کد خبر 901776
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
پنتاگون نمایه

طبق اعلام مقام‌های آمریکایی، هکرهای ناشناس با حمله سایبری، به برنامه سفر مقام‌های وزارت دفاع و همچنین اطلاعات شخصی 30000 کارمند پنتاگون دست پیدا کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها به دیگر کشورهای جهان در زمینه حملات سایبری ادامه دارد، پنتاگون از حمله «هکرهای ناشناس» به این وزارتخانه خبر داده است.

ارتش آمریکا روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که هکرهای ناشناس به بخش بایگانی برنامه سفرهای وزارت دفاع این کشور رسوخ کردند.

به گزارش شبکه «دویچه وله»، در نتیجه حمله هکرها، اطلاعات هزاران نفر از کارمندان وزارت دفاع آمریکا فاش شده است.

بیشتر بخوانید:

دستور پنتاگون برای آماده باش رزمی ۸۰ درصد از جنگنده‌های مهم ارتش

طبق گزارش‌ها، پنتاگون چهارم اکتبر(دهم مهرماه) متوجه حمله سایبری و نفوذ هکرها شده اما یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: «این حمله شاید ماه‌ها قبل انجام شده باشد».

به گفته این مقام آمریکایی، هکرهای ناشناس توانستند به اطلاعات شخصی و شماره کارت‌ اعتباری حدود ۳۰۰۰۰ نفر از کارمندان و کارگران پنتاگون دسترسی پیدا کنند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که ارزیابی آسیب وارده توسط هکرها، دامنه حمله سایبری آنها و هویتشان ادامه دارد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که اخیرا در یک گزارش دولت آمریکا، پنتاگون مورد خطاب قرار گرفته و متهم شده که در زمینه حفاظت سلاح‌های عمده و بزرگ در برابر هکرها، «پشرفت کم و کندی» داشته است.

مقام‌های آمریکایی تاکنون کشور خاصی را درباره حمله سایبری اخیر به پنتاگون متهم نکرده‌اند اما در هفته‌های اخیر مقام‌های واشنگتن اتهام‌زنی‌های زیادی به چین مطرح و این کشور را به تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره متهم کرده‌اند اتهامی که پکن آنرا قویا رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس