زهرا شجاعی

خبرگزاری دولت از قول یک فعال اصلاح طلب نوشته است رئیس جمهور روحانی فقط 15 درصد قدرت دارد.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

صداقت اصلاح‌طلبان اثبات شد

«زهرا صدراعظم نوری»، عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان و عضو شورای شهر تهران به تازگی طی اظهاراتی در خبرگزاری ایلنا گفته است:

«جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در سال آینده حتما برنامه‌ریزی می‌کند و تلاش می‌کنند که بتوانند برای انتخابات ۹۸ موثر باشند و بتوانند مشارکت و حضور گسترده مردم را داشته باشند که به موفقیت دست‌پیدا کنند. برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت و عملکرد اصلاح‌طلبان و صداقت و سلامتی که دارند بر مردم پوشیده نیست و مردم این را مدنظر قرار خواهند داد.»[1]

در همین حال، احمد مازنی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید هم به تازگی در مصاحبه با آرمان امروز گفته است:

«اصلاحات در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب عمل می‌کند. به فکر معیشت مردم و کاهش فاصله طبقاتی است. اینها بخشی از رویکردهای جنبش اصلاحات است که همواره خود را در کنار فقرا و قشر متوسط به پایین جامعه دیده‌اند. اگر این موارد و این رویکردها توسط دولت دیده شود و به اجرا در آید، از آقای روحانی توقع دیگری نداریم.»[2]

*بیان این سخنان مجلس‌آرا و نیکو مطلوب است اما به شرطی که با واقعیت هم تطابق داشته باشد.

ما معتقدیم تمام اظهارات این دو فعال اصلاح‌طلب مبنی بر صداقت و سلامت، حضور در میان قشر متوسط به پایین و نیز تأکید اصلاح‌طلبان بر کاهش فاصله طبقاتی در یک نقطه بصورت کامل جلوه‌گر شده و آن حضور «سیدصفدر حسینی»، چهره مشهور پرونده «حقوق‌های نجومی»، در جمع اصلاح‌طلبانی است که به تازگی با رئیس جمهور روحانی دیدار کردند.

جالب آنکه اعضای ستاد اصلاحات علیرغم تمام سخنان مجلس‌آرای فوق اما در این جلسه، با صفدر حسینی زانو به زانو نشسته‌اند، هیچ اعتراضی به او نداشته‌اند و حکماً از منویات و نظرات او هم بهره‌ها برده‌اند!

جالب‌تر آنکه مازنی مدعی التزام رئیس‌جمهور روحانی به منویات مستضعف‌پرستانه اصلاح‌طلبان نیز می‌شود اما توضیح نمی‌دهد که صفدر حسینی منصوب رئیس‌جمهور روحانی بود و هم‌اکنون نیز گویا از مقرّبان درگاه است.

مازنی و نوری البته این توضیح را هم نمی‌دهند که چرا علیرغم ادعای صداقت و توجه به محرومان! اما هیچیک از آقایان و خانم‌های اصلاح‌طلبِ حاضر در این دیدار ولو به اندازه یک اپسیلون هم اعتراضی به حسینی نداشته‌اند و حتی از گرفتن عکس با او هم خجالت نکشیده‌اند؟

ما قضاوت در این باره را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم...

***

 کواکبیان: FATF نه برجام را حل می‌کند نه تحریم‌ها را... 

«مصطفی کواکبیان»، فعال اصلاح‌طلب و از تأکیدکنندگان بر الحاق کامل دولت ایران به FATF طی اظهاراتی در روزنامه اعتماد پیرامون تصویب CFT در مجلس گفته است:

«من به صراحت می گویم که مصوبه امروز نه در تحریم‌ها تغییری ایجاد می کند نه موضوع برجام را حل می کند اما این بهانه برداشته می‌شود و ما هم به دنبال همین هستیم. البته تاثیرات اقتصادی مثبتی خواهد داشت و فکر می‌کنم آثار روانی روی قیمت ارز داشته باشد اما به هر حال هدف از تصویب لوایح چهارگانه این است که با کشورهایی که در ارتباط هستیم، بهانه‌ها را بگیریم تا کارگزاران بانکی بتوانند با ایران کار کنند.»[3]

*سؤال اساسی اینجاست که اگر FATF نه برجام را حل می‌کند نه در تحریم‌ها تغییری ایجاد می‌کند پس دلیل اینهمه عجز و لابه اصلاح‌طلبان و دولت آنها برای تصویب قانون پیوستن به آن چه بوده است؟!

جالب آنکه ماجرای اصرار بر منزوی شدن آمریکا بعنوان دستاورد برجام در حال تکرار است و آقایان حالا از این می‌گویند که بهانه را از دستشان گرفتیم!

به سخن دیگر اینکه در هر دو حالت (چه در ماجرای ادعای انزوای آمریکا و چه در قضیه گرفتن بهانه از دست آمریکا)، چیزی که بر سر سفره‌های مردم آشکار خواهد شد؛ همچون گام‌های قبلی دولتِ اصلاح‌طلبان؛ ضرر و باد هوا خواهد بود نه چیز دیگر.

در ماجرای «بهانه» نیز لازم به توضیح است که این قضیه همانطور که از نام آن هویداست؛ برای مطرح کردن خود، نیازی به قاعده و قانون ندارد و در هر لحظه‌ای و با هر رخدادی ولو افتادن گربه از سر دیوار همسایه! هم می‌تواند طرح شود.

و سؤال اینجاست که آیا اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان این اصل را ساده نمی‌دانند که هنگامی که پای بهانه در میان باشد؛ هیچ قانون و معاهده داخلی یا بین‌المللی جز مقاومت اصولی به‌کار نمی‌آید؟!

یا اینکه می‌دانسته‌اند و مثل برجام، پای چیزی فراتر از مذاکرات هسته‌ای در میان است؟!

پیش از این، عباس عبدی نیز طی اظهاراتی از این گفته است که FATF نعمتی بود که جلویمان گذاشته شد...[4]

***

خبرگزاری دولت: روحانی فقط 15 درصد قدرت دارد

خبرگزاری دولتی ایرنا در مصاحبه با زهرا شجاعی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حضّار دیدار اخیر روحانی با اصلاح‌طلبان، به نقل از وی نوشت: بیش از 60 درصد ثروت کشور دست مخالفان دولت است، این در حالی است که فقط 15 درصد قدرت در اختیار دولت است.

او همچنین اظهار می‌کند: به عنوان اصلاح‌طلب ممکن است انتقادها و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت داشته باشم، اما دولت بسیار مظلوم است و از سوی دوستان، حامیان و منتقدان خودش مورد بی مهری قرار می گیرد.[5]

*قبل از شجاعی، محمدعلی ابطحی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز گفته بود روحانی مسئول اتفاقات اقتصادی نیست![6]

در همین راستا، محمدعلی وکیلی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم مدتی قبل مدعی شد که سهم دولت روحانی در چرایی وضع موجود کمتر از ۱۰ درصد است![7]

البته به این افراد بایستی هادی غفاری و محمدصادق جوادی حصار را نیز افزود که اولی مدعی نقش «آیت‌ا... جنتی» در وضع موجود و دومی مدعی نقش مردم در مشکلات پیشامده است.[8]

این اظهارات متناقض‌نما در حالیست که کارشناسان سیاسی معتقدند بیش از 90 درصد از قدرت اجرایی و بودجه‌ای کشور در اختیار دولت است. تحلیلی که آمار و اسناد و ارقام هم آنرا اثبات می‌کند.

از طرفی، عقلانی نیست که آقای روحانی و اصلاح‌طلبان بخاطر یک سهم 10 تا 15 درصدی از قدرت؛ خود را در دو انتخابات به آب و آتش زده باشند، از فعالیت‌های موشکی کشور انتقاد کرده باشند، تَکرار کرده باشند و یا همینطور آبروی خود را به پای همدیگر ریخته باشند!

منطق سیاست این است که طیف‌های سیاسی و نمایندگان دولتی آنها در هنگامه بروز مشکلات؛ به جای فرافکنی اهل «مسئولیت پذیری» باشند و همانند آنچه که شاهدش هستیم، نقش خود را در قضایای موجود کتمان نکنند.

بدیهیست که این کتمان کردن نه تنها آینده سیاسی اصلاح‌طلبان و جوانان این طیف را با مخاطرات بزرگی بواسطه افکار عمومی مواجه می‌کند بلکه بومرنگ «عبور از روحانی» را نیز با سرعت بیشتری به سمت پرتاب‌کنندگانش بازمی‌گرداند.

***

1_ http://khabarfarsi.com/u/60556134

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/235101

3_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3812481

4_ mshrgh.ir/900124

5_ http://www.irna.ir/fa/News/83058486

6_ mshrgh.ir/898393

7_ mshrgh.ir/882380

8_ mshrgh.ir/882380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    67 4
    روحانی کلا حال نداره،فرق نمیکنه صددرصد قدرت داشته باشه یا پانزده درصد،مشکل جای دیگریست!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      61 3
      فقط 15 درصد قدرت در اختیار دولت است؟.... خوب سال 88 برای این 15 درصذ کشور را خون و خاک کشیدید و سال 92 برای همین 15 درصد کلی دروغ و تهمت و هزار میلیارد پول هزینه کردید؟؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      31 1
      نفت و بانک و ضایع و کارخانه ها و معادن و شصتا و تامین اجتماعی و حتی جریمه های رانندگی و قضایی و هزاران منبع مالی اصلی ایران در اختیار دولت است البته نفت اصلیه است
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      33 2
      فقط پول نفت برابر است با بوجه 10 کشور . که دست دولت است
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      47 3
      اصلاح طلبان= فساد طلبان
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      22 1
      سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل: قرار است طبق FATF نرم افزارهایی در سیستم بانکی ما نصب شود تا رفت و آمد تمام منابع پولی ما توسط خارجی‌ها رصد شود!
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      20 1
      روحانی سال 92 تبلیغات انتخاباتی" والله العلی العظیم ،اگر برای حل مشکلات راه حل نداشتم ،کاندید نمیشدم !!!!!!!!!!!!!
    • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      18 0
      مشکل با آب هندوانه حل میشود آیا؟
  • ناشناس IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    46 3
    اصلاح طلبان و صداقت،اصلا با هم جور درنمیاد.خیلی سخته که بخوای باورکنی در اصلاح طلبان صداقت وجود داشته باشه.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      11 2
      عملکرد اصلاح‌طلبان و صداقت و سلامتی که دارند بر مردم پوشیده نیست یعنی هم بی خاصیت و دروغ گو تشریف دارن هم پررو
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    23 3
    روحانی فقط 15 درصد قدرت دارد?!!!! انتخابات در پیش است و دوباره باید منتظر بود اصلاح طلبان با ایجاد شرایط احساسی و غیر منطقی به دنبال کسب رای باشند. باور کنید اگر مشارکت 50 درصد باشد و مکانیزم تصمیم گیری مردم احساسی نشود کشور به مراتب پیشرفت خواهد کرد و میتوان در عمل مشارک را به 70 درصد هم رساند .... امان از ناکارآمدی و دروغ مسئولین و بد تر از آن فرار از مسئولیت
  • رضا DE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    35 2
    بابا لامصب همین دیروز پروانه مافی گفت با تصویب این لایحه تا۵۰ درصد نرخ دلار پایین میاد ، به قران اینجور کذب و فریب دادن مردم فقط از اصلاحچی جماعت برمیادو بس
    • DE ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      0 0
      رضا ۰۸:۵۳ -.. پروانه مافی گفت با تصویب این لایحه تا۵۰ درصد نرخ دلار پایین میاد ، ....دروغ گفته ناراحت نباش 49/5 % درصد بیشتر پایین نمیاد .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    1 29
    خاک بر آن سرت مشرق که حتی نمیدانی اورشلیم برای اینها نبوده بلکه برای ما بوده . اسم یهوی ها نیست
  • رضا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    35 3
    اصلاح طلبهای غرب زده.خوش خدمتی واسه امریکاتا کی وچقدر؟؟؟؟
    • سید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      30 2
      جمعی به غایت شرم آور در قالب اصلاح طلبان تهوع آور!
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    20 1
    اگر هیچ تاثیری مثبتی برای کشور نداشته باشدقطعا برای منافع آقازاده ها در کشورهای غربی موثر خواهد بود.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      16 1
      براي خوش خدمتي و سر سژردگي هم مفيد بود
  • ک.و.ر. و. ش. IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    14 1
    تف ای تو اف
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    21 0
    احمد مازنی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس حقوق و مزایا و محل زندگی خودش و فرزندانش را اعلام کنه
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    19 1
    خوب سال 88 برای این 15 درصد کشور را خون و خاک کشیدید هزار میلیارد پول خرج کردید؟؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    20 1
    اصلاح طلبان درهیچ دوره ای خدماتی به مردم نداشته اند. انها در خدمت اشرافیت بوده اند.
  • فرهاد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    3 1
    هردوحزب اصلاح طلب واصولگرا با همه توانی که دارند فقط به فکر اجرای قوانین حزب خودشان هستند و هرگز حاضر نمی شوند افرادی که قانون اساسی کشور رانادیده میگیرندبدلیل هم حزبی بودن افشا وازحزب اخراج کنندوپاکسازی درون حزبی کنند.وهمیشه قوانین ورفتارافراد حزب خود را عین منافع ملی میبینند وبدترازهمه اینکه افراد حزب مخالف خود را خائن ومرتجع و...متهم میکنند.امیدوارم سیاستمداران هردو حزب که دققه منافع ایران دارند باتشکیل یک حزب جدید باهم متحدشوند وباتجربه های که دراین 40سال انقلاب اسلامی اندوخته اندوباشفاف سازی درعملکردوقوانین درون حزبی برای انتخابات آینده مجلس رسماًاعلام امادگی نمایندتا درآینده شاهدوجوداحزابی باشیم که برای پیشرفت منافع ملت ایران باهم رقابت کنند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    23 0
    چطور شد وقتی به حقوق نجومیشون میرسند ،صاحب امتیاز مطلق پول بیت المال هستند وبه هیچکس هم حساب پس نمیدن ،ولی وقتی به اقتصاد وسفره مردم میرسه ،کلا اختیارشون پودر میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    16 0
    باید این شعر خواند. کجایید ای شهیدان خدایی. دلسوزی نیست.همه توفکر جیب خودشان هستند.خدایا ریشه فساد رابرکن وآبرویشان راببر.
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    18 3
    درپاسخ به صداقت وسلامت اصلاح طلبان:آن یکی پرسیداشترراکه هی_ازکجامی آیی ای اقبال پی_گفت ازحمام گرم کوی تو_ گفت خودپیداست اززانوی تو!!!
  • مینا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    23 2
    اصلاح طلبان= فسادطلبان خدا همه شونو به درک واصل کنه..
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    3 0
    پس این همه هزینه میکنیم فقط برای اینکه آمریکا بهانه نگیرد. او برای خودش بالاخره بهانه می سازد، این همه هزینه و دوری از خودکفایی و از بین رفتن اقتصاد و صنعت خودمان می کنیم که آمریکا راضی شود. آنها راضی نمی شوند مگر اینکه از اعتقادات و انقلابمان دست برداریم. روزی گرگی از جوی آب می خورد، گوسند آمد پایینتر از او شروع به آب خوردن کرد. گرگ به او عصبانی شد که از آنجا آب نخور آب گل می شود و من نمی توانم بخورم. گوسفند گفت من از تو پایین تر هستم و آب جوی به بالا نمی آید. گرگ گفت من این چیزها سرم نمی شود باید تو را بخورم.
  • احمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    9 0
    صداقت اصلاح طلبان سال 88 برای همه اثبات شد!!!
  • کامران IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    1 7
    مشرق ! چرا فقط نظرات موافق خودت را منتشر میکنی . این واقعیت را چرا نمیخواهید قبول کنید که اکثریت مردم طرفدار اصلاح طلبان هستند و از اصولگراها به خاطر تند رویهای افراطی و پوچ خسته شدند
  • ايراني IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    3 0
    با سلام هرچي خارجيها گفتند شد ... عزت پاسپورت ايراني هم به اون وضع درآمد ... تحريمها هم در روز اول اجرا تا حالا برطرف نشده كه بدتر شده ... روابط بانكي هم چيزي شبيه پشم ... مشكلات با كشورهاي هسايه هم كه اينجور ... اگه به گفته اخير اين آقايون دقت كنيد مي گن برجام براي برملا كردن چهره آمريكا بود ... واقعا ! اين همه سال وقت و پول مردم رو معطل روشن كردن اين موضوع كرديد ؟ پس اون سخنراني ها كه مي گفتيد تحريمها بالمره برطرف مي شود ، آفتاب تابان و ... چي بود ؟ به نظر مي رسد دستگاه قضايي كشور ، بابت تفاوت آشكار سخنراني هاي سال تصويب برجام و سخنان امروز آقايان مسئول ، از ايشان سوال و بررسي بعمل آورد چون هر دو در محضر ملت و بصورت آشكارا بيان شد و ممكن است اگر جلوي اين روند گرفته نشود در آينده باز هم حرف ديگري زده شود . يا لااقل پولي كه از طرف بيت المال براي سفرهاي مكرر آقايان براي تصويب برجام )از هتل ،‌هواپيما ، تشريفات و ...) خرج شد به مردم بازگردانده شود ، چون با اين همه رفت و آمد آخر به هيچ رسيدند ... ملت مستقل ايران براي جايگاه مسئولين خود به افرادي غيرت مند ، شجاع با تعهد به كشور خودمان و با ايمان و پرتلاش نياز دارد ، مردم از اولين انتخابات آينده بايد عناصر خسته ، وابسته ، دلبسته به غرب ، را كنار بگذارند و با انتخاب انسان كارآمد ، كشور را اين وضعيت نجات دهند . خدايا مسئولين خدوم و صادق را نصيب مردم كن ...
  • saeed zandi PH ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    از اصلاح طلب بی شرف تر و خائن تر هم مگه داریم؟
  • یک معلم PH ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    8 0
    این همه جنگ و دعاو خونریزی و دروغ و خیانت و ... برای 15 درصد است .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    7 0
    با اصلاحات موافقم البته به شرطی که منظور از آن اصلاح رفتار و عقاید عده ای غربزده و چشم به دست دشمن دوختگان باشد ، تکلیف وادادگان و ستون پنجمیهای دشمن هم که مشخص است به جای اصلاح باید امحاء شوند .
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    4 1
    برای مسئولی که در این شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان بر علیه کشور ، ساعت ۱۰ در دفتر کارش حاضر شود و حداکثر ساعت ۴ و ۵ عازم محفل گرم خانوادگی شود ، چنانچه۱۰۰درصد قدرت را هم در دست داشته باشد فرقی با ۱۵ درصدی ( که البته شما ادعا میکنید) ندارد .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    5 0
    من نمی دونم چرا برای این 15 درصد، موقع انتخابات که میشه، اینقدر خودکشون میکنن؟!
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    5 0
    صداقت یا پر روئی؟
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    3 0
    FATF نه برجام را حل می کند نه تحریمها را !!!!!!!!!!!!!!!!!! چی رو حل می کنه قیمت سکه رو یا دلار رو، سکه کشیده بود پایین همین موضوع که چیزی رو حل نمی کنه باعث شد دوباره اوج بگیرد.(نه واقعا حل میکنه یا نمیکنه ؟؟ اگه حل نمیکنه چرا وقت گذاشتید،رای گیری کردید برای چی برای هیچ چیز!!!!!!!!!)
  • NL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    خدا را شكر فقط 15 درصد قدرت داره ...
  • AE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    7 0
    اصلاحات واقعا تهوع آور شده.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    7 0
    صداقت را باید از اصلاحات آموخت،چرا که شعارهای وابستگی این گروه از همان اول و با صدای بلنداعلام میشد.
  • سید رضا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    شاید این 15 در صد به تعبیری درست باشه ! دولت تدبیر چون وامدار اصلاح طلبان و کارگزارانه ، احتمالا اون 85 درصد قدرت ، دست اوناست !!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    اصلاح طلب ضد دین تهوع اور است
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    یبا توجه به وعده های انتخاباتی دو دوره گذشته ، باستی روحانی بعنوان تابلو و الگوی تمام قد یک مجتهد صادق و راستگو !!!! انتخاب و از محل درآمد های صفدر حسینی بهش جایزه والایی اعطا شود . یا ایهاالذین آمنو لم تقولون مالا تفعلون ؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    2 0
    صفدرحسینی ذخیره نظام باز پیدایش شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس