کد خبر 901898
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
خبر ویژه

دولت در زمینه فرصت ترمیم کابینه، در حال فرصت‌سوزی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وب‌سایت الف در یادداشتی خاطرنشان کرد: در حالی که چند ماه از تاکید بر تغییر وزرا و مدیران ناکارآمد می‌گذرد اما عملا اتفاق خاصی رخ نداده است. در این بین اختلافات بین حامیان سیاسی دولت و نگاه دولت در انتخاب وزرا نیز باعث شده نه تنها گزینه‌های جدیدی مطرح نشوند بلکه ظاهرا قرار است برخی افراد از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر بروند؛ امری که بدون شک می‌تواند تبعات ناگواری به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تغییر ۱۸۰ درجه‌ای مواضع یک نماینده

استیضاح وزیر راه به کجا رسید؟

عذرخواهی خوب است اما بهتر از آن کار کردن برای مردم است


سریال انتشار خبرها درباره ترمیم کابینه تمامی ندارد اما در عمل بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف اتفاقی تاکنون رخ نداده است. تعلل و کندی عجیب دولت در ترمیم کابینه موجب شد نمایندگان مجلس برای ایجاد تحرک و کارآمدی خود دست به کار شوند. اما نمایندگان مردادماه در گام اول به جای اینکه سراغ وزرای اقتصادی دولت بروند تا در عمل سامانی به بازارهای آشفته مسکن، خودرو، ارز و طلا بدهند پیگیر استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند و در نهایت وی را از کابینه کنار گذاشتند. نمایندگان سپس در اوایل شهریور ماه حکم به برکناری مسعود کرباسیان از وزارت اقتصاد دادند.


در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سراغ وزارتخانه‌های صنعت و راه‌ و شهرسازی رفتند اما بازی اعلام استعفا شروع شد و محمد شریعتمداری و عباس آخوندی به بهانه‌های مختلف از حضور در جلسات کمیسیون برای پاسخ به سوالات نمایندگان و بررسی محورهای استیضاح سر باز می‌زدند. و خبرهای غیر رسمی از استعفای این دو منتشر شد.


در این زمینه برخی اخبار حاکی از این است که قرار است محمد شریعتمداری به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برود و آخوندی نیز توسط اصلاح‌طلبان و در خارج از مجموعه دولت در تشکیلات شهرداری تهران به کار گرفته شود. دولت اعتدال در برخی از مهم‌ترین منصب‌ها و پست‌ها مانند سخنگویی، وزیر اقتصاد، کار و برخی سفرا همچنان بلاتکلیف است.


در این بین وقوع دو اتفاق، نگرانی‌هایی را نسبت به سرانجام تغییرات کابینه در راستای بهبود و مدیریت وضعیت اقتصادی به وجود آورده است.


اولین موضوع زمزمه‌هایی است که درباره لیست گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌ها مطرح است. ظاهرا دولت قصد دارد برخی وزرای برکنار شده را دوباره به کار گیرد یا مثلا از محمد شریعتمداری که دوران تصدی‌گری وی در وزارت صمت با حرف و حدیث‌هایی فراوانی (از واردات خودرو تا دریافت‌کنندگان ارز) همراه شده برای وزارتخانه تعاون معرفی نمایند؛ دومین مسئله درگیری بین حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران است که عملا نگرانی‌های جدی نسبت به یک‌دستی، اتحاد و انسجام کابینه به وجود آورده و هر روز نیز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد اداره‌ای نیز وجود ندارد تا به این تشتت و از هم گسیختگی در دولت که بدون شک پیامدهای مخربی به همراه دارد پایان دهد. تنش و جدال به رسانه‌ها نیز کشیده و هرازگاهی بیانیه‌ها یا انتقادهای تندی طرفین نسبت به هم عنوان می‌کنند.


در آخرین مورد در مطلبی که روزنامه‌ سازندگی رسانه وابسته به حزب کارگزاران روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه منتشر کرد به صراحت نسبت به اخبار و شایعات مطرح شده در فضای سیاسی کشور نسبت به گزینه‌های احتمالی واکنش نشان داد و انتقادات تندی را نسبت به افزایش قدرت نوبخت مطرح ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس