سردار حسین همدانی

جانشین معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید همدانی نشان داد که پاسدار انقلاب بودن زمان و مکان ندارد و هر کجا که تکلیف باشد، باید حضور یافت.

به گزارش مشرق، سردار سعید فرجیان‌زاده جانشین معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و از یاران شهید همدانی درباره سردار همدانی اظهار داشت: شهید همدانی چهار دهه مجاهدت خالصانه برای دفاع از اسلام و پیروی از ولایت داشت؛ ایشان عاشق شهادت بود و مزد چهار دهه مجاهدت خود را با شهادتی که نصیب‌اش شد، دریافت کرد و به جمع شهدای مدافع کشور و انقلاب اسلامی پیوست.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی از بنیانگذاران سپاه همدان بود، افزود: وی از فرماندهان دلاور کردستان بود و در کردستان نقش موثری داشت. زمانی هم که جنگ تحمیلی آغاز شد، نام او در «قلاویزان»، «بازی دراز» و پادگان ابوذر در غرب کشور طنین‌انداز شد.

سردار فرجیان زاده با بیان اینکه شهیدان همدانی و همت به همراه جاوید الاثر متوسلیان از پایه‌گذاران لشکر محمد رسول الله (ص) بودند، تصریح کرد: او در عملیات‌هایی مانند بیت المقدس، فتح المبین، کربلاهای ۴ و ۵ و دیگر عملیات‌ها از فرماندهان خط‌شکن بود و حتی بارها خبر شهادت وی در جبهه پخش شد؛ اما ماند و جنگ تحمیلی را با پیروزی فتح کرد.

وی با اظهار این مطلب که سردار همدانی بعد از جنگ تحمیلی فرماندهی قرارگاه چهارم بعثت، لشکرهای انصار الحسین (ع) و قدس، سپاه محمد رسول الله (ص) و جانشینی فرمانده نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج را بر عهده داشت، عنوان کرد: شهید همدانی در فتنه ۸۸ مالک اشتر بودن خود را نشان داد؛ زیرا علی رغم آن که در شهرک غرب بر سر او بلوک پرتاب می‌کرند، ولی همچنان به نقشی که داشت عمل می‌کرد.

هم رزم شهید همدانی ادامه داد: در جبهه مقاومت هم درخشان ظاهر شد و توانست بسیج مردمی را در سوریه راه اندازی کند و ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه را با الگوی بسیج مستضعفین آموزش و سازماندهی کرده و آن‌ها را علیه تکفیری‌های وابسته به صهیونیستم و آمریکا آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سردار همدانی برای مردم سوریه شناخته شده است و فداکاری‌های او را برای دفاع از دمشق می‌دانند، بیان داشت: اگر چه سال‌ها از بازنشستگی او گذشته بود؛ ولی بازنشستگی برایش معنا نداشت؛ این نشان می‌دهد پاسدار انقلاب بودن زمان و مکان ندارد و هر کجا که تکلیف باشد، حضور می‌یابد.

سردار فرجیان زاده در ادامه با بیان اینکه ماموریت شهید همدانی در سوریه به اتمام رسیده بود، گفت: حسین همدانی قبل از آن که به شهادت برسد، مسئولیتی را که داشت، به فرد دیگری اعطا کرده بود و می‌توان گفت که در زمان شهادت مسئولیتی در سوریه نداشت؛ اما به خاطر عشق به لقاء الله به سوریه رفت تا اینکه به آرزویش یعنی همان شهادت و رسیدن به لقاء الله، دست یافت.

وی در خصوص لقب حبیب بن مظاهر انقلاب اسلامی شهید همدانی هم اظهار داشت: شهید همدانی با توجه به اینکه سن بالایی نسبت به همه فرماندهان داشت، این لقب، لقب شایسته‌ای برای او است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس