پاسپورت ایرانی

رئیس ستاد اربعین گفت: اتباع افغانی می توانند برای کاهش هزینه های اخذ روادید به دفاتر اتباع استانداری ها مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، شهریار حیدری شامگاه امروز یکشنبه در گفتگو با رادیو اربعین در تشریح این خبر اظهار داشت: به طور قانونی تفاوتی بین زائران ایرانی و افغانی  در میزان مبلغ روادید در نظر گرفته نشده است و اتباعی که اقامت یک ساله در دست دارند می توانند با مراجعه به اداره اتباع و مهاجرین ناجا نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

بانک‌هایی که ارز مسافرتی به زائران اربعین می‌دهند

وی تاکید کرد: طبق مذاکرات انجام یافته و راهکارهای پیش بینی شده صدور روادید برای اتباع افغانی که گذرنامه دست نویس دارند تنها در کنسولگری های تهران، کرمانشاه، اهواز و مشهد امکان صدور روادید وجود دارد.

حیدری در خصوص زمان آغاز صدور روادید اتباع خارجی نیز گفت: اتباع خارجی ار امروز ۲۲ مهر ماه می توانند نسبت به اخذ روادید اقدام کنند.

سخنگوی ستاد اربعین در خصوص مشمولان نظام وظیفه نیز گفت: مشمولان خدمت نظام وظیفه می توانند با راهکارهای پیش بینی شده به مراکز نظام وظیفه مراجعه کرده و نسبت به اعزام زیارت اقدام کنند.

سربازان می توانند از طریق مراکز عقیدتی سیاسی و یگان خود نسبت به اعزام مراجعه کنند

وی همچنین در خصوص سربازان مشغول خدمت افزود: سربازان می توانند از طریق مراکز عقیدتی سیاسی و یگان خود نسبت به اعزام مراجعه و با توجه به راهکارهای پیش بینی شده برای زیارت اربعین اعزام شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ دفتر حج و زیارت آماده خدمت رسانی به زوار جهت اخذ روادید هستند که توسط سامانه سماح به ثبت کنندگان معرفی می شوند.

سخنگوی ستاد اربعین در خصوص تسهیلات صدور گذرنامه نیز گفت: هم اکنون صدور گذرنامه در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق مراکز پلیس +۱۰ سراسر کشور انجام می شود و در تهران علاوه بر این مراکز در محل پلیس گذرنامه در کمتر از دو ساعت صدور گذرنامه انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    عدم همکاری پلیس و دانشگاه پیام نور در قطعی سامانه صدور مجوز خروج از کشور دانشجویان مانع حضور دانشجویان این دانشگاه در زیارت اربعین میشود خواهشا انعکاس دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس