قبرستان

پسرم! اگر درباره مرگْ تردید داری، خواب را از خود، دور کن، که نخواهی توانست. و اگر درباره رستاخیزْ تردید داری، بیدار شدن از خواب را از خود دور کن، که نخواهی توانست.

مشرق- امام محمد باقر علیه السلام: در نصایح لقمان به پسرش است که گفت: ای پسرم! اگر درباره مرگْ تردید داری، خواب را از خود، دور کن ـ که نخواهی توانست. و اگر درباره رستاخیزْ تردید داری، بیدار شدن از خواب را از خود دور کن ـ که نخواهی توانست؛ 
زیرا اگر اندیشه کنی، می‌دانی که جان تو در دست دیگری است و همانا خواب، به منزله مرگ است و بیداری پس از خواب، به منزله بر انگیخته شدن پس از مرگ.

متن حدیث:

الإمام الباقر علیه السلام :کانَ فیما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ ابنَهُ أن قالَ : یا بُنَیَّ ، إن تَکُ فی شَکٍّ مِنَ المَوتِ فَارفَع عَن نَفسِکَ النَّومَ ولَن تَستَطیعَ ذلِکَ ، وإن کُنتَ فی شَکٍّ مِنَ البَعثِ فَادفَع عَن نَفسِکَ الاِنتِباهَ ولَن تَستَطیعَ ذلِکَ ، فَإِنَّکَ إذا فَکَّرتَ عَلِمتَ أنَّ نَفسَکَ بِیَدِ غَیرِکَ ، وإنَّمَا النَّومُ بِمَنزِلَةِ المَوتِ ، وإنَّمَا الیَقَظَةُ بَعدَ النَّومِ بِمَنزِلَةِ البَعثِ بَعدَ المَوتِ.


 

"قصص الأنبیاء، ص 190 ح 239 -بحارالأنوار، ج 13 ص 417"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    12 0
    خدا رحمتت کند شهید فرج الله سلحشور که جه زیبا مفهوم این روایت در قسمت آخر مردان آنجلس نشان دادی و از زبان اصحاب کهف به مردم یاوری کرده که خواب همان مرگ و بیداری همان رستاخیز است.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    7 0
    الهم صل علی محمد و اله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس