کد خبر 902098
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
جبل الطارق

تیم‌های کوچک اروپایی با پیروزی‌های خود را همه را شگفت زده کردند.

به‌ گزارش ‌مشرق، جبل الطارق دیشب (شنبه) با شکست یک بر صفر ارمنستان، نخستین پیروزی تاریخ خود در بازی‌های رسمی را به دست آورد. این گل به لطف پنالتی‌ به دست آمد که جوزف لوییس چیپولینا در دقیقه ۵۰ آن را تبدیل به گل کرد. در ادامه‌ به پیروزی‌های مشابهی که جهان فوتبال را شگفت زده کرد، اشاره می‌شود.

تنها پیروزی سن مارینو

اولین و آخرین بازی که سن مارینو توانست در آن پیروز شود به بازی دوستانه این تیم در  ۲۸ آوریل ۲۰۰۴ مقابل لیختن‌اشتاین برمی‌گردد. در آن دیدار تک گل بازی در دقیقه پنج توسط اندی سلوا از طریق یک ضربه آزاد به ثمر رسید.

نخستین پیروزی آلبانی در یورو

آلبانی در آخرین بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ نخستین گلش را در تاریخ این بازی‌ها به ثمر رساند و یک بر صفر رومانی را شکست داد. این گل توسط آرماندو سادیکو در دقیقه ۴۳ به ثمر رسید و نخستین پیروزی آلبانی را پس از ۵۰ سال برابر رومانی رقم زد.

تاریخ سازی ایسلند مقابل انگلیس

در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ ایسلند توانست کار بزرگی انجام دهد و با شکست انگلیس برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی این بازی‌ها صعود کند. تنها دقایقی از بازی گذشته بود که وین رونی توانست انگلیس را از طریق ضربه پنالتی‌ پیش اندازد. با این حال ایسلند به بازی برگشت و با گل‌های سیگوردسون و کالبین سیگتورسون همه را شگفت زده کرد.

پیروزی آندورا پس از ۱۳ سال

آندورا در ژوئن سال ۲۰۱۷ توانست مجارستان را با یک گل شکست دهد. این تیم چند ماه پیش نیز در یک قدمی شکست پرتغال کریستیانو رونالدو قرار داشت اما این اتفاق رخ نداد. آندورا با گل مارک ربس توانست دومین پیروزی رسمی تاریخ خود را به دست آورد. نخستین پیروزی در سال ۲۰۰۴ رخ داده بود. آلبانی برای دومین برد خود ۱۳ سال صبر کرد.

لیختن اشتاین چهارمین پیروزی رسمی‌اش را جشن گرفت

لیختن‌اشتاین با گل ماریو فریک در ۲۸ مارس ۲۰۰۷ توانست لتونی را شکست دهد. این دیدار از مرحله مقدماتی یورو ۲۰۰۸ بود. این برد هشتمین پیروزی تاریخ این تیم محسوب می‌شد اما در بازی‌های رسمی چهارمین برد به حساب می‌آمد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس