کد خبر 900065
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
مهدی محمدی

آقای ظریف می گوید اگر برجام به نفع ایران نبود امریکا از آن خارج نمی شد، اما نمی گوید امریکا از برجام خارج نشد به این دلیل که برجام را بد می دانست بلکه از برجام خارج شد به این دلیل که آن را کم می دانست

به گزارش مشرق، کارشناس مسائل راهبردی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای ظریف امروز حرف های تلخی زد که از دید من مهم تر از تصویب CFT در مجلس است. جمهوری اسلامی بزرگ تر از مجلس است و ما از انتهای کار  چندان نگرانی نداریم ولی برخی اعتراف ها را فقط در چنین موقعیتی می توان از زبان آقایان شنید.

آقای ظریف می گوید اگر برجام به نفع ایران نبود امریکا از آن خارج نمی شد، اما نمی گوید امریکا از برجام خارج نشد به این دلیل که برجام را بد می دانست بلکه از برجام خارج شد به این دلیل که آن را کم می دانست.

آمریکا به دنبال بزرگ تر کردن برجام است نه منتفی کردن آن. همه امید بارها اظهارشده امریکا این است که به اتکای آقایان، برجامی تدوین کند که علاوه بر برنامه هسته ای، برنامه موشکی و منطقه ای را هم در بر بگیرد. بدتر از این، آقای ظریف گفته نه من نه رییس جمهور تضمین نمی دهیم تصویب CFT در ایران مشکلات ما را حل کند اما تضمین می دهیم که اگر چنین نکنیم امریکا مشکلات بیشتری برای ما ایجاد خواهد کرد!

سوال خیلی ساده این است: شما مسئول رفع نگرانی ها و بهانه های امریکا هستید یا حل مشکلات ملت ایران؟ و اساسا آنجا کجاست که که باید بهانه های امریکا را به سقف کوبید و جلوی آن ایستاد؟ جمله خوشمزه تر آقای ظریف این است که روسیه و چین هم به ما گفته اند اگر FATF را تصویب نکنید نمی توانیم با شما کار کنیم.

هیچ خوب نیست که وزیر خارجه مملکت اینگونه علیه کشور خودش عملیات روانی کند. حداکثر چیزی که روسیه و چین ممکن است گفته باشند این است که سعی کنید به بیانیه عمومی برنگردید و اقدامات محدودکننده علیه تان اعمال نشود.

این، صرفا با کسب یک رای منفی در جلسه عمومی FATF و شکستن اجماع میسر بود و نیازی به باجی به بزرگی CFT نداشت.

نهایتا هم روشن شد همانطور که گفته بودیم همه چیز زیر سر قولی است که نهانی به اروپا داده اند. در این باره هم سخن خواهیم گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    48 0
    تكرار اشتباه براي ماندن در قدرت به هر قيمتي
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 55
    حالا نظر اصولگرایان چیست ؟ میخواهید اروپا را هم کنار بزنیم و تنها شویم ؟
    • سید IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      41 0
      یعنی تو مثلاً تحلیل سیاسی کردی!؟
    • سعید ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      1 0
      خطاب به 15:59، کی اصولگرایان گفتند که باید اروپا را کنار بگذاریم؟!!!! چرا از خودت حرف درمیاری؟!!!! نظر انها اینست که از اعتماد بی حد و حصر به اروپایی ها اجتناب کنیم و تکیه اصلی ما به داخل باشد نه به بیرون.
  • سلام IN ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    19 0
    اگر عبرت نگیرید حتما عبرت خواهید شد . و انگار قرار است ما مایه ی عبرت دیگران باشیم .. و بدانید که کارهای بزرگ را به افراد خرد دادن مملکت را ویران خواهد کرد . مطمئن باشید .
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    19 0
    اقای محمدی کم دانستن با بد دانستن فرقی ندارد دشمن دشمن است
  • جانباز IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 1
    برجام یا همان - خیال خام- دادن امتیازاتی نقدبود از طرف نادانان ؛ در ازای وعده های نسیه. حالا هم این فیلم و بامبول بازی ها را در آورده اند. عزت و حرمتمان دستخوش چه چیزها که نشد؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    1 33
    کارشناس مسایل راهبردی خیلی لقب بزگی است ، حواستون هست چی دارید میگید؟ ...
    • سعید ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      19 0
      خطاب به 8:16، چی داری می گی واسه خودت، ایشان تحصیلاتشون در همین حوزه است، تو هم برو درس بخون و مدرکتو در این حوزه بگیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس