کد خبر 900502
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
اردوغان نمایه

بوداپست با استناد به اینکه رئیس‌جمهور ترکیه دارای مصونیت دیپلماتیک است، تظاهرات علیه او را در حاشیه سفر او به مجارستان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، کمی پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به مجارستان، پلیس این کشور  تظاهرات علیه وی را ممنوع اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ائتلاف دموکراتیک (DK)  قصد داشت در برابر آکادمی علوم مجارستان علیه اردوغان تظاهرات برگزار کند. به این منظور پلیس این کشور اعلام کرده است که گروه‌های چپ‌گرا مجاز نیستند تظاهرات برگزار کنند. دلیل چنین تصمیم‌گیری این است که اردوغان یک شخصیت بین‌المللی دارای مصونیت است.

اردوغان  که «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه هم وی را همراهی می‌کند، امروز دوشنبه به منظور سفری دو روزه وارد «بوداپست» شده است. علاوه بر دیدار با «یانوس آندر» وزیر خارجه مجارستان، مذاکره با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر هم در دستور کار این سفر قرار دارد. اوربان در گذشته ترکیه، روسیه  و چین را نمونه‌ای از کشورهای غیرلیبرال خطاب کرده بود که وی مدنظر دارد چنین مدلی را در مجارستان اجرایی کند.

مسایل اقتصادی و احیای میراث عثمانی در مجارستان از جمله مواردی هستند که در سفر اردوغان به این کشور به آنها پرداخته خواهد شد.

این موضع‌گیری مجارستان در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش در جریان سفر اردوغان به آلمان که به منظور کاهش تنش میان آنکارا با برلین برگزار شد، چندین تظاهرات اعتراضی علیه وی برگزار شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 43
    با پهباد این تروریستارو میشه هنگام تظاهرات مثل خرگوش زد
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      قبلش باید با پهباد عردوغان تروریست رو شکار کرد!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    10 80
    آرامگاه آتیلا درمجارستان هست بخشی بزرگی از مردم مجارستان خودشان از نوادگان اتیلا می دانند اتیلا رهبر هون ها بود امپرطوری اتیلا خیلی.بزرگ.بود مجارستان عضو ناظر کشورهای ترک زبان هست مجارستان همیشه از اردوغان حمایت می کند
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    66 8
    اگر شخص مثبتی بود علیه ایشان تظاهرات نمیکردند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس