولت سپرده شده است


یک سایت حامی دولت نوشت «دولت روحانی با مردم کم‌حرف می‌زند. این نقدی است که از روز اول به رئیس‌جمهور و هیئت دولت وارد بود. با اینکه روحانی اعلام کرده بود هر 100 روز به مردم گزارش کار می‌دهد اما گویی این وعده به فراموش‌خانه دولت سپرده شده است.»


عصر ایران می‌نویسد حالا این دولت، سخنگو هم ندارد. حدود 60 روز است که نوبخت دیگر سخنگو نیست و رئیس‌جمهور روحانی هم کسی را برای این پست انتخاب نکرده است.


نوبخت سخنگوی خوبی نبود اما حداقل هفته‌ای یک‌بار رودرروی خبرنگاران می‌نشست و سوال‌های آنها را جواب می‌داد و تا حدودی مردم را در جریان تصمیمات دولت می‌گذاشت اما نزدیک به دو ماه است که دولت سخنگویی ندارد و تقریبا هیچکس نیست به مردم بگوید چه خبر است.


مشخص نیست چرا رئیس‌جمهور در مورد انتخاب سخنگو اینقدر معطل می‌کند  و کسی را برای این پست انتخاب نمی‌کند. این روزها بیش از هر زمان دیگری، دولت احتیاج به فردی دارد که مواضع او را اعلام کند. در روزهای پرالتهاب دلار، بی‌سخنگویی اوج بی‌تدبیری است. به ویژه اینکه سخنگو احتیاجی به رای مجلس و هماهنگی با نمایندگان ندارد. رئیس‌جمهور می‌تواند یکی از نزدیکان مورد اعتماد خود را به عنوان سخنگو انتخاب کند. البته سخنگویی که تنها شغلش، سخنگویی باشد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد هنوز روحانی و تیم همراه او به خوبی درک نکرده‌اند، رابطه با افکار عمومی است. به قول معروف: «چراغ‌های رابطه تاریک‌اند» دولت یازدهم و دوازدهم تا به امروز نتوانسته است به درستی کارها و اهداف خود را به مردم انتقال دهد و همچنان علامت سوال‌های زیادی در مورد عملکرد دولت وجود دارد.



روحانی و زیباکلام هم می‌گویند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند


آقای روحانی امروز با تحقیر تحریم‌های آمریکا گفت «برخی هشدار می‌دهند که «یک روز ناجوری به نام ١٣ آبان در پیش روی شما است. اما من می‌گویم که روز ١٣ آبان هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است و نه قبل از ١٣ آبان که قبل از ١٣ مهر همه کارها را کرده است و چیزی به اسم ١٣ آبان وجود ندارد که مردم را نگران کند».


صادق زیباکلام هم پریروز گفته بود «بعد از ۱۳ آبان اوضاع بهتر خواهد شد. بعد از ۱۳ آبان قرار نیست فاجعه‌ای رخ بدهد و یک آرامشی حاکم خواهد شد و این آرامش باعث حل خیلی از مسائل خواهد شد. خیلی از کارهایی که ترامپ می‌گوید بعد از ۱۳ آبان انجام خواهم داد، در حال اجرا است. الان کشورهای مختلف خرید نفت ایران را کاهش داده‌اند و در رابطه ما با آمریکا هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد».
خب بزرگواران! پنج سال است صاحب‌نظران و اهل فن همین را به شماها می‌گویند که نترسید و ترس از آمریکا را به جامعه پمپاژ نکنید؛ به این دلیل روشن که 4 دهه است آمریکا ما را تحریم کرده و موجب پیشرفت ما شده و حالا هم اگر تحریم را فرصت بدانید، موجب شتاب در خودکفایی و پیشرفت می‌شود. می‌بینید که مملکت را با بازنمایی و بزرگ‌نمایی‌های دشمن، پنج سال عقب انداختید و البته متاسفانه بخش مهمی از سرمایه برنامه هسته‌ای را هم واگذار کردید.



FATF کور است جرائم مالی خانواده ترامپ را نمی‌بیند


غیر از رئیس‌جمهور آمریکا، داماد صهیونیست وی نیز مشمول جرائم پولشویی است اما هرگز نهادهایی مانند FATF که شعار مبارزه با جرایم مالی و پولشویی دارند، سراغ آنها نرفته‌اند.


اسناد محرمانه نشان می‌دهند داماد و مشاور ترامپ به مدت هفت سال مالیات بر درآمد اندکی پرداخته یا اصلا نپرداخته است.


روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در دهه گذشته، شرکت خانوادگی جارد کوشنر میلیاردها دلار صرف خرید املاک و مستغلات کرده است. سرمایه‌گذاری‌های شخصی وی در زمینه سهام افزایش یافته است. ثروت خالص وی پنج برابر شده و تقریبا به 324 میلیون دلار رسیده است.


اما براساس اسناد مالی محرمانه‌ای که به دست نیویورک‌تایمز رسیده است، کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.


براساس این اسناد، صورتحساب‌های مالیاتی اندک وی نتیجه ترفندهای معمول برای کاهش مالیات است که وانمود می‌شد شرکت کوشنر هر سال میلیون‌ها دلار ضرر مالی می‌دهد. اما این ضررها فقط روی کاغذ بودند و درواقع کوشنر و شرکت وی ازنظر مالی به هیچ‌وجه متضرر نشده‌اند. این ضررها حاصل افت قیمت بود، یک سود مالیاتی که سرمایه‌گذاران در بخش املاک بخشی از هزینه‌های ساختمان‌های خود را هرسال از درآمد خود که مشمول مالیات می‌شود، کم می‌کنند.


یادآور می‌شود ترامپ غیر از فرار مالیاتی و پولشویی، کازینودار نیز هست که جزو جرائم مورد تعقیب و مبارزه FATF قرار دارد. اما این گروه هرگز سراغ موضوعات مورد مبارزه ادعایی خود در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی - و حتی عربستان - نمی‌رود.


دولت اعتراض نکرد، بدهکار شد/ ماکرون: دو بار از روحانی توضیح خواستم(!)


انفعال دولت و وزارت خارجه در قبال حمایت‌های رژیم فرانسه از تروریست‌ها، موجب وقاحت زایدالوصف این رژیم شده است.


امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با رادیو فرانسه و شبکه تلویزیونی فرانس24 با متهم کردن دیپلمات ایرانی به تلاش برای بمبگذاری در نشست منافقین گفت: در این باره دوبار با روحانی رئیس‌جمهور ایران مستقیما گفت‌وگو کرده و درباره بمبگذاری برنامه‌ریزی شده از او خواستار توضیحات کامل شده‌ام. ما علاوه بر این گفت‌وگو، تمهیداتی را هم اندیشیده‌ایم.


وی همچنین تصریح کرد سخت‌گیری به ایران از موضوعات غیرهسته‌ای نظیر برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای در کنار نگه‌داشتن ایران در برجام را مفید می‌دانیم. ما درباره ایران ساده‌لوح نیستیم.


اراجیف‌گویی ماکرون در حالی است که مقر سازمان تروریستی منافقین در پاریس قرار دارد و این گروهک چند ماه پیش همزمان با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس، اقدام به برگزاری نشستی با موضوع براندازی و با حضور برخی سیاستمداران آمریکایی و اروپایی کرده که متاسفانه با اعتراض قاطع وزارت خارجه کشورمان روبه‌رو نشده و موجب وقاحت بیشتر آنها گردیده است.


سازمان منافقین عامل ترور و کشتار 17 هزار شهروند و صاحب‌منصب ایرانی است و رکورددار جنایت و ترور در دنیا به شمار می‌رود.

خراسان

دستور جالب دولت درباره رفتار و ظاهر نگهبانان ادارات

براساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، از آن ها خواسته شده با توجه به اهمیت برقراری ارتباط بهتر و وسیع تر با شهروندان،  به  تعیین استانداردهای رفتاری، گفتاری و ظاهری برای تمامی مشاغل به ویژه مشاغلی که به طور مستقیم با مراجعه کنندگان و شهروندان در دستگاه های دولتی در ارتباط هستند، از قبیل نگهبان، متصدیان باجه های ارائه خدمات، مسئولان دفاتر و مدیران روابط عمومی اقدام و نتایج آن را در ارزشیابی های سالانه و ارتقای آن ها لحاظ کنند.

ضرب الاجل به مسئولان برای کاهش اختلاف حقوق کارمندان

طبق ابلاغیه جدید دولت به سازمان برنامه و بودجه، از این سازمان خواسته شده علاوه بر برنامه ریزی برای برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی دریافتی بازنشستگان با شاغلان دستگاه ها تا سال 1400، برای اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایا به گونه ای عمل کند که اختلاف بین دریافتی کارکنان در مشاغل مشابه و شرایط مشابه از 20 درصد تجاوز نکند و این مهم در سال 97 اجرایی شود. 

ایران

کاهش کاربران پیام‌رسان‌های داخلی بعد از فیلتر تلگرام

 خبر اول اینکه،بررسی‌های صورت گرفته در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گویای آن است که با وجود فیلترینگ، همچنان بیش از ۴۷ درصد کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند که این رقم نسبت به خردادماه به طور تقریبی ثابت مانده است به این معنا که در ماه‌های گذشته میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی کاهش چشمگیری داشته است. به گزارش ایسنا، بعد از فیلتر شدن تلگرام میزان استفاده از پیام‌رسان «واتس اپ» افزایش پیدا کرده که در همین راستا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران [ایسپا] اعلام می‌کند: کاربران این شبکه پیام‌رسان در نیمه فروردین ماه جاری و پیش از فیلتر شدن تلگرام، ۱۲ درصد بوده که این میزان در خرداد و مهرماه به ترتیب به ۲۵ درصد و 30.1  درصد رسیده است، همچنین استفاده از اینستاگرام  نیز بعد از فیلتر شدن تلگرام رشد صعودی داشته و از ۱۷.۷ درصد در فروردین ماه سال جاری به ۳۲.۲ درصد در خردادماه رسیده که این عدد نیز طبق نتایج اخیر ایسپا از خرداد تا مهر به طور تقریبی ثابت مانده است. این آمار و ارقام در حالی اعلام شد که میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی داخلی از خردادماه تا مهرماه کاهش پیدا است؛ پیام‌رسان «سروش» که در فروردین ماه و پیش از فیلتر تلگرام حدود ۲ درصد عضو داشت، در خردادماه و بر اساس نتایج نظرسنجی ملی ایسپا به ۱۳.۵ رسید اما در مهرماه سال جاری سیر نزولی داشته و به ۴.۳ درصد رسیده است. ضمن اینکه «ایتا» از ۲.۹ درصد به ۰.۹ درصد، «آی‌گپ» و «بله» هرکدام از ۲.۵ و ۱.۸ درصد به ۰.۴ درصد، «گپ» از ۱.۴ درصد به ۰.۲ درصد، «بیسفون» و «ساینا» نیز از ۰.۶ درصد هرکدام به ۰.۱ درصد رسیده‌اند.

توهمات ترامپ درباره ایران

دست آخر اینکه،رئیس جمهوری امریکا باز هم با انتقاد از برجام گفت که توافق با ایران باید واقعی باشد، نه مثل توافق هسته‌ای مسخره‌ای که دولت پیشین امریکا آن را به دست آورد. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ طی سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر ریچموند ایالت کنتاکی افزود: وقتی به ریاست جمهوری رسیدم، چند هفته قبل از اینکه به من گزارشی از اتفاقات جاری (در جهان) بدهند تنها یک سؤال وجود داشت؛ اینکه آنها کی تمام خاورمیانه را به تصرف درمی‌آورند؟ اکنون دیگر به آن فکر نمی‌کنند. دیگر به فکر آن هم نیستند. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آنها (ایرانی‌ها) اکنون مصیبت‌ها دارند. داخل خیابان‌هایشان اعتراض و شورش است، ارزشان (پول ملی) نابود شده و یک روز که شاید چندان هم دور نباشد، پیش ما خواهند آمد و خواهند گفت «دوست داریم توافق کنیم.» این خوب است.

آرمان

بازنشستگان از نظام پزشکی هم می‌روند

عزت ا... گل علیزاده، نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: افرادی که طبق مصوبه شورای عالی نظام پزشکی مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان در این سازمان مشغول به کار هستند، از نظام پزشکی می‌روند. سازمان نظام پزشکی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیست ولی خود شورای عالی نظام پزشکی قبل از مصوبه اخیر مجلس، مصوبه‌ای داشت که بکارگیری بازنشستگان را در این سازمان ممنوع کرده است.

انتصاب اولین معاون زن در شهرداری تهران

آرمان: سکینه اشرفی با حکم سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران به عنوان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها منصوب شد. تا قبل از این موضوع حجت‌ا... میرزایی در این سمت قرار داشت. لازم به ذکر است که شهردار تهران در روزهای گذشته تغییراتی را در سطوح مختلف شهرداری تهران انجام داده است. این موضوع در حالی است که اشرفی اولین معاون زن در شهرداری تهران است که منصوب شده است. سکینه اشرفی پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان بلوچستان در زمان استانداری علی‌اوسط هاشمی بود که با روی کار آمدن استاندار جدید او را کنار گذاشته بود.

نامه‌نگاری سیف با دیوان محاسبات

رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور، اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت وی و برخی کارکنان بانک مرکزی، ارتباطی با بازار ارز نداشته است. ولی‌ا... سیف در نامه‌ای به عادل آذر توضیحاتی را اعلام کرد. وی در خصوص حکم انفصال از خدمت خود نوشت: صدور حکم انفصال برای اینجانب و برخی از همکارانم، هیچگونه ارتباطی به تصمیمات متخذه و اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی در مورد بازار ارز نداشته و صرفاً به تمکین یا عدم تمکین مدیران بانک مرکزی به ارائه نامحدود اطلاعات موجود و دسترسی به سامانه‌ها در بانک مرکزی مربوط بوده است.

لزوم برندسازی در زمان تحریم

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه اصلاح نگرش باید از درون قدرت و شهروندان شکل بگیرد تا حقوق شهروندی محقق شود، تاکید کرد: در دوران تحریم باید از کالای استاندارد ایرانی حمایت کرد و به سمت تجاری سازی و برند سازی رفت. شهیندخت مولاوردی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور حقوق شهروندی را استاندارد جامعه ما می‌دانند. وی افزود: حقوق شهروندی به همه انسان‌ها بدون توجه به سن و نژاد نگاه می‌کند در حقوق بشر سخن ما معطوف به انسان‌ها است اما در حقوق شهروندی به نقش شهروند و وظایف آن پرداخته می‌شود و این تفاوت اساسی است. مولاوردی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه حقوق شهروندی نه تنها در برابر دولت است بلکه برابر دیگر شهرندان نیز مسئولیت دارند جامعه‌ای که ادعای اسلامی بودن دارد و هدف ان تحقق احکام این دین است باید جدی گرفته شود.

آخرین وضعیت محیط زیستی‌ها

وزیر داگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های اخلال اقتصادی گفت: برای برخی از متهمان این پرونده‌ها حکم صادر شده و برای عده دیگری هم بر اساس پیش بینی‌ها احتمالا تا آخر این هفته حکم صادر خواهد شد. غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلفات خودرو گفت: این پرونده چندین بخش و لایه دارد که هنوز به دادگاه ارسال نشده است. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به صدور کیفرخواست برای تعدادی از متهمان پرونده «جاسوسی محیط زیست»، این پرونده‌ها اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟گفت: حسب اعلام دادستان، این پرونده آماده ارسال به دادگاه است اما هنوز واصل نشده است. از زمان تشکیل شعب ویژه که حدود سه ماه می‌گذرد، تاکنون ۶۱ کیفرخواست در این بازه زمانی ماه صادر شده و حدود ۱۵۰ نفر در این کیفرخواست‌ها تعقیب شدند. همچنین بر حسب این کیفرخواست‌ها، تا کنون سه نفر محکوم به اعدام شدند، حکم سی نفر هم در رابطه با پرونده‌های ارزی در حال اجرا است و علاوه بر این ۲۰ پرونده مهم نیز در شعبات ویژه مفتوح است.

توافق با ایران باید واقعی باشد

رئیس جمهور آمریکا باز هم با انتقاد از برجام گفت که توافق با ایران باید واقعی باشد، نه مثل توافق هسته‌ای مسخره‌ای که دولت پیشین آمریکا آن را به دست آورد. دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در شهر ریچموند ایالت کنتاکی باز هم به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 و تکرار ادعای عجیبش مبنی بر وجود اعتراض و ناآرامی در تمام شهرهای ایران پرداخت. ترامپ گفت: ما از توافق هسته‌ای وحشتناک و یک‌طرفه با ایران خارج شدیم. وقتی به ریاست جمهوری رسیدم، چند هفته قبل از اینکه به من گزارشی از اتفاقات جاری (در جهان) بدهند تنها یک سوال وجود داشت؛ اینکه آنها کی تمام خاورمیانه را به تصرف درمی‌آورند؟ اکنون دیگر به آن فکر نمی‌کنند. دیگر به فکر آن هم نیستند. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آنها (ایرانی‌ها) اکنون مصیبت‌ها دارند. داخل خیابان‌هایشان اعتراض و شورش است، ارزشان نابود شده و یک روز که شاید چندان هم دور نباشد، پیش ما خواهند آمد و خواهند گفت«دوست داریم توافق کنیم». این خوب است. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: اما یک توافق واقعی، نه یک توافق طنزآمیز مثل آنچه دولت قبلی (آمریکا) آن را به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • اکبر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 30
    رئیس جمهور منتخب مردم است آقای عباسی به چه مجوزی به دولت توهین میکند آیا در بین مردم جایگاه دارد یا نه
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      14 0
      اگه ب توهین باشه دولت و روحانی سکولار از همه بیشتر توهین کردن به منتقدان حجم توهین ای روحانی و‌عباسی قابل قیاس نیست
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      12 0
      انسان ... انسان است روحانی و عباسی نداره چرا دولتی ها توهین می کنن کسی برخورد نمی کنه ولی تا یه منتقد چیزی میگه دهنشون سرویس می کنید
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    2 24
    من بارها و بارها سخنان عباسی رو گوش کردم با این هدف که ببینم واقعا چی می گه ........ هر بار که گوش می کردم به بیسوادی ایشان بیشتر پی بردم....
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      8 1
      طرف کل حرکات امریکایها رو از خلع سلاح عراق و لیبی حمله امریکا و ناتو به افغانستان و یمن برجام و زدن زیر برجام رو پیش بینی کرده بود و همه اتفاق افتاده ایبشون بی سواد هست !؟
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      12 0
      مملکت دارید گند میزنید توش بعد به اوناییم ک انتقاد می کنن بی سواد میگین ...... چه رویی دارین
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      2 0
      خداییش یک بار گوش کن صحبتهایش را بعد نظر بده . فقط یک بار
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      7 0
      حتما داشتی سخنرانی روحانی گوش میدادی با استاد عباسی اشتباه گرفتی یبار برو‌پنبه از گوشت دربیار با دقت گوش بده نظرت عوض میشه کسی رو ک خوابع میشه بیدارش کرد کسی ک خودش زده به خواب نمیشه
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      3 0
      برو پنبه از گوشت در بیار فقط یبار با دقت گوش بده مطمنم دیگه همه جا به عباسی کمتراز استاد نمیگی!!!!
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      3 0
      مشكل از بي سوادي خودته .
    • علی135 IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      3 0
      عزیز بزرگوار.شما اصلا سخنرانی استاد حسن عباسی رو گوش نکرده اید.شاید بعضا کلیپهایی از ایشان را که تقطیع شده شنیده باشیدلیکن به سایت ایشان مراجعه کنید و همچنین از سایت کلبه کرامت سخنان و تدریسهای ایشان را گوش کنید بعدا در قضاوتتان تجید نظر خواهید کرد.موفق باشید
  • جوادی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    16 3
    خفقانی که دردولت تدبیر و امید بوجود آمده است انسان را یاد نظام ستم شاهی می اندازد . گیرم که دکتر عباسی به رئیس جمهور اهانت کرده و از گل نازکتر به ایشان گفته . مجازاتش هفت ماه زندان است ؟ خداییش آقای روحانی تا به حال چند بار به ملت اهانت کرده ؟ عدالت و مساوات و حقوق شهروندی اقتضا می کند که ایشان با آنهمه توهین به ملت به حبس ابد محکوم شود. کسی هست که این مجازات را اعمال کند ؟ بعید است ؟ با ز هم دیواری کوتاه تر از ملت پیدا نمی شود.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    4 0
    روند فعلی اداره کشور باید درست بشود
  • محسن IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 0
    توهین دولت به مردم و منتقدان قانونی و خالی از اشکال است لیکن انتقاد از دولت و مدعیان اصلاحات مستحق زندان رفتن است.
  • تقی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    از زمان ترور نافرجام فلاحت پیشه ایشان تغییر مسیر داده و مسیر اعتدال را در پیش گرفته اند و حامی سیاستهای دولت شده اند.
  • مرتضی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    4 0
    جالب است . هر کسی که مطالبه گر باشد را به بهانه ای از میدان می خواهند بدر کنند... اما لیبرال ها بدانند که ما نخواهیم گذاشت.. زنده باد دکتر حسن عباسی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 3
    انتقاد اشکالی ندارد ولی توهین نباید به منتخب مردم شود حتی اگر قادر به اداره کشور نباشد مجلس باید به وظیفه اش عمل کند و توهین به مسئولین رده بالا توهین به کل کشور و مایه بی اعتباری است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس