کد خبر 902251
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
شینزو آبه

نخست وزیر ژاپن در مراسمی از تلاش برای تغییر قانون اساسی برای ایجاد ارتش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن یکشنبه شب به وقت تهران از تلاش برای تغییر قانون اساسی این کشور و تغییر وضعیت ساختار دفاعی خبر داد.

 به نوشته شبکه خبری «راشا تودی» شینزو آبه با حضور در یک همایش با شرکت چهار هزار پرسنل نظامی  گفت که ۹۰% مردم به ارتش با دیده احترام می‌نگرند و به همین دلیل وی در پی تغییر قانون اساسی کشور در زمینه توان دفاعی ژاپن است که به زمان پس از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

نخست وزیر ژاپن خطاب به پرسنل نظامی حاضر در این مراسم گفت: « ۹۰% مردم با احترام با نیروهای دفاع از ژاپن (SDF) برخورد می‌کنند. شما با دستان خود اعتماد عمومی را به دست آورده‌اید.»

 وی تاکید کرد که اینک نوبت سیاستمداران است تا با ایجاد محیط و جوی (جدید) برای نیروهای دفاع از ژاپن، وظایف خود را با افتخار انجام دهند.

به نوشته این منبع خبری، نیروی دفاع از ژاپن در نقش بالفعل ارتش عمل می‌کند. این در حالی است که این نیرو در زمره یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین‌ها در جهان است و از لحاظ بودجه اختصاص یافته در جایگاه هشتم قرار دارد.

 شینزو آبه با انتخاب مجدد (سومین مرتبه) به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات این کشور در ماه گذشته آماده اجرای تعهد طولانی مدت این حزب در تقویت نقش نیروی دفاع از ژاپن در قانون اساسی صلح طلبانه ژاپن شد.

از زمان به قدرت رسیدن آبه، همواره بودجه نظامی ژاپن و رزمایش‌های دریایی این کشور در منطقه افزایش یافته است.

این نیرو اینک در اصلاحات ساختاری قرار دارد به طوری که اولین ماموریت نیروی استقرار سریع آبی، خاکی این کشور ماه مارس (اسفند) آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    9 11
    ژآپن به شدت نگران تبدیل شدن امریکا به قدرت دوم اقتصادی بعد از چین شده در حالی که عملا از نظر نظامی پایگاه امریکا هست و ممکن هست سپر امریکا در برابر چین بشه این کشور باید خودشو از اشغال امریکایها راحت کنه
    • باباپنجعلی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      2 9
      الیکی میگی!!
  • RO ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    9 4
    آن غریق در استخر کجاست به این عقب مانده ها بگوید که دوران موشکها تمام شده. آن شناور روی آب
    • باباپنجعلی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      4 5
      الیکی میگی!!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    چیزی نیست جز فشار آمریکا به متحد خودش برای تعادل در تنگه تایوان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس