کد خبر 900186
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
سازمان فضایی نمایه

معاون وزیر ارتباطات گفت: پرتاب انسان به مدار در برنامه هست، اما به منابع مالی زیادی نیاز دارد و در کشورهای پیشرفته بخش خصوصی این فعالیت‌ها را به عهده گرفته است.

به گزارش مشرق، مرتضی براری امروز در نشست تخصصی بررسی ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: ماهواره پیام نخستین ماهواره عملیاتی کشور است که پرتاب می‌شود و در مدار بالاتر از ۵۰۰ کیلومتری با ماندگاری بیش از ۲ سال قرار می‌گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: پس از قرار گرفتن ماهوراه پیام در مدار تصاویری با دقت ۴۰ متر در اختیار کشور قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امسال پرتاب ماهواره خواهیم داشت

30 نقطه مداری به نام ایران ثبت شد

وی خاطرنشان کرد: ماهواره‌های دیگری از جمله ماهواره سنجش از راه دور شریف، ماهواره مخابراتی ناهید و ماهواره ظفر در کشور در حال ساخت هستند و در تلاشیم که ساخت ماهواره‌های کوچک در کشور رونق بگیرد.

براری با اشاره به آینده اقتصاد صنعت فضایی در جهان گفت: در حالی که اقتصاد جهانی تنها ۱۹.۴درصد در یک سال رشد کرده اقتصاد فضا ۱۳۶درصد جهش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده اقتصاد جهان ۹۲.۴درصد رشد کند، اما اقتصاد فضا رشد بیش از ۲۲۰درصدی را تجربه خواهد کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه تبدیل  دانش به اقتصاد در صنعت فضایی با فعال کردن صنعت فضا و ایجاد استارتاپ‌های حوزه فضایی امکان‌پذیر است، گفت: آژانس فضایی اروپا بیش از ۶۵۰ استارتاپ فضایی را فعال کرده که برخی از این استارتاپ‌ها رشد قابل توجهی را تجربه‌ کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرانجام ایران پرتاب انسان به فضا را در دستور کار خواهد داشت، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فضایی ایران رها کردن تصدیگری و آزادسازی فعالیت‌های بخش فضایی است، همچنان که ۳۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای بخش فضایی ۹۰۰ میلیارد تومان باید توسط بخش خصوصی فعال شود.

براری ادامه داد: پرتاب انسان به مدار در برنامه وجود دارد، اما به منابع مالی زیادی نیازمند است که در کشورهای پیشرفته این کار به بخش خصوصی سپرده شده و برای مثال در آمریکا مؤسسه‌ای مسئولیت این فعالیت‌ها را برعهده گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    10 0
    هیچ کشور در حال توسعه ای حوزه های استراتژیک فناوری و تحقیقات علمی رو به بخش خصوصی نمی سپارد چون بخش خصوصی توانایی انجام چنین پروژه های پر ریسک بدون بازگشت سود و سرمایه ای رو ندارد آن هم در ایران که بخش خصوصی جز در موارد خاص منکوب شده ...
  • US ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    6 1
    دقت 40 نتر خوب هست ولی کافی نیست، تو 40 متر 10 تا تانک و توپ و خودرو زرهای میشه قرار بگیره و دیده نشه، تو 40 متر 2 تا خونه رو سیل میتونه برده باشه ولی دیده نشه، تو 40 متر یک پل ممکنه ویران شده باشه ولی دیده نشه تو 40 متر اتفاقات زیادی ممکنه رخ بده که دیدن و ندیدنش شاید بتونه سرنوشت یک کشور رو عوض کنه. باید بدقت یک متر رسید تا صرف نظر از نفرات، حد اقل بشه ادوات و تاسیسات رو با دقت قابل قبول دید. برای مرزها که نورد تجاوز عمال خارجی قرار میگیرن، دقت نیم متر میتونه افراد مسلح رو و حتی تله های .... رو شناسایی کنه. خدا قوت، ولی سعی مضاعف باید بشه.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    4 0
    همچین میگه بخش خصوصی باید اینکار بکنه بهش باید بگن اگر شما خودت تیلیاردر هم باشی نمیایی 1000 تومن تو این پروژه خرج کنی چون اونجا هرچی ساخته میشه به همه دنیا میدن و پولشو میگیرن ولی ایران هرچی بسازی باید خودت استفاده کنی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 6
    پول ملت را خرج این بازی ها نکنید .
    • سعید ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      6 1
      خطاب به 8:53، حرف بی خود نزن، کمی سوادتو ببر بالا تا بفهمی سرمایه گذاری در حوزه فضا چه فوایدی برای حال و آینده کشورمون داره ( حتی فواید اقتصادی قابل توجه هم دارد)، اینا بازی نیست آی کیو، سالها بعد متوجه میشی که چه کار ارزشمندی انجام شده است، نکنه انتظار داری سرمایه گذاری در یک بخش استراتژیک همین الان جواب بدهد؟!!!!!!!
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    4 1
    با این دولت مدار ها بیشتر شبیه جوک هست
  • صدای ملت IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 4
    بنده هم تکرار میکنم پول ملت را صرف این سیاه نمایی ها نکنید
  • ج د ا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    1 0
    تیتر خبر جالب نیست مثلا شوت کردن یا شلیک کردن انسان به فضا جالب تر است / داداچ من لااقل بنویس قرار دادن انسان در فضا نه پرتاب انسان /

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس