کد خبر 900233
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
محسن مهدیان

رهبری انقلاب نظرشان را درباره کنوانسیون ها گفتند. صریح هم گفتند. اما حاضر نشدند نظرشان در تصمیم مجلس دخالت داده شود و نهاد مردم سالاری صدمه ببیند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان امروز پس از تصویب لایحه الحاق جمهوری ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)  در یادداشتی نوشت: 


یکم. رای کارشناسی مجلس، هرچه بود اما تیرخلاص را آقای لاریجانی با خبر نامه رهبری زدند. نظر رهبری حکم حکومتی نبود و بهتر بود از ابتدا مخالفان محترم بجای تاکید بی اندازه بر نظر رهبری، استدلال شان را تقویت می کردند؛ چه آنکه خبر نامه را پیش از جلسه گرفته بودند.


دوم. مجلس حاضر نشد رای گیری شفاف و علنی داشته باشد. بهانه ها برای تصویب لایحه، شفافیت بود؛ حال آنکه حاضر نشدند به این حداقل شفافیت عمل کنند. از چه چیز ترسیدند؟ چرا نخواستند نام شان در تاریخ ثبت شود؟


سوم. جلسه مجلس پر از تنش بود. دهها بار مخالف و موافق همدیگر را دروغگو خطاب کردند. این سطح از بگومگو در شان خانه ملت است؟ وقتی در مجلس چنین متعصبانه مجادله می شود، چه انتظاری است رسانه ها و مردم در شبکه های اجتماعی با آرامش بحث کنند؟


و اما چهارم؛


این جلسه با همه اشکالاتش درسی آموزنده از سبک مدیریت رهبری داشت. ضمن توجه به سه نقد فوق، یک بار ماجرا از منظر مردم سالاری مرور کنید:


رهبری انقلاب نظرشان را درباره کنوانسیون ها گفتند. صریح هم گفتند. اما حاضر نشدند نظرشان در تصمیم مجلس دخالت داده شود و نهاد مردم سالاری صدمه ببیند. توجه کنیم که اگر نامه علنی نمی شد، رای مجلس مخالفت با حکم حکومتی رهبری تلقی میشد و رهبرانقلاب حاضر شد این هزینه را هم بپذیرند اما مجلس در راس امور بماند.


این برای همه ما آموزنده است که بجای خونی نشان دادن مسائل و ایدئولوژیک کردن اختلافات اجازه دهیم سازوکارهای مردمی به منطق خودش عمل کند. همه چیز بزودی روشن می شود. تاریخ در معرفی خادمان و دلسوزان مردم دچار خطا نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • AE ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    5 25
    عین غائله ملی شدن صنعت نفت
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      2 0
      ????
    • مشتی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      7 5
      باز خرابکاری مجلس که رو بشه اون وقت یه عده ای میایند و شمشیر بدست میگویند چرا رهبری وارد عمل نشد و باطل نکرد!!! رهبری که میدانست cftمشکل برا کشور درست میکنه چرا ...!!!! اینطوری ما قراره سمعا و طاعتا مطیع امر امام زمان در اینده نزدیک ان شاالله باشیم؟؟؟!!!!
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      اون برای شفاف شدن درامدها نفتی برای مردم بود احمق جان
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    28 11
    یعنی نهاد غربی مردم سالاری یا همان دموکراسی اینقدر ارزش دارد که به خاطر آن اگر هزار قانون هم علیه استقلال کشور و خلاف اسلام و سیره پیامبر تصویب شود باز هم باز هم باید سکوت کرد و دم نزد؟
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      7 4
      برادرجان، مردمسالاری رو با دموکراسی اشتباه نگیر نهاد های غربی دموکراتیک، با نهادهای مردمی در یک نظام مردم سالار دینی فرق بنیادین دارن در اینکه ترکیب و زیرساخت مجلس در شأن جمهوری اسلامی نیست، تردیدی نیست، ولی از نظر ساختار و بنیاد طراحی این سامانه، فرق اساسی با نهادهای دموکراتیک لیبرال داره
    • FR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      1 9
      اگه ما سی میلیون اصلاح طلب نبودیم جرات میکردید و همین مظهر درخشنده دموکراسی را هم جمع میکردید
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    25 7
    آقای مهدیان دستاورد این مردم سالاری چیست؟ مردم شهید داده و شکنجه شده و فرزند از دست داده آیا راضی به برجام و fatf بودند؟ مثل اینکه تعریف شما از مردم عوض شده و به جای مردمی که انقلاب کردند و خون دادند مردم دیگری سالار شده اند و مجلس مردم سالار که می گویید مردم خاصی را سالار خود می داند؟؟؟ آقای مهدیان ما عمر نوح نداریم که بنشینیم خیانت دیگران را ببینیم و بعد از 100 سال بگوییم آن نماینده مدافع fatf خائن بود و آن دیگری خادم. منتظر بنشینیم تا 50 سال دیگر درباره این ماجرا و خیانت کتاب بنویسند که چه شود؟ مگر بعد از 50 سال یا اصلا 10 سال می توانید گذشته را تغییر دهید؟ پس ما برای چه انقلاب کردیم؟
  • داود IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    27 5
    رهبر معظم در نامه فرمودند بررسی کنید نه اینکه تصویب کنید. بررسی اعم از تصویب و رد است. از کجای نامه فهمیده میشود نظر رهبری معظم تصویب cft است؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    5 2
    دموکراسی در ایران حرکت جمعی همه جامعه بهطرف صلاح و رشد است. این تربیت مردم است، تربیت عموم جامعه. در انتخابات بعد شاید کمی از نقص های این انتخابات رفع شد. آنقدر ذره ذره کجی های این مسیر راست می شود تا مستقیم و درست و مهدوی شود.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      6 3
      نتیجه دموکراسی سرانجام ازدواج قوم لوط است. خودت می دانی چرا.
  • علی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    13 3
    مجلسی که با طرح شفافیت ارا برای مردم مخالفت میکنه چطور حاضر میشه برای بیگانگان شفاف سازی کنه ایا این جز خیانت به کشور اسم دیگه ای داره . کجاند ایران پرست ها کجاند سلبریتی ها تا همراه لیست تکراریشون حقارت ایران رو با هم تکرار کنند
  • عادل IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    21 2
    اللهم العن منافقین !
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 5
    دیگه دوره دیکتاتوری باوجودرهبری مثل ترامپ تموم شده
  • dasa IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    10 0
    برادر محترم روغن ریخته رو نذر امامزاده نکن... دیروز لاریجانی ثابت کرد تبعیت عملی از ولایت فقیه ندارد... منتظر هستیم تا تشخیص شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت لاریجانی را در انتخابات بعدی ببینیم.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    4 6
    آیا قبول دارید که امام فرمود مجلس در رأس امور است .پس لطف کنید به رأی مجلس احترام بگذارید هر چیزی را از منظرخودتان نسنجید گاهی اهم و فلاهم هم در کار ها لازم است
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      مجلسی که برای ورود به ان دو میلیارد رشوه برای گنجانده شدن در لیست امید؟!! و تدبیر بدهند در ذیل امور است.
  • ياور امام حسين IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    11 1
    به نظر من و خيلي از دوستان و بعضي از نمايندگان اقايان ذالنور امير ابادي نقوي حسيني و خيلي ازنمايندگان ولايي مقصر اصلي اقاي لاريجاني است .و مردم ولايت مدار قم چه جوابي بابت انتخاب اقاي لاريجاني دارند؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    11 1
    مگه رهبری چقدر میتوند خرابی دولت ومجلس را جبران کند دخالت رهبری در جزییات موجب انگ به رهبری میشود رهبری گفتند بررسی کنید مفهوم بررسی در سبک اداری به معنی تایید نیست واگه فرموده بودند بررسی واقدام خوب فرق میکرد اما اقای لاریجانی هم بدش نمیاد هم محترم باشد هم زیر رای نمایندگان مخفی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس