کد خبر 900622
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
قطار

معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده برای ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت:پیش‌فروش بلیت قطار از شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، میرحسن موسوی در نشست خبری اظهار کرد: برای ایام اربعین حسینی از 28 مهر تا 11 ابان‌ماه امسال 160 رام قطار مسافری فوق‌العاده پیش بینی شده است. 134 رام از این قطارها،‌ قطار ترکیبی تهران-مهران است که تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جابجا می‌شوند.

وی با بیان این‌که 26 رام قطار در مسیر تهران-خرمشهر پیش بینی شده است، افزود: همچنین یک قطار ریل باس از خرمشهر تا مرز شلمچه به صورت 24 ساعته پیش بینی شده که مسافران را رایگان در این مسیر جابجا می‌کند. از سوی دیگر قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می‌کردند بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا ایستگاه خرمشهر ادامه سیر داشته باشند.

وی یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با آژانس‌ها، متقاضیان سفر که علاقه‌مند هستند بلیت اتوبوس را برای ادامه مسیر در کشور عراق تهیه کنند می‌توانند از طریق آژانس‌ها بلیت مهران تا نجف در رفت  و از کربلا تا مهران در برگشت  را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس‌ اربعین به اصناف سپرده شد

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به تسنیم در خصوص قیمت بلیت‌ قطارهای اربعین، اظهار کرد: با توجه به این‌که قطارها 4 تخته، 6 تخته و صندلی هستند، نرخ‌ بلیت‌ها متفاوت خواهد بود. در مسیر مهران تا نجف و کربلا تا مهران نیز قیمت بلیت به صورت دلاری است که متاثر از نرخ ارز است.

موسوی همچنین بیان کرد: 280 هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که پیش فروش قطارهای مسافری اول آبان تا آخر آبان‌ماه از شنبه 21 مهرماه 97 آغاز می‌شود،‌گفت: از ساعت 10 صبح مردم می‌توانند بلیت را از طریق آژانس‌ها و اینترنت تهیه کنند.

وی همچنین از رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری خبر داد و گفت: این رتبه‌ندی تا 15 روز آینده تصویب می شود و زمستان امسال بلیت قطارها با قید رتبه شرکت‌ها عرضه می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که طی ماه‌های آینده مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن به لحاظ انجام سفر ملحق می‌شوند، اظهار کرد: کمیسیونی از راه‌آهن برای تحویل این پروژه و تعیین سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    3 0
    شما که گفتی دلار از چرخه ایران و عراق حذف شده پس چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس