کد خبر 900238
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
محسن مهدیان

اگر عصبانی نمی شوید یک سوال ساده دارم. آیا نمی شود حالتی را متصور شد که نماینده های مجلس برای رفاه حال مردم از اف ای تی اف دفاع کرده باشند؟

به گزارش مشرق، «محسن مهدیان» طی یادداشتی درخصوص حواشی تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

عده ای بیرون از مجلس شعار می دادند عزا عزا است امروز و .... رای مجلس که در گروه ها دست به دست شد موج اعتراضات براه افتاد. اعتراض هائی که به غایت طعم عصبیت و گلایه داشت. یکی نوشت این مجلس را باید به توپ بست، دیگری نوشت خون شهدا را پایمال کردند. آن یکی از خیانت رئیس مجلس نوشت و دیگری از مسلط شدن اسرائیلی ها بر کشور و یکی هم نگران ترور حاج قاسم شده بود.


گوئی برخی از ما منتظریم تا به کسری از بهانه، ناامید شویم.

اما چرا این ماجرا انقدر برای ما حیثیتی بود؟ روی واژه "حیثیت" ی متمرکز شوید. حیثیت یعنی مرگ و زندگی. یعنی انقلاب و ناانقلاب. یعنی انتخاب بین صفر و یک. یعنی سیاهی مقابل سفیدی. واقعن ماجرای اف ای تی اف  FATF اینگونه است؟

اگر عصبانی نمی شوید یک سوال ساده دارم. آیا نمی شود حالتی را متصور شد که نماینده های مجلس برای رفاه حال مردم از اف ای تی اف دفاع کرده باشند؟ نمی شود با نیت خیرخواهانه به زعم ما اشتباه کنند؟ یعنی هیچ وجه مثبتی برین لایحه متصور نیستیم؟ هیچ؟

اجازه دهید موضعم را شفاف کنم. به این فهم تصویب این لایحه به غایت اشتباه و خطائی تاریخی بود. بزودی تصمیم امروز، تجربه ای دیگر از جنس برجام را رقم می زند و این رای تلخ بر در و دیوار خاطرات خانه ملت ثبت خواهد شد.


اما موضوع دیگری وجود دارد که بیشتر از تصویب این لایحه آزار دهنده است. چرا ما خارج از دوگانه خادم و خائن هیچ گزینه دیگری را متصور نیستیم؟ چرا سطح انتقاد و مطالبه ما انقدر متعصبانه و استقلال و پرسپولیسی است که وقتی شکست می خوریم زمین و زمان سیاه می شود؟ چرا انقدر تصمیم مجلس را ذلیل و زبون تحلیل می کنیم که گوئی بخشی از پیکر انقلاب جدا شده است؟

سوال اصلی را بپرسم؟ چرا رهبری مثل ما انقدر حیثیتی رفتار نکرد؟ دقت کردید؟ به نامه امروز آقای لاریجانی مراجعه کنید. متن نامه یک پیام ساده دارد. چه پیامی؟ "این لایحه قابل ارزیابی کارشناسی در مجلس است."


برداشت همه ما پیش از قرائت این نامه همین بود؟ خیر. چه بود؟ حکم حکومتی رهبری در مخالفت با لایحه. اما درست فکر می کردیم؟ برداشت مان تغییر نکرد؟ سوال نشد چرا رهبری حیثیتی برخورد نکردند؟


پاسخ خیلی ساده است. چه بسا رهبری هم مخالف لایحه باشند، اما دلیلی نمی بینند ماجرا را چنان ویژه و حیاتی تحلیل کنند که اگر خلاف آن شود، گوئی انقلاب از دست رفته است.

اگر ماجرا آنقدر سیاه و آشفته بود رهبری باید سکوت می کردند؟ باید مجوز می دادند؟ آیا سابقه نداشته است که رهبری با حکم حکومتی مسیر مجلس را اصلاح کند؟ رهبرانقلاب طرح اصلاح قانون مطبوعات را در مجلس ششم از دستور خارج نکردند؟ پس چرا اینجا ورود مستقیم نداشتند؟

پاسخ پیچیده نیست. جائی که رهبری احساس کند اعتبار جمهوریت و آبروی اسلامیت در خطر است بی وقفه ورود مستقیم می کند. شان ولی غیر این نیست. اما منطق موجود در فرآیندهای قانونی و وجاهت نهادهای مردم سالار را دست کم نگیریم. لازم نیست همه چیز اورژانسی و خارج از مسیر طبیعی حل و فصل شود.

به این فهم بلوغ کار سیاسی چنین است که مسائل را با همه پیچیدگی ها و لایه های پیدا و پنهان آن ببینیم و اجازه دهیم افراد از زوایای مختلف آنرا ارزیابی کنند. برای اتخاذ یک تصمیم درست، مطالبه و تلاش کنیم ولی آنقدر ماجرا را ایدئولوژیک نکنیم که اگر نتیجه نگرفتیم ناامید و مایوس شده و احساس کنیم همه چیز بر باد رفته است و کل مملکت و سراسر مسئولین را خیانت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • سید IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    مگر مؤمن از یک سوراخ چندبار باید گزیده شود!؟ تجربه برجام کافی نبود!؟ چه تضمینی وجود دارد که این نمایندگان در آینده دیگر به تجربه آموزی چندباره دست نزنند!؟ اصلاً اگر در بدنه دولت غربیها موفق شدند جاسوس نفوذ دهند تا جایی که در مذاکرات هسته ای هم حضور داشت، از کجا معلوم که تنی چند از نمایندگان این مجلس این کاره نباشند!؟
    • یس IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      جالب بود
    • فرهاد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      عجب سیدی به به.
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      62 23
      اوایل انقلاب و در سال 88 هم با اینکه همه مصیبت های کشور زیر سر آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود تا یه عده شعار مرگ بر آمریکا و... میدادن یه عده هم در نهضت آزادی و اصلاحات و... شعار مرگ بر شوروی و روسیه و چین میدادن
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      36 27
      اساس این نگاه اشتباه است لوایح مبارزه با پولشویی در روال شورای نگهبان و مجمع تشخیص قرار می گیرد ولی مجلس رفوزه شد البته صعود مخالفان و سقوط موافقان هم نسبت به برجام دست آورد مهمی است
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      39 12
      همیشه فکرمیکردم چطورقاجاروپهلوی ترکمانچای وبخشش بحرین پذیرفتن،حالااین مجلس ودولت روی اوناروسفیدکردن!!!!!! تابوده،خائن فروخته ومتعهدباخونش پس گرفته
  • قاسم IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    اگر قرار باشد برای هر موضوعی رهبری با حکم حکومتی دخالت کند پس دولت و مجلس و... چکاره اند؟
  • بیک بابا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    61 99
    متاسفانه از بلوغ سیاسی به سمت بلوغ عصبیّت و جناحی در حال نزول هستیم ، سال هاست که مجلس قانون گذار(مجلس در راس امور است) را فراموش کرده و دنبال جناح هستیم. اما رهبری مجلس را راس امور میدانند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    بدون دخالت و اذن رهبری تصویب لوایحی نظیر برجام و fatf غیر ممکن است.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      81 36
      شرم باد بر ماله کشان خیانت.
    • AE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      88 39
      رهبری برجام را پذیرفت با ۹ شرط , که هیچکدام از آنها تا جایی که مطلعم محقق نشد.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      54 19
      این حرف ساده لوحانه مخصوص کسانی است که هیچ شناختی نسبت به سیره رهبری و همچنین قانون اساسی ندارند
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      39 17
      آقای یا خانم بدون دخالت - رهبری هماهنگ کننده قوا هستند مجلس رای من و شما است اگر دخالت کنند خواهید گفت ایشان نگذاشت حالا گند زده اید از ایشان هزینه می کنید باشید تا مردم بیشتر روشن شوند
  • سرباز IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    اگر FATF اشتباه بود و یا چیزی غلط و به ضرر کشورها بود مطمئنا سایر کشورها هم عضو آن نمی شدند در دنیا فقط دو کشور ایران و کره شمالی عضو نیستند در ضمن مگر شفاف سازی چه ایرادی دارد که ما از آن می ترسیم مگر ما از تروریسم حمایت می کنیم ؟ مگر ما در همه جا تروریسم را محکوم نمی کنیم اگر متن FATF را خوانده باشید مطمئنا نظرتان عوض خواهد شد .
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      75 50
      سایر کشورها ریگی به کفششون نیست
    • هادی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      86 67
      هنوز نفهمیدی که تروریسم ما با تروریسم اونا فرق میکنه؟ از نظر اونا حزب الله و سپاه و حوثی ها که دارن از خاک خودشون دفاع میکنن تروریسم هستند شما در موضوع برجام هم همچین نظرات مضخرفی داشتین اگر برجام نبودچنین میشد و چنان هیچ وقت هم تجربه نمیکنید امان از دست جاهلان
    • باغبان پیر FR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      66 27
      با سلام آقای,یا خانم سرباز لطف کنید سند این مطلب را ارائه دهید که( اگر FATF اشتباه بود و یا چیزی غلط و به ضرر کشورها بود مطمئنا سایر کشورها هم عضو آن نمی شدند در دنیا فقط دو کشور ایران و کره شمالی عضو نیستند). تا آنجا که من در سایت ها پیگیری کردم حدود ۳۷ کشور عضو ان هستند. لطف کنید سند این مطب را که تمام کشور ها عضو هستند فقط ایران و کره شمالی عضو نیستند را ارائه دهید.
    • ستوده IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      68 35
      جناب/ سرکار محترم فقط 37 کشور عضو این کنوانسیون هستند. اطلاعاتتونو مستند و مستدل کنید بعد تحلیل کنید. دقیقا نماینده ها هم مثل شما فکر کردن و تحلیل کردن که اوضاع اسنطوری شد.
    • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      42 23
      دوست عزیزی که اینجور حرف می زنی اولا همه کشورها عضو FITFنیستند حدودا 65 کشور عضو هستند . البته اسراییل وعربستان هم به عنوان ناظر بر فعالیتها می باشند .مرکز اصلی آنها مرکز خزانه داری آمریکاست . وآنها کشورها رو بر اساس مبنایی که خود طراحی کرده اند به چهار دسته تقسیم کرده اند وایران را جزء کشورهای با ریسک زیاد قرار داده اند . موضوع شفافیت مبادلات مالی وعدم کمک مالی به تروریسم بحث اصلی آن است .از طرف دیگر آنها ایران رو جزئء کشورهای حامی تروریسم می دانند.(به دلیل حمایت از حزب الله، و...) اینها مسایلی است که داره اتفاق میافتد اونوقت کدام آدم عاقلی میاد با دست خودش اطلاعات شفاف مالی خودش روبه دست دشمنانش میده . شاید بعضی بگن خوب ،جریان شفافیت مالی خیلی خوبه ما هم میگیم خوبه اما اطلاعات داخل کشور باید در داخل کشور بماند نه اینکه در اختیار دشمنان قرار بگیرد . مخالفان fitfکسانی هستند که به شدت دنبال شفافیت مالی در امور داخلی هستند وحتی دنبال شفافیت رای نمایندگان هستند که چه کسانی به چه طرحها ولوایحی چه رایی میدهند . اما کسانی که موافق تصویب fitfبودند کسانی هستند که حتی به این شفافیت رای نمایندگی هم رای ندادند جالبه اونها حالا علم شفافیت رو بر داشته اند ودم از چیزی می زنند که خود مخالف آن در داخل هستند . آری عزیز ( جای شهید وجلاد رو دارن عوض می کنند).
    • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      39 41
      سلام . فکر کنم بعضی از دوستان هنوز آمریکا را به عنوان شیطان قبول ندارن و دشمن را نمیشناسن . خیلی عجیبه .
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    40 12
    قرار نبوده ونیست که همه ی کج اندیشی ها وکج فهمی ها را با دخالت رهبری حل وفصل کنیم مجلس متشکل از افرادی است که قانونگذار برای مسایل حال واینده جامعه هستند ومنتخب خود ملت میباشند اگر پختگی وفهم وبصیرت کافی را در بررسی واهم ومهم مسایل ومشکلات وتوطیه های دشمن را ندارند باز به انتخاب خود ملت باز میگردد به قول شهید مدرس ادم را برای مجلس انتخاب کنید تا نتیجه کار تصویب قوانین استعماری که اساس دین وامنیت جامعه را هدف گرفته نشودوقانون متناسب با شرع وعقل وبر اساس عزت وحکمت تصویب شود
  • ناشناس RO ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    34 16
    درسته که این مجلس کنونی در راس مملکت پدید امده ولی قانون خداوند تغییر ناپذیر هست واین یعنی ازپایه باید درست بشه باید افرادی مانند حاج قاسم ازدل این سیاسیون بیرون بزنه که مردم با دل وجون ازش حمایت کنند
  • مهدی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    54 50
    حاج آقا ! تجربه تلخ تصویب برجام توسط این مجلس در پیت هنوز از خاطر دلسوزان انقلاب نرفته که دوباره دست به تصویب لایحه استعماری دیگری زده اند ، موضع رهبری همیشه منطقی بوده است ، ایشان چند وقت پیش در سخنرانی فرمودند مشکل اصلی ما ساده ها ( ساده لوح ها) هستند ، آقای نویسنده متن بالا ، عملکرد امروز مجلس ما نتیجه تکرار جماعت تکراری یا همان ساده لوح هاست ، رهبری عزیز بارها درفرمایشاتشان به مسئولین گوشزد کرده بودند که دل و امید به غربیها نبسته و نداشته باشید ، اما کو گوش شنوا ، البته ملت حالا که با یک جماعت طلبکار پرروی بی حیثیت طرف شده نباید ساکت بنشیند ، سکوت به معنی رضایت به خیانت برخی مسئولین است ، ملت حق دارد اعتراض کند ....
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      20 18
      اولا برجام در مجلس قبلی که دوستان شما بودند تصویب شد ثانیا بحث اینه که اصولگرایان از ظرفیت حزب الله دارن استفاده ابزاری و جناحی می کنند و به دروغ موضوع را خط قرمز جلوه میدن اینجوری دیگه اعتباری برای حزب الله نمی مونه که برای خط قرمز ها خرج بشه برادر. اون جماعت آقایون با پیراهن مشکی عزای امام حسین(ع) و خواهرانم با چادر برای تکلیف آمدند و ماجورند اما استفاده ابزاری در بلند مدت ...
    • ناشناس US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      50 29
      مجلس هم اگه به گفته شما در پیت باشه ولی با نظر مردم رای اورده. درپیت شمایید که هیچ جایگاهی بین مردم ندارید و مدام برای ملت نسخه میپیچین
    • تقی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      39 11
      این ملت که تومی گویی چه کسانی هستندآیافقط همفکران خودت راملت می نامی مگرانمایندگان مجلس که توبه آنها اهانت می کنی نمایندگان مردم نیستند اگربگویی نیستند کل نظام رازیرسوال برده ای پس بفهم که چه می گویی .
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    27 27
    یعنی انشاء الله گربه است! چنین نوشته هایی فقط یک معنی دارد: تبدیل شدن حزب اللهی ها با قورباغه آب پز و تلاش آنها برای توجیه وضع موجود با هدف فرار از تکلیف شرعی. واقعا ماهیت FATF آشکار نیست؟ و واقعا ممکن است کسی علاقه مند انقلاب و نظام باشد و از آن دفاع کند؟ واقعا نظرات صریح رهبری قبلا اعلام نشده بود که حالا یک نامه مشکوک ملاک عمل قرار می گیرد؟ مرد حسابی بگو من عرضه و جرات پذیرش حقیق را ندارم و می خواهم خودم را به خواب بزنم. چرا حقیقت را تحریف می کنید؟
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      16 19
      حقیقت این بود که مالک از یک قدمی خیمه معاویه برگشت ولی عده ای به تصمیم امام(ع) معترض شدند و شدند خوارج. با این دست فرمون شما کم کم سراغ رهبری هم می روید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      11 6
      امام خمینی (ره) هم اگر راه خودش بر می گشت ایشان را کنار می گذاشتیم
    • خخخخخ IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      12 2
      الان کو کالک کو اما کو معاویه البته شما اینقدر پر رو تشریف دارید که هم برای امام علی هم معاویه و هم خوارج مشابه پیدا کنی
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    42 31
    بدون دخالت و اذن رهبری تصویب لوایحی نظیر برجام و fatf غیر ممکن است.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      14 21
      رعبری تصمیم را به عقل و درایت مجلسی ها واگذار کرد چون نماینده مردم بودند اما برخی نمایندگان متایفانه در جهت نابودی ایران گام برداشتند و کشوررا در چاهی بی پایان انداختند.زمان نشان میدهد که چه خسارتی به کشور وارد کردیم با تصویب چنین لوایحی
  • dasa IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    20 12
    ... اگه این لایحه مشکل داره و ما رو دچار سختی میکنه پس کار مجلس خیانت است و لاریجانی تبعیت و التزام عملی به ولایت فقیه ندارد. خضرت استاد مهدویان ما تا کی باید با آزمون و خطا تجربه به دست بیاریم د؟؟؟
  • مرتضی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    20 18
    شاید همه اون 143نماینده ای که موافق رأی دادن قصد خیانت نداشتند ولی قطعا بعضی هایشان همین طرز تفکر شما را داشتند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    17 35
    مقام معظم رهبری دیگه چقدر باید بگه چشمتون ب غرب و...نباشه؟؟ دیگه چ طور باید بهتون بفهمونه ک مخالفه؟ شما خودتونو زدین به نفهمی و بیدارم نمیشین.اگه رهبر در هرچیزی دخالت کنن ک میگین دموکرات هستن پس نماینده ها حقوق میگیرن ک چیکار کنن؟؟ اگه رهبر میخواست برای همه چی تصمیم بگیره مگه دلمون درد میکرد این همه پول صرف این مجلسی های ... کنیم.،؟؟؟؟
  • شایان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    33 10
    مشرق محترم ... برای اولین بار یک نوشته بسیار خوب وتعقل گرایانه از شما دیدم ... دست مریزاد ... دوستانی که به جمهوریت نظام اعتقاد دارید !نمایندگان مجلس منتخبین این ملت هستند و دروضعیت فعلی صلاح دیدند با ارزیابی جوانب به این مسئله رای دهند ! وسخنی با آنهایی که بیرون از مجلس فریاد وا اسلاما سر دادند وعنوان کردند روز عزاست امروز !!! عزیزان خیلی وقته ما با توجه به اوضاع مملکت عزا داریم !!! کافیه به وضعیت معیشت مردم وجو روانی ایجاد شده با چشمان باز نگاه کنید !! ا
    • DE ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      اگر سازو کار مجلس درست بود و ایده آل حرف شما صحیح بود. مجلس ما رو لابی ها میگردونن نه منتخب مردم! همون لابی هایی که امضای استیضاح وزیری رو یک شبه پس میگیرن! همون نماینده هایی که مصلحت ملت رو به منفعت حزب میفروشند همون هایی که با وعده ی کار برای حوزه نمایندگیشون جهت رای در ادوار دیگر رایشون عوض میشه . مجلسی که ارایش شفاف نیست! همون مجلس " تک نفره"
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    30 33
    اصلا هیچ قصد خیانتی نبوده چاره ای نبوده جز قبول چون همانطوری که ظریف گفت بهانه نبایددست آمریکا داد.
    • طاهره AE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      23 11
      این منطق ترس و لرز آلود اصلاح طلبانه
    • طاهره AE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      18 9
      این منطق ترس و لرز آلود اصلاح طلبانه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      16 3
      خوب یکباره اسراییل را به رسمیت بشناسید تا همه بهانه ها تمام شود!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    25 6
    محسن مهدیان !!! این همه اساتید به نام اقتصاد و حقوق بین الملل داریم اونوقت نظر این برو بچه ها رو پخش می کنید؟!!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    17 5
    اینا همش بازیه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    31 20
    عزیز برادر ایران و کره شمالی در لیست سیاه هستن و اینطور نیست که همه کشورها عضو باشن.کره شمالی و ایرانم بحثشان سیاسی است وگرنه چرا دوکشوری که جلوی امریکا ایستادن توی لیست سیاه هستن و کشورهای که عملا از تروریست حمایت میکنن نیستن؟!!!در ثانی با اتحادیه اروپا و عرب کلا 67 کشور عضو این نهاد هستن پس نادانسته مگید همه کشورها عضو FATF هستند.در ثانی ما برای چه باید عضو کنوانسیونی بشیم که رئیسش مسئول ارشد خزانه داری امریکاست با حفظ سمت!!!یعنی همان کسی که ما رو تحریم کرده و به دنبال فشار بیشتر است.اگر بهانه شما شفافیت است باید واسه مردم خودمان شفافیت ایجاد کرد نه دشمن .ثالثا دولتی که همه چیزش محرمانه هست و مجلسی که حتی معلوم نیست کدام نماینده رای مثبت داده و کدام منفی چطور ادعای شفافیت میکنن؟؟!!!بهتره از خواب بیدار بشی.هیچکس مخالف تعامل با دنیا نیست اما دنیا فقط امریکا و اروپا نیست و ایران و ایرانی هم حاضر نیست زیر یوغ دشمن باشد.ما کشوری با منابع و امکانات بی پایان هستیم و مسلما با مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع و امکانات میتوانیم بهترین در همه ی زمینه ها باشیم و مادشمن را تحریم کنیم نه بر عکس باشد , ما حتی نیازی به فروش نفت خام هم نداریم اگه مسئولین غیرت داشتن که به جای خام فروشی در تمام چاههای نفت رو می بستن نه اینکه افتخارشان این باشد که با برجام توانستیم نفت خام بیشتری بفروشیم!!!!!!!!!!!!امیدوارم بجای دهن بینی معقولانه ار فکر کنید و همیشه منافع ایران را در نظر بگیرید نه حزب و جناح خاصی را. بر آن باش پیوسته تا میهنت/ سرافراز گردد بر دشمنت
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    18 15
    هر چهار سال یکبار مردم با انتخاب نمایتده و وکیل خود افرادی را راهی مجلس محترم شورای اسلامی ایران می کنند وخیلی باید در انتخاب دقت و حساسیت بخرج داد که افراد لایق و انقلابی و دلسوز ومدبر و کارشناس انتخاب کرد هر انتخاب مدیریت کلان کشور حیثت ملت شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی را بدست میگیرد چون ناظر بر امور اجرا یی و اصلاح قوانین و بروز کردن قوانین و برسی لوایح دولت گرامی را زیر ذر ه بین قرار داده و با تدبیر و درک شرایط مشکلات مردم انقلابی و فهیم ایران تصمیم به رای گیری و مصلحت رای داده میشود چرا که ملت شهید پرور و دلاور ایران با پایمردی 40سال پای انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و محاصره اقتصادی از سال 1358تا کنون که در جنگ اقتصادی با ترامپ ودر تحریم های شدید هنوز ملت دلیر ایران بر عظم خود ایستاده و قدمی عقب نمی گذارند وما عصر جهاد سازندگی اولیه عمرانی که تاکنون هم ادامه دارد را پشت سر گذاشته ایم والان نیاز به جهاد سازندگی در نفس مدیریت های داخلی وخارجی داریم وجهاد اکبر همان مبارزه با نفس پرهیز از تجمل گرایی و رسیدگی به احوال خودمان و درون خود را پاک کنیم تا دنیای بیرون را با صفاتر بسازیم ودلسوزی وفداکاری نوع دوستی و پرهیز از کبر وغرور و جا طلبی و خود خواهی و احترام به حق وحقوق دیگران و منصفانه قضاوت کنیم وکینه به دل نگیریم از دوستان ورحم وترحم ..... با تمام این صحبتها خداوند متعال جهاد با نفس سخت تر جهاد با دشمنان دنیوی می داند واز نفس پاک میتوان بعنوان ابزار برنده تر از ابزار مادی دشمن بیرونی که با حقیقت نفس ایمان عقیدتی و معنویت مشکل دارند واز درک ان عاجزند و دشمن بیرونی مثلا امریکا و غیره را ازبین برد یا تسلیم انان در مقابل حقیت جهان یعنی نفس پاک کرد و برای این است که جهاد اصغر بالاتر جهاد اکبر میباشدو یکی از ارکان فروع دین میباشد و بر دو قسمت میباشد اول از خودمان شروع کنیم بعد با دشمن بیرون که با اسلام ناب در حال جنگ میباشد یعنی جنگ با دشمن بیرونی انسان مثل پول پرستی غرور و تکبر کینه و حسادت و خشم و خشونت ... که شیطانهای درونی همگام با بیرونی توام با شیطانهای بزرگتر که قابل رویت میباشندمثل عصر خودمان تمثالی چون امریکا و منافقین و تمام حامیانشان با زر وزور و ظلم جهانی شان با ابزار ایمان و دفاعی از افکار پلیدشان پشیمان کرد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    28 17
    رهبری در زمینه برجام انقدر هشدار دادند یادمه در سخنرانی عید غدیر حدود 5 بار گفتن اگر برجام در مجلس تصویب شود نتیجه چه شد در عرض 20 دقیقه تصویب کردن ملتی که خود را به خواب زده اند را به هیچ وجه نمی شود بیدار کرد.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    29 46
    از نواب پرسیدند چرا اینقدر شلوغش میکنی ببین آیت الله بروجردی چه آرام و ساکت نشسته فرمود من سربازم وآیت الله بروجردی سرهنگ وای بر سربازی کم کاری کند عقب برود و آنوقت سرهنگ مجبور شود به خط مقدم بیاید و کشته شود
  • داش صابر IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    18 20
    به نام خدا و باسلام. مجلسی که برجام را در بیست دقیقه وبدون ترجمه وتامل تصویب کرد وجز اتلاف وقت وبودجه بیت المال هیچ حاصلی نداشت قابل اعتمادنیست واین بار هم افتضاحی دیگر را رقم زدند. این اقایان دیواری کوتاهتر از دیوار رهبر نیافته اند ومی خواهند گندکاریهای خود را اینگونه ماست مالی کنند .چرا از رهبر مایه می گذارند مگر این افراد حقوق بیت المال نمی گیرند ونماینده مردم نیستند پس چه کاره اند . اگر به این طرح رای موافق داده اند وخوب است چرا می ترسند نامشان افشا شود .شاید هم خیانتی درکار است ونمی خواهند رسوا شوند. پنهان کاری این اقایان سبب بی اعتمادی مردم دلسوز نسبت به انان است وبس, کشور وملت که از برجام چیزی جز رسوایی مذاکره کنندگان ندیدند و این طرح هم عاقبتش همچون برجام است وبس. یاعلی ع
  • امانوند IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    14 10
    آقای مهدوی خوب توضیح دادید . درست که ما در دوراهی قرار گرفته بودیم اما باید توجه داشت عاقل پیمانی را امضا میکند که با امضا کنندگان دیگر هم هدف باشد . گیرم که ما مجبور به تصویب بودیم اما آیا ما با امضا کنندگان دیگر در مورد تروریسم هم عقیده هستیم ؟ در مورد حمایت از قضایای امروز جهان چطور ؟ در مورد سپاه و سردار سلیمانی چطور ؟ در مورد رهبری هم باید عرض کنم تا زمانی مسئولین و تحلیل گران اینچنینی داریم علی (ع) خانه نشین است . نتیجه یا باید همه ارزشهامون رو فدا کنیم و یا از طرف ما محال است به توافق تن دهیم . در فرض اول آیا بهانه استکبار تمام می شود ؟ در فرض دوم باز تحریم پشت تحریم نمی آید ؟
    • حمید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      4 3
      اشتباهی منفی دادم عزیز کاملا موافقم
  • ES ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    13 10
    یکی بگه آخه تو چیکاره حسنی جای رهبری صحبت می کنی؟؟؟؟
  • محمود IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    12 15
    پس یاد بگیرید دفعه دیگر کسی را به خانه ذلت نفرستید
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    17 12
    مجلس خبرگان شمارا بخدا قبول نکنید این خائنان خون شهدا را پایمال کردندامریکا تقسیم کارمیکند برای منافع خودش وملتش اینها تقسیم کارمیکنند برای ضربه زدن به کشور وملت دولت برجام ومچلس AFTF را
  • مسلم IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    21 7
    بی سواد ها،یکم تحقیق کنید،کلا 37 کشور عضو fatf هست و در بین ناظر اسرائیل و عربستان وجود دارند.
  • مسلم IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    12 8
    بی سواد ها،یکم تحقیق کنید،کلا 37 کشور عضو fatf هست و در بین ناظر اسرائیل و عربستان وجود دارند.
  • خادمی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    5 9
    اولاً پذیرش این لایحه هرگز به معنی تن دادن به هر خفتی که غربیها بگویند نیست ثانیاً یک آزمون بزرگ برای منتخبین ملت رقم خورد که قطعاً نتیجه آن سرنوشت ساز است و ثالثاً تا این کشور امثال محمد طاها 4 ساله و حججی ها و تهرانی ها را دارد چه باک از دشمن.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    9 1
    چون در مجلس فقط تعداد اندکی اهل فکر هستند و بیشتر نمایندگان بدون تفکر، جناحی رأی میدهند، باید از رأی آنان ترسید؛ زیرا سرکردگان برخی جناح‌های ممکن است نفوذی باشند!
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 0
    یک مشکل بزرگ که در برجام هم بود اما کمتر این بود که کارشناسان قوی دو طرف در حضور مردم و بخصوص در صدا و سیما مناظره نکردند و ابعاد متعدد مسئله برای مردم ناشناخته ماند. باید صدا و سیما متولی این کار بشه و اگر یکطرف اصرار بر عدم شرکت داشت به مردم اعلام بشه تا بفهمند کی داره در میره از زیر بارش
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    5 0
    اگه همه بند های Fatf رو هم اجرا کنیم بازم در رای گیری مجمع اون با یک رای از سوی عربستان و آمریکا یا صهیونیست ها بازم تو لیست سیاه اون میمونیم.با این تفاوت که این دفعه با پذیرش اون یه اهرم فشار جدید واسه اعمال تحریم های بیشتر برای آمریکا بوجود میاد مگه حتما باید رهبر تو هر قضیه ای وارد بشن و حکم حکومتی بدن؟ پس وظیفه ما چیه؟
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    11 4
    امان از این نادانیها که به خاطر همین کج فهمی و..مملکت رو به این حال و روز انداختن حتی نمیدونن معانی و تفسیر تروریسم بین ما و غربی ها چیست؟ غربی ها سپاه قدس رو تروریسم میدونن اما کوموله ها ، منافقین و...تروریسم نمیدونن..خب حالا متوجه شدید وطن فروشا یا غزیزان؟
  • رئیسعلی دلواری IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    10 6
    در جواب 8:14 حالا زوده بذار گندش در بیاد اونوقت بنداز گردن رهبری.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    2 1
    نبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام میشود؛ همینی است که من صریحاً اعلام میکنم. بیانات رهبری 31 مرداد 89
  • بسیجی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 1
    همه کشورها خلع سلاح هسته ای راپذیرفتن پس چرا آمریکا ورژیم خبیث اسرائیل نپذیفن وبه آن ملحق نشدن.اقا این کنوانسیون fatf چیزی جز خفت وخواری برای کشودماندارد باید برسم سرا مونا ازدست این نماینده های مجلس وطن فروش بزنیم به دیوار.بابامردم دارم ازگرونی له میشن بعدشما میگید بیا کروات بهت بدم شیک بشی؟اوف برشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس