کد خبر 900395
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
طب سنتی

پاسخ متخصص طب ایرانی به سوالات در خصوص تبلیغات داروهای لاغری و استفاده از دمنوش‌ها.

به گزارش مشرق، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه «مطب مجازی» در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان  در خصوص تبلیغات دمنوش‌های لاغری که این روزها در شبکه‌های ماهواره‌ای صورت می‌پذیرد، گفت: این دمنوش‌ها حاوی موادی هستند که می‌تواند به سرعت رطوبت بدن را پایین بیاورد که در بیشتر مواقع باعث گرمی و خشکی در بدن شده و ممکن است آسیب‌هایی را برای مصرف کنندگان در پی داشته باشد.

وی همچنین در خصوص چندین باور غلط که درباره گیاهان دارویی در بین مردم رایج است، توضیح داد: نخستین باوری که به صورت نادرست در بین مصرف کنندگان گیاهان دارویی شایع شده این است که این گیاهان هیچ گونه عوارضی ندارند و اینکه فکر می‌کنند که گیاهان دارویی را می‌توان برای همه افراد و در همه سنین به صورت یکسان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

مهار دیابت نوع ۲ با نسخه‌ای خانگی

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: مسئله دیگری که به صورت غلط در بین مردم جا افتاده است، درباره ترکیب مختلف 2 یا 3 داروی گیاهی که به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد یا اینکه گیاهان دارویی را به همراه داروهای طب نوین در یک زمان مصرف می‌کنند. که این موارد نیز می‌تواند تداخل دارویی به وجود آورده و باعث عوارضی در مصرف کنندگان شود.

یارقلی تاکید کرد: بسیاری از گیاهان دارویی با یکدیگر سازگار نیستند و می‌توانند بر روی هم اثرات مختلفی در کاهش یا افزایش عوارض داشته باشند.

وی در پایان گفت: نمی‌شود یک نسخه کلی را برای همه افراد در خصوص مصرف دمنوش‌ها یا گیاهان دارویی تجویز کرد. این دمنوش‌ها باید با توجه به مزاج مصرف کنندگان توسط پزشکی که به مزاج آن دمنوش و خواص آن آگاه است، تجویز شود. پس از مصرف خودسرانه آن جدا پرهیز کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس